"אני לא משוכנע שהעולם בנוי לשני עמית סגל, ייתכן שגם אחד זה קצת יותר מדי. בכל מקרה שמח להשיק את דמות ה-ai שלי הבוקר ב-Act News עם פרשנות חדשה. תבינו, לא צילמתי ולא הקלטתי את זה, והלוואי עליי האנגלית הזו. פשוט הזנתי טקסט למערכת Act News והשאר קרה מעצמו", כך כתב היום הכתב והפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, בטלגרם שלו.

View this post on Instagram

A post shared by Act News (@act_news_official)

לא, זה לא עוד פרק מ"מראה שחורה". תכירו את Act News, חברת חדשות ה-AI של העיתונאית מירי מיכאלי והיועץ הפוליטי משה קלוגהפט, שהשיקה הבוקר מהדורת חדשות המורכבת מאווטארים בלבד. הכתבים הבכירים קיבלו התחייבות כי כל דיווח של דמות ה-AI שלהם יאושר לפני השידור.

מהדורת האווטארים הראשונה בעולם היא מהדורת חדשות יומית שתוגש על ידי כפילים דיגיטליים של מגישים. הכפיל הדיגיטלי הראשון הינו סגל, אשר מחזיק בתפוצת הרשתות החברתיות הגדולה מבין העיתונאים בישראל, והמהדורה תוגש על ידי הכפילה הדיגיטלית של מיכאלי.

מהדורת החדשות של Act News הפועלת ב-8 שפות, ובהן אנגלית, ספרדית וגרמנית, החלה לפעול לפני ארבעה חודשים ברשתות החברתיות, צברה כ-50 מיליון צפיות בעולם, ומובילה כיום את מהדורות החדשות בעולם בטיקטוק. אורכן של המהדורות קצר כמתבקש ברשתות החברתיות והן לא עוברות את ה-2 דקות. בהמשך צפויות להיות שפות נוספות, ובהן גם עברית.

חברתAct News , שנוסדה על ידי מיכאלי וקלוגהפט, סיימה סיבוב ראשון של השקעה לפי שווי של 7.5 מיליון דולר ותצא בקרוב לסיבוב שני של גיוס לפיתוחי AI נוספים בתחום החדשות. בנוסף, החלה להחתים טאלנטים נוספים על ייצוג כאווטארים, ומנהלת מו"מ עם מגישים בארה"ב ובריטניה. אם שאלתם מה הקשר בין מיכאלי לקלוגהפט, אז מיכאלי מעידה שהם חברים כבר שנים, ושהיא הייתה זו שהביאה אותו לתוכנית "חדשות הבוקר" של קשת.

@actnewslive The Future is becoming a Reality today >> #apple #future #headset #france #restrictions #influencer #foryou ♬ צליל מקורי - ActNews

"‏Act News היא חברת חדשות לרשתות החברתיות. במקביל אנחנו מפתחים טכנולוגיות AI מתאימות לשימוש ברשתות השידור בעולם. אנחנו מאמינים שהטכנולוגיה שבפיתוח כרגע תשנה את עולם החדשות", מסבירה מיכאלי ל-mako.

מיכאלי מספרת שהתהליך של בינה מלאכותית הוא קצר יותר, "וחוסך כמעט 90% מעלויות הפקה של כתבות או מבזקים כפי שהם נעשים היום. ולא התחלתי לדבר על הזמן שהוא חוסך. ככה אנחנו משפרים תוכן – מצילים את התקשורת שנמצאת במצב כלכלי לא פשוט, ומפנים עוד זמן לכתבים".

הטכנולוגיה של המוצרים מפותחת על ידי אקט ניוז, שמונה כיום 7 עובדים, מלבד מיכאלי וקלוגהפט. "ספציפית בתחום האווטארים שלנו עושים שימוש בספקים מעולים כמו בטכנולוגיה של D-ID לעמית סגל ומירי מיכאלי, של HEYGEN למרק וג'ני, הקולות של חברת ELEVENLABS, הסטודיו של SUNSTUDIO, ועוד המון חברות מצוינות שכבר נמצאות בשוק". בפועל, מיכאלי וסגל היו צריכים להצטלם ולאחר מכן לבצע שעתוק לקול שלהם.

מה לדעתך העתיד של העיתונות תחת הבינה המלאכותית? למה שלא יעשו פשוט עיתונאים דמיוניים שיקריאו ידיעות?

מיכאלי: "אין שום דבר יותר אנושי מבני אדם, אבל איפה שהמכונה יכולה להחליף – זה רק מפנה את הכתב להיות עוד יותר אנושי וליצור תוכן יותר טוב. אנחנו מכניסים אנושיות לחדשות, מחזירים את העיתונאי לתפקיד הכי חשוב שלו. אני עיתונאית בכל רמ"ח איבריי ושס"ה גידיי. אני משוכנעת שזה כלי שיעזור לעיתונאים רבים".

המודל הכלכלי של אקט ניוז הוא מכירת הטכנולוגיה של החברה לחברות החדשות. "אנחנו עובדים כרגע על פלטפורמה שתהיה בגדר חובה לכל גוף חדשותי בארץ ובעולם ואנחנו מציגים אותה לרשתות התקשורת בעולם", מספרת מיכאלי.

את לא מפחדת שבקרוב לא תישאר לך עבודה?

"להיפך. תמיד רציתי לפצל את עצמי. להיות מסוגלת לא לתעדף, אלא להיות במקביל. לערוך כתבה, להיכנס לדווח לכל התכניות וגם שיהיה לי מספיק זמן לעבוד על תחקירים וכתבות מגזין. הכרוניקה, הדיווח החדשותי של ידיעות שמופצות לכולם, תישאר אצל הישות הדיגיטלית וכל היתר אצל מה שרק עיתונאי אנושי יכול לעשות – סיפורים בלעדיים, ראיונות עומק ותחקירים. המטרה היא לחזק את לב ליבה של העיתונות".