חברת אפל בוחנת פיתוח מודל בינה מלאכותית גנרטיבית שעתידה להיכנס ישר לסירי שלכם, למרות בעיות מהותיות באופן שבו העוזרת הווירטואלית בנויה, כך מדווח הניו יורק טיימס. על פי הדיווח, העובדים ככל הנראה עודכנו על מודל השפה הגדול של אפל וכלי בינה מלאכותית אחרים בכנס הבינה המלאכותית השנתי של החברה בחודש שעבר. מהנדסי אפל, כולל חברי צוות ‌סירי, בחנו אפשרויות של יצירת מודל שפה "בכל שבוע" בתגובה לעליית צ'אטבוטים כמו ChatGPT.

טכנולוגיות ה-AI החדשות הדגישו כיצד ‌סירי, אלקסה ועוזרות קוליות אחרות בזבזו את ההובלה שהייתה לאותן חברות במרוץ הבינה המלאכותית, טוען הדיווח. ‌סירי בפרט, התמודדה עם מספר מחסומים כדי להשתפר משמעותית. בשיחה עם הניו יורק טיימס, מהנדס אפל לשעבר ג'ון בורקי, שעבד על ‌סירי וקיבל אחריות על קפיצת המדרגה שלה ב-2014, הסביר שהעוזרת הקולית בנויה על "קוד מגושם שלקח לו שבועות להתעדכן עם תכונות בסיסיות". 

"העיצוב המסורבל" שלו הקשה מאוד על המהנדסים להוסיף תכונות חדשות. לדוגמה, מסד הנתונים של סירי מכיל רשימה גדולה של ביטויים במעל 20 שפות, מה שהופך אותו ל"כדור שלג אחד גדול". אם מישהו רצה להוסיף מילה למסד הנתונים של סירי, הוסיף בורק, "זה נכנס בערימה אחת גדולה".

המשמעות היא שעדכונים פשוטים כמו הוספת ביטויים חדשים למערך הנתונים מחייבים בנייה מחדש של כל מסד הנתונים של סירי, שעשוי להימשך עד שישה שבועות. הוספת תכונות מסובכות יותר כמו כלי חיפוש חדשים עשויה להימשך עד שנה שלמה.

כתוצאה מכך, לא הייתה דרך לסירי להפוך ל"עוזרת יצירתית" כמו ChatGPT, מאמין בורק. מוקדם יותר השבוע חשפה OpenAI את GPT-4, הדור הבא שלה למנוע ה-AI, המאפשר תגובות מתקדמות עוד יותר מ-ChatGPT, כולל גם התייחסות והבנה של תמונות.

בשבוע שעבר DigiTimes דיווחה שהעניין הגובר בבינה מלאכותית גנרטיבית, בעיקר בזכות ה-ChatGPT, הניעה הערכה מחדש של האופן שבו הטכנולוגיה מפותחת בחברות גדולות כמו אפל, מטא ואמזון. חברות אלו עושות לכאורה מאמצים להבטיח שמיקרוסופט לא תשמור על ההובלה שלה בתחום הבינה המלאכותית. אפל וטסלה אמורות לשקול מחדש את הגישה שלהן לבינה המלאכותית.