עסקת ענק: אדובי, שהפכה לשם נרדף לעיצוב, רוכשת את פלטפורמת העיצוב האינטרקטיבית המקוונת פיגמה, בשווי מוערך של כ-20 מיליארד דולר. פיגמה הינה אחת הפלטפורמות המובילות המשמשות מעצבי מוצר וחוויית משתמש למוצרים דיגיטליים, והינה כלי מתחרה ל-Adobe XD. פיגמה הוערכה בכ-10 מיליארד דולר בסבב הגיוס האחרון שלה מלפני כשנה.

מניית אדובי יורדת כעת בטרום מסחר בכ-10%. עוד צפויה אדובי לפרסם היום את תוצאות הרבעון השלישי לשנה הפיסקלית.

מנכ"ל אדובי: "השילוב של אדובי ופיגמה יעצב מחדש את החזון שלנו ליצירתיות באמצעות עבודה משותפת - ויאיץ אותו"

"השילוב של אדובי ופיגמה יעצב מחדש את החזון שלנו לקריאטיביות באמצעות עבודה משותפת - ויאיץ אותו", אמר שאנטו נאריאן, יו"ר ומנכ"ל אדובי, לפי הדיווח ב-CNBC. עם השלמת העסקה, מנכ"ל ומייסד פיגמה דילן פילד ימשיך לנהל את החברה וידווח לנשיא עסקי המדיה הדיגיטלית של אדובי, דיוויד וואדהבני.

אדובי הינה חברה ותיקה שהביאה לעולם את התוכנות המובילות בשוק - פוטושופ, אילוסטרייטור, פרימייר ונוספות  - והיא משמשת מעצבים גרפיים, עורכי וידאו ועוד. שווי השוק של אדובי הינו כ-173 מיליארד דולר. לפני כעשור אדובי עברה למודל ענן - Adobe Creative Cloud שמציע מינויים לחבילות תוכנה בתשלום חודשי.

Figma מאפשרת שיתוף פעולה מרחוק לצוותי עיצוב ואפיון, בדומה לאופן שבו כולם יכולים לצפות ולערוך קבצים בגוגל דוקס גם אם אינם מעצבים בפועל. בעוד שפיגמה מאפשרת שימוש חינמי ודורשת תשלום רק לקבלת פיצ'רים מתקדמים, עבור Adobe XD יש לשלם בכל מקרה.