mako
פרסומת

המעצב שהרוויח יותר מ-100 אלף דולר בזכות iOS 14

באמצע חודש ספטמבר השיקה אפל עדכון דרמטי למכשירי אייפון, ובעקבותיו החלו הגולשים בטרנד חדש: עיצוב והתאמה אישית של דף הבית. יש כאלה שהצליחו גם לתרגם את הטרנד לדולרים: מעצב מסן פרנסיסקו בשם Traf מכר את העיצוב שלו תמורת יותר מ-140 אלף דולר

NEXTER
פורסם:
ios 14
צילום: יוטיוב , יוטיוב
הקישור הועתק

משתמשי אייפון עדיין לא נרגעים מהגרסה החדשה של מערכת ההפעלה שלהם, iOS 14, שמאפשרת להם לעצב את מסך הבית שלהם כראות עיניהם. עכשיו מתברר שאפשר לעשות מזה כסף, ואפילו כסף טוב: מעצב גרפי מסן פרנסיסקו, המוכר ברשת בשם Traf, הצליח למכור את עיצוב האייקונים שלו תמורת הסכום המצטבר של יותר מ-100 אלף דולר - תוך פחות משבוע.

בפוסט שכתב בבלוג שלו, Traf סיפר שהבחין ביותר ויותר אנשים שמשתפים את מסכי הבית החדשים שלהם ברשת, כולל ווידג'טים ואייקונים שתואמים בצבעים. העיצובים שראה נתנו לו השראה לשתף את העיצוב המינימלי והמונוכרומטי שלו בטוויטר. זה היה להיט מיידי, ומשתמשים החלו לעשות לציוץ לייק ולתאר את העיצוב כ"נקי", "חלק" ו"בעל אסתטיקה חלומית". רבים ראו זאת כביטוי המושלם של אופציית ההתאמה האישית באייפון.

Traf זיהה את הפוטנציאל הכלכלי מאחורי הוויראליות של העיצוב שלו, והחל לגבות מאנשים כסף. זה לגיטימי בסך הכל; לכל אמן מגיע שישלמו עבור היצירה שלו. יחד עם זאת, הוא התקשה תחילה לקבוע ליצירה שלו מחיר, עד שנקב במחיר של 28 דולר. חלק מהגולשים טענו שזה יקר ומוגזם, אך הכסף החל לזרום לחשבון הבנק. "בבוקר למחרת כשהתעוררתי, ידעתי שהם הולכים להימכר טוב משום שעשיתי כמה אלפים טובים בזמן שישנתי״.

החשיפה עלתה שלב כשהעיצוב שלו הופיע בסרטון של היוטיובר הפופולרי מרקס בראונלי, הידוע יותר בכינוי MKBHD, שלו יותר מ-12 מיליון מנויים. משם העסק תפס תאוצה: Traf מכר את חבילת האייקונים שלו ליותר מ-5,000 אפליסטים, והרוויח עד כה יותר מ-140 אלף דולר.

פרסומת

"זו תוצאה שהיא מעבר לכל דמיון", העיד, אך הוא ניצל את ההזדמנות כדי להזהיר אחרים שינסו לרכב על גל ההצלחה. "אם הייתי עושה את זה ספציפית כדי להרוויח כסף, אני בטוח שזה לא היה עובד. המשיכו לעבוד על דברים שאתם אוהבים, שתפו אותם עם העולם ותנו לאינטרנט לעשות את השאר".