mako
פרסומת

נפרדים מהשליח: הרכב האוטונומי שיביא את החבילות ומשלב טכנולוגיה ישראלית

חברת אינוויז (INNOVIZ) הישראלית, המפתחת חיישנים המיועדים לרכבים אוטונומיים, חתמה על עסקה עם חברת הרכב השוויצרית LOXO, המפתחת רכבי משלוחים אוטונומיים. כך זה הולך להיראות

דיגיטל
פורסם:
רכב המשלוחים של LOXO
רכב המשלוחים של LOXO | צילום: DPCcars, youtube
הקישור הועתק

שיתוף פעולה חדש עשוי לשנות את תעשיית המשלוחים, לייעל אותה משמעותית ואף להפוך אותה לירוקה יותר. החברה השוויצרית LOXO המייצרת כלי רכב המיועדים למשלוחים, בחרה בטכנולוגיית ה-LiDAR של חברת אינוויז הישראלית להפיכת כלי הרכב שלה לאוטונומיים. בשוויץ טוענים כי עוד השנה נראה את רכבי המשלוח האוטונומיים נוסעים ומשנעים סחורה ברחבי אירופה.

INNOVIZ הישראלית מפתחת ומייצרת חיישני LiDAR, טכנולוגיית מדידת מרחק על ידי הארת המטרה בקרן לייזר, ומדידת הזמן שלוקח לקרן האור לחזור למקלט, והיא הנפוצה ביותר בתעשיית הרכבים האוטונומיים והכנת מפות. החברה מכוונת לעתיד עם כלי רכב אוטונומיים, שניתן לנהוג בהם ללא מעורבות אנושית ועם סיכון מצומצם לתאונות.

חיישני ה-LiDAR שהחברה מייצרת מסוגלים "לראות" טוב יותר מנהג אנושי ומפחיתים את האפשרות לטעות, וכל זאת תוך עמידה בסטנדרטים המחמירים ביותר לביצועים ולבטיחות של תעשיית הרכב. עד היום INNOVIZ, שהמטה המרכזי שלה נמצא בראש העין, חתמה על שיתופי פעולה עם חברות ענק כמו פולקסוואגן ו-BMW.

במסגרת העסקה החדשה, Innoviz תספק שלושה חיישני InnovizOne ,LiDAR, לכל רכב LOXO. לאחר תקופת ההערכה הראשונית, LOXO מתכננת לרכוש יחידות נוספות של InnovizOne LiDAR כדי לתמוך בצי המשלוחים שלה, עם מכירות מוקדמות לרכב החל מ-2023. רכבי LOXO האוטונומיים נועדו לענות על הביקוש בשוק ההובלה והמסירה האוטונומי של "המייל האחרון" (ביטוי שמשמעותו - הקילומטר האחרון של המשלוח, כלומר משלוח עד הבית), אשר צפוי לצמוח מ-57.67 מיליארד דולר ב-2021 ל-68.95 מיליארד דולר עד 2028, כך על פי נתונים ממחקר שוק שערכו החברות.

רכב המשלוחים של LOXO
רכב המשלוחים של LOXO | צילום: LOXO
פרסומת

InnovizOne הוא חיישן LiDAR בעל ביצועים גבוהים, שתוכנן במיוחד עבור יצרניות רכב וחברות רובוטקסיות (כלי רכב אוטונומיים ללא מגע יד אדם), הסעות ומשלוחים הדורשים פתרון בדמות רכב אוטונומי הניתן לייצור המוני. בחברה מסבירים כי הוא חסכוני בחשמל, קל משקל, ומשתלב בצורה חלקה בייצור כלי רכב אוטונומיים ייחודיים ברמות 3-5. ארגון הרכב הבינלאומי הגדיר שש רמות שונות של נהיגה אוטונומית, כאשר רמות 3-5 נחשבות לגבוהות יחסית. טסלה לשם השוואה נחשבת ברמה 2.

חיישני אינוויז
חיישני אינוויז | צילום: אינוויז

עומר כילף, מייסד ומנכ"ל אינוויז מסר: "InnovizOne נבדק על פי תקני הרכב המחמירים ביותר, והוא מסוגל להתמודד בצורה הטובה ביותר עם סביבות עירוניות מאתגרות ולהפוך את משלוח הסחורות לנוח, בטוח, מהיר ואף זול יותר. בשיתוף הפעולה עם LOXO, אנו מאפשרים את השירות הזה לקהל הרחב ומחוללים מהפכה בכל הקשור להובלות ומשלוחים בתחומים עירוניים ובינעירוניים". אז האם בקרוב נראה רכבים כאלה גם בישראל?