הודעות הפישינג שמנסות לגנוב מכם פרטי אשראי או לפרוץ לחשבונות שלכם אינן פוסקות, ונראה כי התחזות לחברת החשמל, לצד הדואר, היא אחת הדרכים הנפוצות ביותר.

כך, ניצן קיבל היום (יום ג') הודעת סמס ממספר שאינו הכיר. "פתחתי את ההודעה וראיתי שכתוב בה שאני צריך להסדיר איזה חוב של חברת החשמל בצירוף לינק לביצוע התשלום. ישר הבנתי שמשהו כאן חשוד, בעיקר בגלל שאני משלם את חשבון החשמל בהוראת קבע. חשדתי שאולי זאת הודעת פישינג, שמנסים לעקוץ אותי", הוא מספר.

"החלטתי מסקרנות לבדוק את העניין, אבל חששתי ללחוץ על הלינק, שמא זה איזה וירוס, אז פתחתי אותו במחשב של העבודה. כשהאתר עלה ראיתי שהלינק הוביל למעין עמוד נחיתה לא מאוד מוצלח, אבל נראה די דומה למשהו רשמי של חברת החשמל. ניסיתי ללחוץ על כמה לינקים שם, חלקם בכלל לא עבדו. פתחתי את האתר הרשמי של חברת החשמל, והם באמת די דומים. מישהו אחר שקצת פחות מבין בזה היה עלול להתבלבל ובאמת לשלם לנוכלים האלה כסף".

כך נראה העמוד הרשמי של חברת החשמל

וזו הגרסה המזויפת

ניצן הכניס מספר תעודת זהות שהמציא, רק כדי לעבור למסך הבא שבאמת מבקש ממנו את פרטי האשראי.

בחברת החשמל אישרו שמדובר בפישינג. "כבר קרוב לשנה מתקבלות בחברת החשמל התראות מלקוחות המדווחים על ניסיונות הונאה הכוללים קבלת דרישה, באמצעות דואר אלקטרוני, לעדכון פרטים, תוך כדי איומים בהשעיית חשבון במידה ולא ייענו מיידית, או לחילופין הודעה לנייד (מסרון) המבקש להסדיר תשלום חשבון החשמל בהקדם, כולל בקשה לאישור פרטי החשבון וקישור לאתר שאיננו האתר הרשמי של חברת החשמל", הם מסרו.

בחברת החשמל ביקשו להבהיר כי הודעות טקסט מטעם חברת החשמל מכילות את מספר החוזה של הלקוח,  והקישור העדכני היחיד הוא האתר הרשמי של חברת החשמל - www.iec.co.il. בנוסף, החברה לא מבקשת מלקוחותיה לאשר פרטי חשבון.

עוד הוסיפו כי אין להתייחס או להשיב לפניה, וכי חברת החשמל דיווחה על הניסיון להונאה לכל הגורמים הרלוונטיים.