אנדרו בוסוורת' הוא שם שכנראה לא שמעתם עליו, אבל התפקיד שלו משפיע על כולנו. בוסוורת' הוא בכיר בחברת מטא, פייסבוק לשעבר, וצפוי להתמנות לתפקיד ה-CTO של החברה. מי שעומד להיכנס לתפקיד המנהל הטכנולוגי הראשי של אחת החברות הגדולות והחשובות בעולם הצליח לספק אמירה שהרגיזה לא מעט אנשים.

אמש שודר ראיון של בוסוורת' ב-HBO במסגרת תוכנית תחקירים של כלי התקשורת AXIOS, ובו הוא התייחס לביקורת הכי חשובה המוטחת בחברה - ההתמודדות של פייסבוק עם מידע כוזב. 

"אם ניקח כל דולר של החברה וכל עובד שלה ונשקיע אותם בנושא, זה לא ימנע את האפשרות של אנשים לצפות בנאומים שהם לא אוהבים בפלטפורמה. זה לא ימנע את כל האפשרויות של מישהו להשתמש בפלטפורמה באופן נבזי".

בוסוורת', כרגע סגן מנהל מחלקת המציאות הרבודה של החברה, אמר שהוא מבין כי חופש הביטוי של אנשים יכול להזיק לחלק מהאנשים, אבל האחריות על מה משתפים בפלטפורמה בסופו של דבר מוטלת על אנשים והחברה האנושית כולה.

"אנשים אינדיבידואלים הם אלה שמחליטים אם להאמין או לא להאמין לדברים. הם אלה שמחליטים אם לשתף או לא לשתף דברים. אני לא מרגיש בנוח להגיד שאין להם קול, מכיוון שאני לא מסכים עם מה שהם אומרים או שאני לא אוהב את מה שהם אומרים".

פייסבוק ספגה ביקורות קשות לאחרונה על כך שבפלטפורמה שלה שותפו תכנים שקריים או מזיקים, במיוחד בנושא הקורונה והבחירות בארה"ב בשנה שעברה.

מחקר שהתפרסם בספטמבר האחרון מצא כי פוסטים עם מידע כוזב זכו לפי 6 חשיפה מפוסטים שהגיעו ממקורות חדשותיים. דוח נוסף שהתפרסם באותו חודש מצא כי "חוות טרולים" המפיצים פייק ניוז הצליחו להגיע לתפוצה של 140 מיליון אמריקאים חודש לפני בחירות 2020.

כאשר נשאל בוסוורת' כיצד פייסבוק תרמו להססנות הרווחת בציבור לגבי החיסון לקורונה השיב המנהל הבכיר כי הקמפיין של החברה התרכז בהפצת מידע אמין בנושא החיסון. בנוסף הוא טען כי אם אנשים רוצים להסתמך על מידע פחות מהימן שהם רואים בפייסבוק, "זאת החלטה שלהם".

"הם רשאים לעשות זאת. הבעיה שלכם היא עם האנשים האלו, לא עם פייסבוק. אתם לא יכולים להפיל את זה עלינו" סיכם בוסוורת'.