רכב אוטונומי או הונאה? עדות שמסר מהנדס בכיר בטסלה בבית המשפט חושפת כי סרטון של יכולות טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית של רכב החברה שפורסם ב-2016, וקודם על ידי מנכ"ל החברה אילון מאסק, הדגים למעשה יכולות לא קיימות. כך עולה מדיווח של רויטרס.

הסרטון, שעדיין קיים באתר טסלה, מדגים יכולות נהיגה אוטונומית כמו עצירה ברמזור אדום והאצה כשרמזור מתחלף לירוק בדגם X של המותג, יכולות שבפועל רכבי טסלה לא כללו. הדבר לא מנע ממאסק לקדם את הווידיאו בטוויטר תחת הכותרת "טסלה נוהגת בעצמה (ללא מעורבות אדם לחלוטין)".

המהנדס הבכיר מעורה בפרטים בהיותו בין האחראים על פעילות תוכנת ה"טייס האוטומטי" (Autopilot) בטסלה. הפרטים התגלו בתצהיר שמסר במסגרת תביעה שמתנהלת נגד החברה בנוגע לתאונה קטלנית שאירעה ב-2018.

(סרטון הווידיאו המדובר)

בתצהיר מסר המהנדס כי "מטרת הסרטון לא הייתה להציג באופן מדויק את מה שזמין ללקוחות ב-2016, אלא להדגים מה אפשרי לבנות לתוך המערכת". לדבריו, נהגים היו מעורבים בנסיעות המבחן והמסלול היה מתוכנן ומוגדר מראש.

כמו כן, באחד הניסיונות להדגים את יכולות החניה העצמית של דגם X של טסלה, הרכב התנגש בגדר במגרש החנייה של החברה. כשנשאל אם היכולות של הנהיגה האוטונומית שהוצגו בסרטון היו זמינות ברכבי החברה שיוצרו באותה עת, השיב המהנדס בשלילה.

באוקטובר האחרון דיווחה רויטרס שטסלה פתחה בחקירה משלה לאחר שדווח על מספר תאונות, חלקן קטלניות, במהלכן מערכת הטייס האוטומטי של טסלה הייתה מופעלת ברכבים.

מטעם טסלה לא נמסרה תגובה לפרסום אך באתר החברה כיום מתוארת מערכת הטייס האוטומטי כמערכת שמאפשרת ניווט, האצה ובלימה אוטומטיים במסלול הנהיגה תחת השגחתו האקטיבית של המשתמש, כמערכת שמסייעת בחלקים של הנהיגה, אך אינה הופכת את הרכב לאוטונומי.