על רקע המשבר בהייטק והירידה בגיוסי ההון, 152 עובדי חברת הגיימיינג הישראלית overwolf קיבלו עם החזרה מחופשת הפסח, מתנה בשווי של כ-4,000 שקלים לכל אחד. מדובר במזוודה עם מיתוג החברה בשם Loot Box, ובה פריטים שהופקו ועוצבו במיוחד עבור החברה, ברוח עולם הגיימינג.

מה כוללת המזוודה?

ספל ביציקה ייחודית ועם הדפסה של שם הגיימר של כל אחד מהעובדים, מעמד לאוזניות בצורת החרב אקסקליבר מהמלך ארתור, עט בצורת קולמוס ימי-ביניימי, מחזיק מפתחות בצורת לוגו אוברוולף ועם חריטה פרסונלית, בובת פופ עם ערכת מדבקות לעיצוב אישי, נר ריחני וסוכריה בצורת לוגו החברה. בנוסף, בתוך אחד הפריטים מוטמן easter egg (ביצת פסחא) בצורת כתב חידה.

overwolf, מתנה (צילום: overwolf)
overwolf, מתנה | צילום: overwolf

יצוין, כי לא מדובר במתנה לפסח, אלא במתנה נוספת לעובדים. בסך הכול עלות המזוודות, שעליהן עבדו על פי החברה כשבעה חודשים, נאמדת ב-600 אלף שקל, על פי הערכות בשוק.

"רצינו לפנות לחמשת החושים, כל דבר עשוי ממקום מיוחד. את הסוכריות ואת הנר עשינו פה, אבל מחזיק האוזניות שהוא בדוגמת חרב שננעצת בסלע, עשינו עם ספק חיצוני מאירופה. יש לנו שם גם מחברות מגרמניה בעשייה מיוחדת. יש שם פריטים שאי אפשר לקנות או למצוא בשום מקום", מספר שחר סורק, ה-CMO של אוברוולף, שיזם את המהלך.

סורק מספר שהוא הגה את הרעיון לפני שנתיים. "הרגשתי שחברות הטק מייצרות חבילות די סטנדרטיות. לחברות טק שהן מצליחות ומגיעות למעמד מסוים, כסף הוא לא הבעיה אף פעם. זה היה נראה לי קצת הוצאה לשם הוצאה, נותנים למישהו מלא כסף והוא עושה חבילה סטנדרטית. חשבתי שצריך לייצר מארז, שמתאים ל-DNA ולמרקם החברתי של החברה, עם אלמנט משחקי. זה לקח הרבה זמן להכין, זו השקעה ברמה אחרת מבחינת הזמן והמשאבים".

זו לא הפעם הראשונה שהחברה עולה לכותרות עם מתנות לעובדים יוצאות דופן. בשנת 2021 הפתיעה אוברוולף את עובדיה עם סוני פלייסטיישן 5, שהיה קשה אז להשגה בשל משבר השבבים העולמי.

פלייסטיישן זאת לא מתנה יותר שווה?

"כבר הבאנו פלייסטיישן 5, חברות מביאות דברים. יש שם המון דברים שאי אפשר למצוא בשום מקום אחר, ונוצרו במיוחד עבורם. הם הולכים להשתמש בהם ביום יום. גם המזוודה היא מעולה בפני עצמה, אפשר להוציא את הפריטים ולהשתמש בה. זה נראה לנו כמו משהו יותר נכון לעשות יותר, לעומת מכשיר כזה או אחר. רצינו לעשות משהו שאף אחד אחר לא עשה".

על רקע המשבר הכללי בענף ההייטק, שנובע בין היתר מהאינפלציה העולמית, המלחמה באוקראינה וכעת גם המצב הפוליטי בארץ, אומר סורק כי מצבה של אוברוולף יחסית טוב. "המצב בשוק באופן כללי הוא לא קל, אבל אנחנו חושבים שברגעים כאלה שווה להרים לעובדים. כשכולם נמצאים על הגל, זה הרבה יותר קל. התזמון הוא גם משמעותי, כי זה נותן מסר מאוד עמוק לעובדים, אכפת לנו מכם, ואנחנו מנסים לייצר לכם תנאים כמה שיותר טובים", הוא אומר. "בנוסף, אנחנו מגייסים המון, וזה עוזר לנו מכל הבחינות".

לא חששתם לנקר עיניים?

"זאת בדיוק הסיבה למה לא פלייסטיישן 5. רצינו מזוודה שהיא שימושית, אם אתה חי בעולם שלנו של הגיימרים ואתה מקבל אותה, אתה עף, מתחיל להתעסק ולפתור את החידה. אם הייתי מגיע לסביבת העבודה שלך, הייתי חושב מה מתאים לתת לך. זה לא זול, אבל כסף הוא לא העיקר. העיקר הוא לייצר דברים שמתאימים לעבודה ולצרכים של העובד".