mako
פרסומת

הטרנד מגיע לישראל: סופר-פארם משיקה משפיענית AI בשם מאיה לור

משפיעניות AI הפכו נפוצות בשנים האחרונות - הן מחזיקות במאות אלפי עוקבים ואף יותר, משתתפות בקמפיינים פרסומיים ומייתרות את הצורך בתשלום לבני אדם. כעת, סופר-פארם הופכת לרשת הקמעונאית הראשונה בישראל שמשיקה משפיענית AI בשם מאיה לור, ותתחזק לה עמוד אינסטגרם. המשפיענית צפויה לקדם תכנים של הרשת, ובהמשך גם מותגים שעובדים איתה, באופן אורגני ובקמפיינים ממומנים

דנה גוטרזון
פורסם: | עודכן:
מאיה לור, משפיענית AI סופר-פארם
מאיה לור, משפיענית AI סופר-פארם | צילום: סופר-פארם
הקישור הועתק

דוגמניות ומשפיעניות AI הפכו בשנים האחרונות לשם דבר בעולם, הן מנהלות קהילות פעילות ברשתות החברתיות, יוצרות תוכן, משתפות פעולה עם מותגי על ומשתתפות בקמפיינים פרסומיים, מה שחוסך כמובן כסף לשלם לאנשים בשר ודם.

משפיעניות כמו ליל מיקלה (Lil Miquela), שנוצרה ב-2016 ואחריה עוקבים יותר מ-2 מיליון עוקבים, נבחרה לאחת המשפיעים ביותר באינטרנט על פי מגזין טיים ב-2018, והובילה, בין היתר, קמפיינים של קווין קליין ופראדה. לצדה יש דוגמניות וירטואליות אחרות כמו איטלה לופז (383 אלף עוקבים), Imma מיפן (387 אלף עוקבים) ועוד.

כעת, סופר-פארם תהיה הרשת הקמעונאית הראשונה בישראל שמשיקה משפיענית AI משלה, בשם מאיה לור (Maya Lor), לה כבר נפתח עמוד אינסטגרם, שצפוי להעלות תכנים בימים הקרובים. על פי החברה, היא צפויה לשמש "קול חדש לעולמות הביוטי, הלייף־סטייל והבריאות של הרשת". 

בסופר פארם מגדירים את מאיה כבחורה צעירה, שגילה נע בין 19-22, שחיה בתל אביב בדירת סטודיו מעוצבת, מדברת עברית שוטפת ואנגלית רהוטה, ומתעניינת באופנה, טיפוח וחיי היומיום. היא "נולדה ברשת", וגדלה יחד עם הקהל שלה. מאיה משתפת את חיי היום-יום שלה בשפה צעירה ונגישה, כך לדברי סופר-פארם. השם שלה נבחר מתוך כמה שמות שהיו על הפרק, מתוך רצון למצוא שם ישראלי עם ניחוח בינ"ל.

בחברה אומרים כי עמוד האינסטגרם שלה יציג סדרת פוסטים וסרטונים על חייה הדיגיטליים, הדירה המעוצבת שלה, התחביבים  שלה כמו טיפוח, עיצוב, יוגה, קפה ושגרת היומיום שלה.

מאיה לור, משפיענית AI סופר-פארם
מאיה לור, משפיענית AI סופר-פארם | צילום: סופר-פארם
פרסומת

הפיתוח של מאיה לור נעשה בשיתוף מומחי קריאייטיב, עיצוב, אנימציה ובינה מלאכותית, באמצעות טכנולוגיות שמדמות הבעות, תנועה ודיבור אנושי. 

העמוד ינוהל ע"י מחלקת הפרסום של סופר-פארם, כאשר בתור התחלה התכנים יהיו רק של סופר-פארם, אבל בהמשך היא עתידה לפרסם גם תכנים בשיתוף מותגים הנמכרים ברשת. כרגע היא מתוכננת לפעול רק באינסטגרם, אבל אולי בהמשך תתרחב לרשתות חברתיות נוספות. התכנים שלה יהיו גם אורגניים, אך גם ממומנים על ידי הרשת.

"בסופר-פארם אנחנו תמיד מחפשים לחדש, להגיב לעולם שמשתנה כל הזמן, ולהביא את הבשורה הטכנולוגית הכי חמה אל תוך עולמות הפרסום", אמרה רונה ליכטן אוחיון, מנהלת התקשורת השיווקית של סופר־פארם. "ביולי האחרון השקנו לראשונה פרסומת טלוויזיה שנוצרה במלואה ב-AI, וכעת אנחנו עושים קפיצת מדרגה נוספת, ומשיקים לראשונה משפיענית שנוצרה באמצעות AI. מאיה לור נולדה מתוך הרצון לייצר חוויה דיגיטלית חדשנית שמדברת בשפה של דור ה-Z, ולהתחבר בצורה אורגנית לתוכן שהוא מחפש".

מאיה לור, משפיענית AI סופר-פארם
מאיה לור, משפיענית AI סופר-פארם | צילום: סופר-פארם