בגלל התחרות עם גוגל: סם אלטמן הכריז על "מצב חירום" ב-OpenAI
המודל החדש של גוגל, ג'מיני 3, מלהיב את העולם, עד כדי כך שמנכ"ל סיילפורס הודה בציוץ ויראלי בטוויטר כי הוא מתכוון לעזוב את ChatGPT לאחר שנים של שימוש. OpenAI מתכוונת להשיב מלחמה, ועל פי דיווחים, סם אלטמן הורה במזכר פנימי לעובדי החברה על "מצב חירום" כדי לשפר את ChatGPT, שחגג השבוע 3. בינתיים, היוזמות החדשות של החברה, בהן שילוב פרסומות בצ'אטבוט, נדחות


בחודש שעבר גוגל שחררה את המודל החדש והמתקדם שלה, ג'מיני 3, שזכה לשבחים ולציונים גבוהים בכמה מבחני ביצועים (בנצ'מארק), ומיד אחריו את ננו בננה פרו, המודל ליצירת תמונות, שכולל לראשונה גם תמונות עם טקסטים בעברית. גם בישראל המודלים זכו להתלהבות, ובשבועיים האחרונים הרשתות החברתיות מוצפות בתוצרים, בעיקר ויזואליים, מהן, לצד משתמשים שמספרים כי הם החליטו לעבור מ-ChatGPT לג'מיני.
בפוסט ב-X צייץ מנכ"ל חברת סיילפורס מארק בניוף: "אלוהים אדירים. אני משתמש ב-ChatGPT כל יום כבר 3 שנים. ביליתי רק שעתיים בג'מיני 3. אני לא חוזר אחורה. הקפיצה מטורפת - חשיבה, מהירות, תמונות, וידאו... הכל חד ומהיר יותר. זה מרגיש כאילו העולם פשוט השתנה, שוב". אפילו אלטמן פרסם פוסט ב-X, בירך את גוגל על ההשקה וכתב: "נראה כמו מודל נהדר".
כל זה לא חומק מעיניה של OpenAI, החלוצה והמובילה בתחום ה-AI, שחגגה ממש השבוע יום הולדת 3 שנים ל-ChatGPT, שהושק לראשונה ב-30.11.2022. לפי מזכר פנימי שצוטט על ידי The Information והוול סטריט ג'ורנל, סם אלטמן אמר לעובדי OpenAI שהוא מכריז על מצב חירום (באנגלית - Red Code) לשיפור ChatGPT.
הג'ורנל דיווח שאלטמן קרא לעובדים להתמקד ב"חוויית היום-יום" של ChatGPT, כולל שדרוג יכולות ההתאמה האישית, תגובות מהירות ואמינות יותר, והיכולת "לענות על טווח רחב יותר של שאלות".
על פי הדיווחים, אלטמן גם מסר לעובדים שהחברה תדחה יוזמות מתוכננות אחרות, ובהן שילוב פרסומות, כלי קנייה מבוססי AI והעוזר האישי ChatGPT Pulse.
OpenAI לא הגיבה פומבית למזכר, אך ניק טרלי, ראש ChatGPT, צייץ לרגל יום השנה השלישי של הבוט וכתב: "הפוקוס שלנו כעת הוא להפוך את ChatGPT לבעל יכולות מורכבות יותר, להמשיך לצמוח ולהרחיב את הנגישות ברחבי העולם, תוך הפיכתו לאינטואיטיבי ואישי יותר".
בשרשור שלו ב-X ציין טרלי כי ChatGPT הוא "העוזר מבוסס ה-AI מספר 1 בעולם, עם כ-70 אחוז משימושי העוזרים".
טרלי גם טען שהצ'אטבוט של OpenAI "אחראי לכ-10 אחוז מפעילות החיפוש", אם כי לא ברור אם הוא מתכוון ל-10 אחוז מכלל החיפושים ברשת או לקטגוריה אחרת.
בעוד שכמה מהיוזמות שדווח כי עוכבו – כמו סוכני קניות מבוססי AI ו-Pulse – כבר הוצגו פומבית על ידי OpenAI, החברה עדיין לא דיברה בפומבי על תוכניות לשלב פרסומות בתוך ChatGPT. עם זאת, המהנדס טיבור בלהו מצא אזכורים אפשריים לשילוב פרסומות בקוד של אפליקציית האנדרואיד של ChatGPT. הדיווח של The Information ציין גם כי OpenAI בודקת כעת סוגים שונים של פרסומות, כולל מודעות לקניות אונליין.
באוקטובר אמר אלטמן שלחברה "אין תוכניות נוכחיות" לשלב פרסומות במוצרים שלה, אך לא שלל אפשרות שזה יקרה בעתיד. בראיון ל-The Verge באוגוסט אמר טרלי שלא יפסול פרסומות "באופן מוחלט", אך הוסיף שהחברה תצטרך "לנהוג בזהירות ובטעם" לגבי האופן שבו תשלב אותן.