תוכנית הפרימיום של אינסטגרם ופייסבוק הושקה בארה"ב, כך הכריז מנכ"ל מטא מארק צוקרברג בחשבון האינסטגרם שלו. מנויים שישלמו 12 דולר יקבלו בראש ובראשונה "וי כחול" המאמת את זהותם באינסטגרם ופייסבוק, וכן גישה ישירה לשירות לקוחות - נושא רגיש שנחשב לבעייתי ברשת החברתית. עוד יקבלו מנויים משלמים סטיקרים ייחודיים לסטוריז ו-Reels וצ'ופרים נוספים. אין כעת מידע לגבי השקה של התוכנית בישראל, אך ניתן להירשם באתר הייעודי שמטא פתחה לקבלת תזכורת לפי איזור גיאוגרפי. 

מי שירצו וי כחול יצטרכו, בנוסף לתשלום, גם להיות מעל גיל 18 ולהזין תעודה מזהה למטא - וגם לעמוד במינימום פעילות חודשית ברשת החברתית עבורה יצטרכו אימות זהות משתמש. משעה שמתקבל וי כחול, אין אפשרות לשנות את שם המשתמש, שם הפרופיל, תאריך הלידה והתמונה - מבלי לעבור שוב את כל תהליך אימות הזהות.

התוכנית הושקה באוסטרליה ובניו זילנד בחודש שעבר, והיא מזכירה מאוד את המהלך שאילון מאסק עשה לאחרונה בטוויטר, כשהציע למשתמשים לקבל אימות מערכתי ואת התג הכחול המאשר את זהותם, תמורת מנוי חודשי. גם בטוויטר מציעים למשתמשים המשלמים חשיפה גבוהה יותר עבור התכנים שהם מייצרים. לעומת מטא, מאסק הודיעה שמשתמשים שקיבלו אימות בעבר בחינם, יאבדו בסופו של דבר את הוי הכחול מהחשבון שלהם, במידה ולא ישלמו עבורו.

כמו בטוויטר, גם מטא הודיעה כי התשלום עבור המנוי החדש באתר יעלה פחות ממה שיעלה אם המשתמשים יזמינו אותו דרך מכשיר הטלפון שלהם, זאת במטרה להתחמק מתשלום העמלה הכבדה שאפל לוקחת עבור כל מכירה של צד שלישי בחנות האפליקציות של החברה. השירות עולה כאמור 12 דולר לכל מי שיזמין את המנוי מהאתר - אבל 15 דולר למי שיזמין את המנוי ממכשיר הטלפון שלו.