יותר מ-2,400 ידוענים מתחילים או חוזרים הצטרפו לשירות הבקשות לווידאו קצר Cameo, מאז שהחלה שביתת השחקנים ביולי, כך אמר מנכ"ל החברה ל-CNN אתמול (ראשון).

מאז חודש יוני נרשמה עלייה של 137% במספר הסלבריטאים שהצטרפו לפלטפורמה, הגידול הגבוה ביותר מאז מגיפת הקורונה, כך על פי המנכ"ל, סטיבן גלניס. "אנשים חושבים שהסלבס מרוויחים הרבה כסף, שהם עשירים כי הם מפורסמים, אבל רובם פשוט לא כאלה", אמר גלניס ל-CNN, והוסיף כי קמיאו הייתה עבורם דרך "להשלים הכנסה".

קמיאו היא אפליקציה שבה משתמשים יכולים לשלם לסלבריטאים כדי ליצור סרטוני ברכות קצרים מותאמים אישית. מפורסמים קובעים את התעריפים שלהם, והבקשות יכולות לנוע בין איחולי יום הולדת קלילים עד לבקש מכוכב להיפרד מבן/בת הזוג שלך.

שביתת השחקנים נמשכת כבר למעלה מחודש, מה שמשאיר למעלה מ-160,000 השחקנים של הגילדה חסרי עבודה ומונע מהם לשחק או לקדם את התוכניות שלהם. לפני השביתה, גילדת השחקנים וקמיאו חתמו על עסקה חדשה לשחקנים שתחשיב את הרווחים שלהם מ-"Cameo for Business", קטעי וידאו שיווקיים מותאמים אישית שנעשו על ידי ידוענים עבור חברות, כחלק מביטוחי בריאות ופנסיה.

פראן דרשר, שחקנית "נני" ונשיאת גילדת השחקנים, הייתה אחת המפורסמות שהפעילו מחדש את חשבונות הקמיאו שלהם, מאז שהחלה השביתה וגובה 1,500 דולר עבור סרטון מותאם אישית. הודעה מהשחקנית עולה 20 דולר. כוכבים נוספים שהצטרפו לאחרונה או פתחו מחדש את חשבונותיהם בפלטפורמה כוללים את שחקנית "מי הבוס?", מליסה מילאנו, שגובה 300 דולר עבור סרטונים מותאמים אישית, ושחקן "סיפור אימה אמריקאי" צ'יין ג'קסון, שהפעיל מחדש את חשבונו לזמן קצר, לפני שמחק אותו מסיבות לא ידועות. מילאנו אמרה ל"ניו יורק טיימס" כי קמיאו "היא דרך מצוינת להשלים קצת הכנסה בזמן האבטלה".

במהלך שנות המגיפה 2020 ו-2021, שחקנים כמו אלייז'ה ווד, כוכב "שר הטבעות", הצטרפו גם הם לפלטפורמה, וגבו 340 דולר עבור סרטון מותאם אישית. באותה עת גייסה החברה מימון של 100 מיליון דולר לפי שווי של מיליארד דולר. עם זאת, הנוף שלאחר המגפה לא היה כולו ורוד עבור החברה.

למרות התוספת האחרונה של סלבריטאים, קמיאו התמודדה עם פיטורים, היא פיטרה 80 בני אדם מכוח העבודה שלה ביולי והותירה את החברה עם פחות מ-50 עובדים, כך דיווח ה-Information. החברה ביטלה בעבר 87 משרות ב-2022. גלניס אמר בזמנו שקמיאו שכרה יותר מדי עובדים ומהר מדי מכדי "לתמוך הן בדרישת הלקוחות והן בדרישת הכישרונות במהלך סגרי המגיפה".

אם תהיתם, גם בישראל נפתחו 2 אתרים שאמורים לתת את השירות הזה, אבל נראה ששניהם נסגרו. Kre8.tv ו-מברוק שניהם היו אמורים לתת לגולשים הישראלים אפשרות לקנות וידאו מותאם אישית מידוענים יותר וידוענים פחות. בין האפשרויות היו דורון בן דוד, מייקל לואיס, אפי הנמר ועוד. אולי הסיבה שבישראל השירות נכשל היא שכולם מכירים את כולם. ממש כפי שדקל וקנין היה הדבר הכי חם בברכות ונעלם, כך גם השירות הזה עזב את החברה הישראלית בסוף הקורונה.