דיווח טוען שמטא, חברת האם של פייסבוק ואינסטגרם, עובדת על אפליקציית רשת חברתית עצמאית מבוססת טקסט. הרשת החברתית תוכל להתחרות גם בטוויטר וגם במתחרה שלה, מסטודון.

דובר של מטא מסר לכמה כלי תקשורת בעולם: "אנחנו בוחנים רשת חברתית מבוזרת עצמאית לשיתוף עדכוני טקסט. אנחנו מאמינים שיש הזדמנות למרחב נפרד שבו יוצרים ואנשי ציבור יכולים לחלוק עדכונים בזמן אמת על תחומי העניין שלהם".

אפליקציה הדומה לטוויטר תאפשר למטא לנצל את הכאוס הנוכחי ברשת החברתית של אילון מאסק, שממשיכה לפטר עובדים. טוויטר נאבקת להחזיק בבסיס הפרסום שלה מאז השתלטותו של מאסק בסוף השנה שעברה.

חברות גדולות משכו את הוצאות הפרסום שלהן בטוויטר בעקבות המהלך שלה להחזיר חשבונות מושעים של דונלד טראמפ ועוד אנשי ימין קיצוני בארה"ב ולוותר על אימות חשבון (וי כחול) תמורת תשלום, שהביא למספר רב של מתחזים.

לפי האתר MoneyControl, האפליקציה החדשה קיבלה את שם הקוד P92, ותאפשר למשתמשים להיכנס דרך חשבונות האינסטגרם שלהם. מה שבטוח, לא ברור אם האפליקציה הזו, בשם הקוד P92, עדיין בשלב רעיון או שהפיתוח החל. גורם המקורב לפיתוח מסר כי מדובר עדיין בעבודה בתהליך.

האפליקציה של מטא תתבסס על קווי מנחה דומים לאלה של מסטודון, שירות דמוי טוויטר שהושק ב-2016. בדצמבר 2022, אינסטגרם בבעלות מטא הציגה גם תכונה חדשה בשם Notes המאפשרת למשתמשים לשתף פוסטים קצרים של עד 60 תווים באמצעות טקסט ואמוג'י בלבד, אשר ניתן היה לראות בלשונית ההודעות האישיות של האפליקציה, אך מהר מאוד הפיצ'ר נשכח ע"י הגולשים ולא זוכה לפופולריות רבה. החברה שקלה להפוך את התכונה הזו למתחרה בטוויטר, לפי דיווח של הניו יורק טיימס. 

התוכנית של מטא מגיעה בתקופה שבה הפלטפורמה הגדולה ביותר שלה, פייסבוק, מתקשה למשוך את תשומת הלב של הקהל הצעיר יותר. היא גם השקיעה רבות במטאוורס, עולם וירטואלי שבו משתמשים מקיימים אינטראקציה אחד עם השני ואפילו עובדים - דבר שלא ממש תפס עדיין.

אפליקציית שיתוף הווידאו שלה, אינסטגרם, מתמודדת גם היא עם תחרות קשה כאשר יצרני תוכן ומשפיענים נוטשים את הפלטפורמה לטובת המתחרה הסינית טיקטוק. בנוסף לכל הצרות, בימים האחרונים דווח שהחברה מתכננת סבב פיטורים נוסף של אלפי עובדים.

לא ברור כרגע מתי מטא תשיק את האפליקציה החדשה הדומה לטוויטר.