mako
פרסומת

אחרי אפל: גוגל הכריזה על שינוי במדיניות הפרטיות באנדרואיד

השינוי, שימנע העברת נתונים על המשתמשים לצד שלישי ללא הסכמתם, יכול לפגוע באפליקציות שמבוססות על פרסומות, ובראשן פייסבוק. לאחר השינוי במדיניות הפרטיות שאפל ערכה באפריל האחרון, פייסבוק הודיעה כי היא צפויה להפסיד כ-10 מיליארד דולר בשנה

דנה גוטרזון
פורסם:
טלפון אנדרואיד
טלפון אנדרואיד | צילום: ymgerman, shutterstock
הקישור הועתק

באפריל 2021 אפל אפשרה למשתמשי אייפון לבחור אילו אפליקציות מורשות לעקוב אחר השימוש וההתנהגות שלהם באפליקציות אחרות. כתוצאה מכך, הרוב המכריע של המשתמשים ביטלו את הסכמתם לכך.

כעת גוגל הולכת בעקבות אפל ומבקשת להכניס שינויים בפרטיות בנושא מעקב אחרי מודעות באנדרואיד. "היום, אנו מכריזים על יוזמה רב שנתית במטרה להציג פתרונות פרסום חדשים ופרטיים יותר", כתב סמנכ"ל ניהול המוצר של אנדרואיד, אנתוני צ'אבס, בפוסט בבלוג שפורסם אתמול.

שינויי הפרטיות באנדרואיד, כמו באפל, "יגבילו את שיתוף נתוני המשתמש עם צד שלישי ויפעלו בלי נתונים מזהים שיעברו בין אפליקציות", אמר צ'אבס. עם זאת, לשינויים האלו ייקח לפחות שנתיים עד שייכנסו לתוקף.

אם אכן השינויים יבוצעו, סביר להניח שיהיו להם השפעה על הרווח של עסקים מבוססי פרסומות כמו מטא, חברת האם של פייסבוק. לאחר שאפל ביצעה את השינוי, למעלה מ-95 אחוז ממשתמשי האייפון שהורידו את העדכון ביטלו את הסכמתם למעקב אחרי המודעות שהם לוחצים עליהן. מטא דיווחה כי היא צפויה להפסיד 10 מיליארד דולר בשנה בגלל השינוי "הקטן" אך המשמעותי של אפל. מקור ההכנסה העיקרי של מטא הוא עסקי הפרסום שלה, הבנויים על מסד הנתונים העצום שיש לה על משתמשים בפלטפורמות החברתיות שלה – פייסבוק, וואטסאפ ואינסטגרם.

מעבר לכך, מטא מתמודדת עם אתגרים גדולים נוספים המשפיעים על הרווחים שלה – פייסבוק דיווחה לראשונה על ירידה במספר המשתמשים ברבעון האחרון, ומניית מטא ספגה מכה גדולה כתוצאה מכך – היא ירדה בכמעט 100 דולר למניה ביום אחד, והפסידה שווי שוק של 230 מיליארד דולר.