רשמית: מטא משיקה מנוי בתשלום שלא יכלול פרסומות בפייסבוק ואינסטגרם. השירות זמין כרגע בכל רחבי האיחוד האירופי ויעלה 10 יורו (9.99) לחודש בדפדפן או 13 יורו (12.99) לחודש ב-iOS ואנדרואיד.

המנוי נועד לתת מענה לחששות של האיחוד האירופי לגבי הדרך שבה מטא מטרגטת פרסומות ואוספת נתונים על משתמשיה. מטא רוצה לתת אפשרות למשתמשים לבחור בין תשלום עבור מנוי ללא פרסומות לבין מנוי בחינם - אבל תוך הסכמה לנהלי איסוף הנתונים שלה, ובכך היא מאמינה שהיא תעמוד בדרישות הפרטיות של האיחוד האירופי, כולל חוק השווקים הדיגיטליים ו-GDPR שנועדו להגן על הפרטיות של המשתמשים האירופים.

"אנו מכבדים את הרוח והמטרה של התקנות האירופיות המתפתחות הללו, ומחויבים לציית להן", כתבה מטא בפוסט בבלוג המודיע על המנוי החדש.

מטא אומרת שתמשיך להציע גישה חופשית למוצריה לאנשים שאינם מעוניינים לשלם. החברה אומרת שהחוויה של משתמשים שאינם משלמים לא תשתנה, וכלי העדפות המודעות הקיימים שלה יישארו זמינים.

המנוי ללא פרסומות יהיה זמין רק לאנשים בני 18 ומעלה באיחוד האירופי, EEA (האזור הכלכלי האירופי) ושווייץ. הוא יחול בתחילה על כל חשבונות הפייסבוק והאינסטגרם המקושרים יחד, אך מטא בסופו של דבר תגבה תשלום נוסף עבור כל חשבון. החל מה-1 במרץ 2024, תהיה עמלה נוספת של 6 אירו בדפדפן או 8 אירו ב-iOS ואנדרואיד לכל חשבון נוסף. החברה אומרת שכל עוד מישהו מנוי, הנתונים שלו לא ישמשו לטרגוט מודעות.

נימת ההכרזה של מטא מבהירה שהחברה עדיין נותנת עדיפות לעסק המבוסס על פרסומות. לראיה, השירות יושק רק באזורים עם הגנות מחמירות לגבי נתוני הצרכנים, ולא בישראל ובארה"ב, וגם אז מדובר ברכישה אופציונלית בלבד. החברה כותבת בפוסט בבלוג שלה שהיא "מאמינה באינטרנט נתמך בפרסומות" וממסגרת את המנוי החדש באופן בלעדי כמוצר שמטרתו לעמוד בתקנות האירופיות.

המוצרים של פייסבוק, בדומה לגוגל, עוקבים אחרי ההתנהגות שלכם באינטרנט ואז מטרגטים לכם הודעות על סמך ההתנהגות שלכם. כעת נראה כמה אנשים באמת מוכנים לשלם כדי לברוח מהמעקב הזה – ומהמטרד של פרסומות ללא הפסקה בפיד הפייסבוק והאינסטגרם שלהם.