צוקרברג בעקבות מאסק: מטא בוחנת "וי כחול" ב-12 דולר לחודש בפייסבוק ואינסטגרם, כך הודיע מארק צוקרברג מנכ"ל החברה בפוסט. בדומה לטוויטר, הווי הכחול יהיה סימן זיהוי לאימות משתמש ויתן לחשבונות המאומתים חשיפה גדולה יותר, גישה לשירות לקוחות מועדף ועוד הטבות שצוקרברג טרם פירט מהן. הפיצ'ר החדש יוצע למשתמשים באוסטרליה וניו זילנד תחילה, כשמדינות אחרות יוכלו לקבל את הפיצ'ר "בקרוב", כך לפי צוקרברג. מטא הודיעה שהיא לא תוריד את האימות למשתמשים שכבר קיבלו אותו בעבר.

"השבוע, אנחנו מתחילים לשחרר את Meta Verified, שירות מנוי שיאפשר לכם לקבל אימות לחשבון שלכם בעזרת תעודה המונפקת ע"י המדינה", כתב צוקרברג בפוסט (קרי: תידרש הוכחה על זהות המשתמש). "תקבלו תג כחול, הגנה מירבית ואישית מול חשבונות שמתחזים לכם, וגישה לשירות לקוחות מועדף", פירט. 

הצעד מזכיר מאוד את המהלך שאילון מאסק עשה לאחרונה בטוויטר, כשהציע למשתמשים לקבל אימות מערכתי ואת התג הכחול המאשר את זהותם, תמורת מנוי חודשי. גם בטוויטר מציעים למשתמשים המשלמים חשיפה גבוהה יותר עבור התכנים שהם מייצרים. לעומת מטא, מאסק הודיעה שמשתמשים שקיבלו אימות בעבר בחינם, יאבדו בסופו של דבר את הוי הכחול מהחשבון שלהם, במידה ולא ישלמו עבורו.

כמו שקרה בטוויטר, גם מטא הודיעה כי התשלום עבור המנוי החדש באתר יעלה פחות ממה שיעלה אם המשתמשים יזמינו אותו דרך מכשיר הטלפון שלהם, זאת במטרה להתחמק מתשלום העמלה הכבדה שאפל לוקחת עבור כל מכירה של צד שלישי בחנות האפליקציות של החברה. ע"פ ההכרזה של צוקרברג, השירות יעלה 12 דולר לכל מי שיזמין את המנוי מהאתר, ו-15 דולר למי שיזמין את המנוי ממכשיר הטלפון שלו.