mako
פרסומת

אקזיט שני לאלן בקר: הסטארטאפ eSelf.ai נמכר לקלטורה תמורת 28 מיליון דולר

אחרי שמכר את הסטארטאפ הראשון שלו לסנאפצ'אט תמורת 70 מיליון דולר, ד"ר אלן בקר, בן 35, מוכר את הסטארטאפ שהקים יחד עם אילון שושן, eSelf.ai, המפתח טכנולוגיות ומודלי בינה מלאכותית ליצירת אווטרים ריאליסטיים לאינטראקציה בזמן אמת, לחברת קלטורה תמורת 28 מיליון דולר. בקר, שנבחר לאחד הצעירים המבטיחים של פורבס אירופה, ישתלב יחד עם כלל עובדי החברה במחלקת ה-AI של קלטורה

דנה גוטרזון
פורסם: | עודכן:
אילון שושן וד"ר אלן בקר, eSelf
אילון שושן (סמנכ"ל הטכנולוגיה) וד"ר אלן בקר (מנכ"ל), מייסדי eSelf | צילום: תומר שלום
הקישור הועתק

חברת קלטורה, המפתחת טכנולוגיות וידאו על ענן עבור ארגונים, חתמה על הסכם לרכישת הסטארטאפ הישראלי eSelf.ai, המפתח טכנולוגיות ומודלים של בינה מלאכותית ליצירת אווטרים ריאליסטיים לאינטראקציה בזמן אמת, בסכום של 28 מיליון דולר.

מדובר באקזיט שני עבור ד"ר אילן בקר, בן 35, שכבר מכר את הסטארטאפ הראשון שלו לחברת סנאפ (החברה מאחורי סנאפצ'אט) ב-70 מיליון דולר.

eSelf הוקמה בשנת 2023 על ידי בקר, מנכ"ל החברה, ואילון שושן, סמנכ"ל הטכנולוגיה. החברה, שפיתחה פלטפורמה לארגונים להטמעה מהירה של סוכנים וירטואליים ויזואליים, מציאותיים ואינטראקטיביים, ביצעה עד היום גיוס סיד אחד של כ-4 מיליון דולר.

הסוכנים שפיתחה תומכים בשיחות בלמעלה מ-30 שפות ובצורה מותאמת למידע ולז׳רגון הארגוני. השיחות יכולות לסייע לחברות בתחומים של שיווק, מכירות, תמיכה והדרכת לקוחות, גיוס והדרכת עובדים, ותקשורת פנים ארגונית. מוסדות חינוך יכולים להשתמש בסוכנים כעוזרי הוראה ומתרגלים אישיים; חברות מדיה - להגשת שידורים והמלצות תוכן אישיות; ומוסדות פיננסיים ורפואיים - לייעוץ ותמיכה אישית.

צוות החברה כולל למעלה מ-15 מומחי בינה מלאכותית בתחומי ראייה ממוחשבת, עיבוד שפה טבעית (NLP) וטכנולוגיות קול. לבקר יש דוקטורט בלמידת מכונה ובינה מלאכותית, עם התמחות במנועים של קול, שפה וראייה ממוחשבת, והוא נכלל אף ברשימת "30 הצעירים המבטיחים מתחת לגיל 30" של פורבס אירופה בשנת 2019.

לפני שהקים את eSelf, ייסד בקר את Voca.ai הישראלית, מהחברות החלוצות בתחום סוכני קול למוקדי שירות, שנרכשה כאמור על ידי Snap, שם הוביל בהמשך את פיתוח הבינה המלאכותית השיחתית. שושן הוא בוגר תוכנית "פסגות" של צה"ל, בעל תואר שני מהטכניון עם התמחות בלמידת מכונה, ויוצא יחידת 8200, שם זכה גם בפרס ביטחון ישראל.

ד"ר אלן בקר, מנכ"ל ומייסד eSelf
ד"ר אלן בקר, מנכ"ל ומייסד eSelf | צילום: תומר שלום
פרסומת

eSelf חוברת לקלטורה על מנת להאיץ את מסחור המוצר והתאמתו להטמעה בארגונים גדולים, תחומים בהם קלטורה מנוסה מאוד בהיותה ספקית מוצרי וידאו מובילה לארגונים גדולים, לרבות ענקיות טכנולוגיה כגון אמזון, אנבידיה, אורקל, סיילספורס, ואדובי; חמשת הבנקים הגדולים בארה"ב; ארבעת משרדי רואי החשבון הגדולים בעולם; מאות מהאוניברסיטאות המובילות בארה"ב; חברות תקשורת גדולות כגון Vodafone; וארגונים ממשלתיים וללא מטרות רווח גדולים כגון האו"ם. בישראל היא עובדת עם מגוון רחב של גופים מקומיים, בהם טבע, כאן 11, סלקום ורשת 13.

קלטורה השיקה בשנה האחרונה משפחת סוכנים חכמים מבוססי AI בשם Genie המנגישים בזמן אמת תכני מולטימדיה רלוונטיים ומותאמים אישית לעובדים, סטודנטים, וצופי טלוויזיה. eSelf מתוכננת להעניק לסוכני הGenie החכמים של קלטורה גם יכולות שיחתיות בזמן אמת, לרבות ממשק אווטרי חזותי וקולי, ויכולת שיתוף מסך.

סוכני ה-Genie החדשים מתוכננים להימכר כמוצרים עצמאיים וגם להיטמע בתוך מוצרי קלטורה הקיימים, הכוללים פלטפורמה לניהול תוכן ארגוני וטלוויזיוני, פורטלי וידאו, פתרון וידאו לאירועים וכנסים וירטואליים, כיתות לימוד וירטואליות ואפליקציות סטרימינג לטלוויזיה. לקוחות היעד של המוצרים הללו הם גם תאגידים גדולים, השוק בו התמקדה קלטורה עד היום, וגם עסקים קטנים ובינוניים.

פרסומת

מדובר ברכישה השלישית של חברה ישראלית על ידי קלטורה. קדמו לה רכישת newrow בשנת 2020 (פלטפורמת webRTC לפגישות וירטואליות), ו-TVINCI בשנת 2014 (פלטפורמה לטלוויזיה מקוונת). במסגרת הרכישה, כלל עובדי eSelf יצטרפו לחברת קלטורה ויהוו חלק מרכזי ממחלקת ה-AI שלה. בקר יצטרף להנהלת חברת קלטורה כמנהל טכנולוגיות ראשי, ושושן יכהן כסמנכ"ל בכיר בקבוצת המחקר והפיתוח.

"אני וצוות אי סלף ראינו הזדמנות להגשים את חזון החברה בעזרת החבירה לקלטורה, שהיא ארגון גדול ומפותח עם לקוחות מובילים בתחומם במגוון ענפים ותעשיות שונות. החבירה לקלטורה תאפשר להאיץ את מימוש החזון שלנו", מסביר בקר ל-mako מדוע החליט למכור, זאת בנוסף ל"התאמה האישית, התרבותית והערכית בין החברות והעומדים בראשן", כך לדבריו.

"החזון של קלטורה הוא להפוך את הווידאו ממדיום של צפייה פסיבית לחוויה אינטראקטיבית, חכמה ומותאמת אישית", מוסיף יקותיאל. "עולם הווידאו עובר מהפכה: מצפייה בתוכן לתקשורת דו-כיוונית בזמן אמת. במובן זה, אווטרים מבוססי בינה מלאכותית הם הצעד הבא באבולוציה של חוויית הווידאו.

פרסומת

"אנחנו מאמינים שכל חוויה דיגיטלית, החל מגלישה באתר אינטרנט בחיפוש אחר מוצר ועד שיעור באוניברסיטה, תהפוך בעתיד הקרוב לחוויה בזמן אמת: מממשקים סטטיים לשיחות חיות, אינטראקטיביות, ובעיקר מותאמות אישית למשתמש. וידאו הוא כיום המדיום המשמעותי, הפופולרי והיעיל ביותר בעולם התוכן. הוא נושא עמו רגש, הקשר וכוונה. מה שהופך אותו לכלי עוצמתי ליצירת מעורבות עמוקה של הצופה או הלקוח".

לדברי יקותיאל, "האווטרים של eSelf.ai מוסיפים ממד חדש של בינה, כזו שמבינה הקשר ופועלת מתוך מטרה מוגדרת. לא מדובר רק בממשק חזותי, אלא בסוכנים וירטואליים בעלי תכלית ברורה: ללמד, להדריך, להכשיר, לפתור בעיות ואף לסייע בתהליכי מכירה, פעולות מדידות היוצרות ערך עסקי ממשי. תקשורת עם אווטאר חכם בזמן אמת מאפשרת גם איסוף תובנות איכותניות ומהירות, ובכך מעלה את רמת ההתאמה האישית שאליה ארגונים יכולים להגיע".

רון יקותיאל, מנכ"ל קלטורה
רון יקותיאל, מנכ"ל קלטורה | צילום: קלטורה

אנשים ירצו לדבר עם אווטאר? זה לא יגרום לחשש או ניכור?

יקותיאל: "חשש מניכור הוא טבעי, אבל הנתונים מציגים תמונה אחרת לגמרי. עובדים לא רק שמקבלים בברכה ממשקים מבוססי בינה מלאכותית, הם מצפים להם. 95% מהעובדים היו מאפשרים לאווטאר מבוסס AI לייצג אותם בפגישות או לבצע משימות בשמם, כל עוד מדובר בממשק אמין ויעיל. יותר ממחצית מהעובדים מציינים שהם סומכים על כלי AI יותר מאשר על בני אדם בתהליכי הכשרה, onboarding ואפילו בקבלת פידבק מקצועי, משום שהם חווים את המערכות הללו כעקביות, זמינות ונייטרליות יותר.

פרסומת

"אנחנו לא רואים את הטכנולוגיה הזאת כתחליף לחוויה אנושית אלא כמשהו שמעצים אותה, דרך חדשה לחוות את האינטרנט. המטרה היא להחזיר אנושיות לתוך האינטראקציה הדיגיטלית: להפוך טפסים, מיילים וצ’אטים יבשים לשיחות אמפתיות, מבינות הקשר ומותאמות אדם, בין אם מדובר בעובד, בסטודנט או בלקוח.

"אווטארים, או כל כלי AI מתקדם לצורך העניין, הוא כמו עוזר אישי דיגיטלי שמרחיב את היכולות של העובד. אנחנו קוראים להם 'תאום AI', שמייעל תהליכים ומאפשר לעובד להתמקד ביצירה, בלמידה ובקשר האנושי עצמו".