שירותי הסטרימינג נמצאים כיום בבתים רבים ומציעים למנויים תוכן רב ומגוון בהזמנה (VOD). בתקופת הקורונה, כשבתי הקולנוע ואולמות המופעים נסגרו ואירועי הספורט התקיימו ללא קהל, הביקוש אליהם עלה: על פי חברת נילסן, ב-2020 זמן הצפייה גדל ב-75%.

תוקפי הסייבר לא נותרו אדישים לנהירה של הצופים אחר השירותים הדיגיטליים ומנסים ככל יכולתם לנצל את ההזדמנות על מנת להפעיל מתקפות פישינג, לגנוב פרטים אישיים ופרטי כרטיסי אשראי מצופים לא זהירים. הם עושים זאת על ידי הקמת אתרים פיקטיביים המתחזים לשירותים הפופולריים וכן הקמת דפי פישינג המבטיחים גישה מהירה וחינמית לסדרות הנצפות ביותר.

דו"ח של חברת הסייבר קספרסקי חושף את הנתונים המדאיגים, ובראשם העובדה שבשנה וחצי האחרונות זיהו מערכות החברה יותר מ-93,000 ניסיונות התקפה בעולם כלפי 18,938 משתמשים תוך כדי ניצול הפופולריות של שירותי מדיה והתוכן הייחודי להם. כמו כן זיהו בקספרסקי 8,650 קבצים שונים שהוגדרו זדוניים במסגרת ההתקפות. הנתונים בישראל הרבה יותר נמוכים - 58 אנשים נפגעו בהונאה כזאת או אחרת.

אין זה מפתיע שהשירות הנפוץ ביותר, נטפליקס, ממקד אליו את עיקר הפעילות. 89.93% מההתקפות שזוהו עשו שימוש בנטפליקס – כלומר התחזו לפלטפורמה וניסו לפתות משתמשים בהצעות מזויפות לתוכן בחינם. מיד אחרי נטפליקס מדורגות, בפער ניכר, פלטפורמות מוכרות נוספות בהן אמזון פריים (6.26%), אפל טיוי (1.96%), דיסני פלוס (1.7%) והולו (1.44%).

באילו סדרות משתמשים ההאקרים?

מלבד השימוש בפלטפורמות עצמן, מנסים פושעי הסייבר לפתות את הצופים בתכנים השונים המוצעים על הפלטפורמות. על פי קספרסקי, שתי הסדרות בהן עשו הכי הרבה שימוש לפיתוי הקורבנות היו המנדלוריאן (שמוצעת בדיסני פלוס - 28.72% מהמקרים) ובית הנייר (שמוצעת בנטפליקס, 28.41% מהמקרים). לצידן מופיעות סדרות מוכרות נוספות כגון ריק ומורטי (9.69%), כנופיית בירמינגהם (Peaky Blinders) (9.25%) ווסטוורלד (7.17%).

איך תוכלו להתגונן מפני ההונאות? אל תלחצו על קישורים שנראים חשודים או מגיעים ממקור לא מוכר, ואל תורידו קבצים ממקורות שאתם לא סומכים עליהם.