שוב כבשה את הרשת: מיקרוסופט הוציאה סוודר מכוער - הפעם עם "צייר"
ענקית הטכנולוגיה מוציאה באופן מסורתי סוודר "מכוער" לחגים - הפעם הם בחרו בעיצוב של תוכנת הצייר המוכרת. העובדים יכלו לקנות אותו ולתרום לעמותת "אלבום שקוף" הפועלת להעלאת מודעות ולתמיכה בלוחמים ולוחמות המתמודדים עם פוסט-טראומה. החברה ביקשה מהעוקבים שלה לכתוב למה מגיע להם לקבל בו וזכתה לאלפי תגובות, אחד הזוכים פוסט טראומתי בעצמו שהעביר את 7.10 בלשחק שולה מוקשים

מסורת "הסוודר המכוער" (Ugly Sweater) של מיקרוסופט ממשיכה והופכת את פריט האופנה הזה לפריט אספנות בקרב חובבי טכנולוגיה ברחבי העולם, השנה היא מקבלת זווית ישראלית מרגשת ומשמעותית. מרכז הפיתוח של מיקרוסופט בישראל מוביל את הקמפיין הנוכחי, שמשלב נוסטלגיה דיגיטלית עם מטרה חברתית חשובה ביותר: תמיכה במתמודדים עם פוסט-טראומה ו"פציעות שקופות".
העיצוב שנבחר השנה לסוודר הוא מחווה לתוכנת הצייר האייקונית שכנראה כולנו השתמשנו בה בשלב כזה או אחר בחיים. התוכנה, שמלווה את מערכת ההפעלה Windows מאז אמצע שנות ה-80, הפכה לסמל של יצירתיות פשוטה ונגישה עבור דורות של משתמשים.
בעוד שבשנים האחרונות זכתה התוכנה לעדנה מחודשת עם פיצ'רים מתקדמים מבוססי AI, הסוודר שומר על הקסם הישן: עם סגנון ויזואלי "פיקסלי" המזכיר את הכלים המוכרים של פעם ועיצוב המכניס אותנו לתקופת החגים של כריסמס וחנוכה.
מעבר לעיצוב המכוער והנהדר, הלב של הפרויקט השנה הוא שיתוף הפעולה עם עמותת "אלבום שקוף", אותה הקימו שני סופר ואוהב גבעתי. העמותה פועלת להעלאת מודעות ולתמיכה בלוחמים ולוחמות המתמודדים עם פוסט-טראומה ופציעות שאינן נראות לעין, המוכרות גם כ"פציעות שקופות". בזכות הקמפיין של מיקרוסופט, לא רק שהעמותה זכתה לתרומות רבות - היא גם קיבלה חשיפה שעזרה להגיע ללוחמים נוספים שצריכים אותה.

את הסוודר אתם לא יכולים לקנות, אבל העובדים כן וכל ההכנסות ממכירת הסוודרים יועברו ישירות לעמותה, במטרה לספק מענה וליווי לאלו שנתנו מעצמם למען המדינה ומתמודדים כעת עם השלכות המלחמה והשירות הצבאי. הקמפיין אינו מוגבל רק לרכישת סוודר, גם מי שבוחר שלא לקנות את הפריט האופנתי, יכול לתרום ישירות לעמותה דרך הפלטפורמה של הקמפיין וחברת מיקרוסופט מכפילה כל תרומה. במסגרת הגיוס תרמו העובדים עשרות אלפי שקלים מכיסם הפרטי. נכון לעכשיו, הסכום הכולל שנאסף והועבר לעמותה עומד על למעלה מ-130,000 ש"ח.
במסגרת הקמפיין מיקרוסופט גם קראה לעוקבים שלהם ברשתות לנסות לזכות בסוודרים כאלה. בפוסט שעלה ביום רביעי האחרון הם ביקשו מהגולשים שיכתבו להם למה מגיע דווקא להם סוודר ובחרו מתוך כמעט 1,000 תגובות את הזוכים.
היום החברה הודיעה לאותם ברי מזל שהם עומדים לקבל את סוודר האספנות שלהם, אחד מהם שורד נובה ופוסט טראומתי שסיפר שמחשב מיקרוסופט ישן עם שולה מוקשים החזיקו אותו בשעות הקשות של 7.10. זוכים נוספים הכינו מצגת למה דווקא להם מגיע הסוודר, זוכים אחרים טענו שהסוודר מתאים לכפכפי הקרוקס שלהם במשמרת בבית חולים ועוד אחד הכין תמונת AI בסגנון המאה ה-16 שלו ושל החתול שלו לבושים בסוודר. 