המאבק בתאונות הקורקינט בכל הארץ, ובפרט בתל אביב, נמשך בכל החזיתות, וכלל לאחרונה גם צו להעלאת קנסות, למשל 1,000 שקלים על רכיבה ללא קסדה. בעיריית תל אביב-יפו החליטו בלילה הלבן שנערך ביום חמישי האחרון, על פתרון יצירתי במיוחד. חפ"ק משטרתי שהוקם בשיתוף עם משטרת ישראל והרלב"ד בפינה האסטרטגית של רוטשילד-אלנבי עצר רוכבי קורקינט על עברות שונות, כגון נסיעה על מדרכה, נסיעה ללא קסדה ועוד, והשוטר שאל אותם אם הם מעוניינים לעבור סימולטור - במקום לשלם קנס.

לא מפתיע במיוחד שהרוב המכריע של הרוכבים ביקשו לעבור את הסימולטור. המשתתפים הרכיבו משקפי מציאות מדומה, VR, אשר דימו על מסך הפלזמה שלפניהם מציאות של עיר צפופה, הדומה לתל אביב. תפקידם היה לרכוב על קורקינט, והם עמדו על קורקינט אמיתי, שעליו יכלו ללחוץ גז וברקס, וכך להפעיל חיישנים שגרמו לנסיעה במציאות הווירטואלית.

בסך הכול עברו את הסימולטור כ-250 איש במהלך 8 שעות שהעמדה פעלה בלילה הלבן, כאשר חבריהם יכלו לצפות בפלזמה במתרחש בזמן שהם בסימולטור. כל אחד הפסיק ברגע שעבר תאונה – זה יכול היה לקרות מיד או אחרי דקות ספורות.

קורקינטים, לילה לבן תל אביב (צילום: שניר שלו, באדיבות עיריית תל אביב-יפו)
קורקינטים, לילה לבן תל אביב | צילום: שניר שלו, באדיבות עיריית תל אביב-יפו

"המטרה של הסימולטור היא להתמודד עם מצבי קיצון שעשויים לקרות בזמן נסיעה", מסביר אלעד בן רפאל, ספק חיצוני שעובד עם העירייה והרלב"ד. "פתיחת דלת של מכונית, הולך רגל מתפרץ, נסיעה מאחורי תחבורה ציבורית, נסיעה על המדרכה ועוד. המטרה שלנו שילמדו ויצאו עם ערך מוסף. השוטר אמר לכל אחד שעצר – 'יש לך אפשרות לקבל דוח או לעשות את הסימולטור. הם רצו ללכת לסימולטור, התגובות היו בסגנון – 'היה לי שווה, איזה יופי שחושבים עליי, סוף סוף שוטר אדיב'".

לדבריו, רוב הרוכבים היו מעל גיל 25, בהם גם מבוגרים. היו כאלה שהיה חשש ששתו אלכוהול לפני שעלו לקורקינט והם נבדקו בבדיקת ינשוף. מי שנמצא כי שתה אלכוהול מעל המותר לא עבר את הסימולטור.

קורקינטים, לילה לבן תל אביב (צילום: דין אהרוני רולנד, באדיבות עיריית תל אביב-יפו)
קורקינטים, לילה לבן תל אביב | צילום: דין אהרוני רולנד, באדיבות עיריית תל אביב-יפו

"הפרויקט הזה מתרחש לראשונה בישראל, ותל אביב הוא חוד החנית", אומר בן רפאל. "מדובר בהעתק של פרויקט מדובאי, ששם המשטרה עובדת עם נהגים. אחרי ששוטר עוצר אותם על עברת תנועה, הם נשאלים אם הם רוצים סימולטור או דוח. כאן לקחנו את זה לכיוון של קורקינטים, בגלל העלייה בהרוגים ובפצועים מהכלי, ועיריית תל אביב אימצה את הפרויקט בזרועות פתוחות".

כרגע לא ידוע אם פרויקט הסימולטור לרוכבי קורקינט ימשיך בתל אביב במועדים אחרים או לחילופין יעבור גם לערים אחרות.