הדליפה שהוכיחה: בקרוב יהיו לכם פרסומות ב-ChatGPT
בעקבות הקושי להפוך לרווחית, חברת OpenAI שעומדת מאחורי הצ'אטבוט הפופולרי בוחנת מודל כלכלי חדש: להציג פרסומות בתוך שיחות עם ה-ChatGPT. קטעי קוד שנמצאו בגרסת הבטא לאפליקציה מרמזים על כך שהשינוי קרוב מתמיד

לא מעט שאלות נשאלו על המודל הכלכלי של OpenAI ו-ChatGPT. אומנם החברה מוכרת מנויים בתשלום וגישה ל-API שלה (שירות שמיועד בעיקר למפתחים, שעושים שימוש במודל בתוך אפליקציות או שירותים), אך לא מדובר במנוע הכנסה מספק עבור חברת הענק. כעת נראה שהחברה עשויה ללכת לכיוון דומה של גוגל – ולהציג לכם פרסומות בעת שיחה עם הצ'אט.
מהנדס בשם טיבור בלהו שמתמחה בדליפות קוד, פרסם ברשת X פוסט שבו הציג קידוד מאפליקציית האנדרואיד של ChatGPT, גרסת הבטא. בקוד הוא מצא התייחסויות לתכונות להצגת פרסומות ומודעות.
בלהו השווה את הגרסה שבדק לגרסה הקודמת, והבחין בשורות הקוד החדשות הללו – שלא היו שם קודם. "OpenAI מדברת כבר זמן מה על ניסיון להציג למשתמשים פרסומות, וההתייחסויות הללו הן הרמז הברור הראשון לכך שזה נמצא כעת בפיתוח", הוסיף המהנדס בחשבון ה-X שלו. לא מדובר בדליפת קוד של ממש, אלא כנראה בשורות שלא היו אמורות להיכנס לגרסה הנוכחית, ונכנסו בכל זאת מסיבה לא ברורה.
אם ההשערה של בלהו נכונה ואכן מדובר בהכנות שנעשות בקוד לקראת הכנסה אפשרית של פרסומות, המשמעות היא שבקרוב אתם עומדים לקבל פרסומות מהצ'אט, לפחות בגרסה החינמית שלו. כאמור, זה המודל הכלכלי המרכזי של מנוע החיפוש של גוגל, ולכן לא מדובר ממש בהפתעה.
אם זה יקרה, מדובר במענה לבעיה העיקרית של OpenAI והעומד בראשה, סם אלטמן: על פי דיווחים, OpenAI לא צפויה להיות רווחית עד שנת 2030, והחברה צריכה להשיג עוד 207 מיליארד דולר כדי להמשיך ולצמוח. אלטמן בעצמו רמז על מודל כלכלי מבוסס פרסומות כשאמר לאחרונה בפודקאסט כי למרות שהחברה "עדיין לא השיקה מוצר פרסומי, זה לא אומר שהדבר לא אפשרי". אחרי הכל, כ-800 מיליון איש ברחבי העולם משתמשים ב-ChatGPT מדי שבוע, וזהו קהל יעד משמעותי למפרסמים.

"אני לא לגמרי נגד זה, אני יכול להצביע על תחומים שבהם אני אוהב פרסומות", הוסיף אלטמן. "אני חושב שפרסומות באינסטגרם למשל הן די מגניבות, קניתי מהן המון דברים. אבל אני חושב שיהיה מאוד קשה... כלומר, להקפיד מאוד כדי לעשות את זה נכון".