mako
פרסומת

כל אחד הופך לרשת חברתית: ספוטיפיי מוסיפה פיצ'ר של הודעות פרטיות

כנראה שאין לנו מספיק מקומות לשלוח אחד לשני הודעות ברשת - אז ספוטיפיי החליטה שמעבר למקום שבו כולנו שומעים מוזיקה ופודקאסטים, זאת גם הפלטפורמה שבה נתכתב. פיצ'ר חדש מאפשר לנו לשלוח הודעה פרטית למשתמשים שיש לנו אינטראקציה איתם, אבל שימו לב שהן לא ממש פרטיות וייקח קצת זמן עד שיגיעו לישראל

דיגיטל
mako
פורסם: | עודכן:
ספוטיפיי
ספוטיפיי | צילום: Taner Muhlis Karaguzel, shutterstock
הקישור הועתק

יום יבוא והנכדים שלכם ישאלו איך הכרתם, אולי כמה מכם יענה - בספוטיפיי. כן, פלטרפורמת הסטרימינג מתחילה להוסיף אפשרות לשליחת הודעות פרטיות בין משתמשים והופכת לסוג של רשת חברתית. משתמשים שיתפו קישורים מספוטיפיי למוזיקה ולפודקאסטים מחוץ לפלטפורמה כבר שנים, ועכשיו באמצעות הפיצ’ר הזה, ספוטיפיי רוצה שהמשתמשים יעשו יותר בתוך האפליקציה עצמה. זאת, תוך שמירה על היסטוריית התוכן ששיתפו - כך שלא יצטרכו לחפש שוב שיר שכבר נשלח, והוספת אפשרות של שליחת הודעות.

ההודעות הן רק אחד-על-אחד, ואפשר להתחיל צ’אט רק עם מי שכבר שיתפתם איתו תוכן בעבר. כלומר, אם יש לכם פלייליסט משותף עם מישהו, או שהצטרפתם יחד ל־Jam (אפשרות להצטרפות לרשימת השמעה פועלת) או ל-Blend (שילוב של רשימת השמעה משותפת שיוצרת מיקס משותף), תוכלו להתחיל איתו שיחה. הדבר תקף גם לגבי אנשים שנמצאים אתכם במנוי Family או Duo, אבל כנראה שאתם מתכתבים עם אותם אנשים גם בפלטפורמות אחרות. ברגע ששולחים בקשה - הצד השני יצטרך לאשר אותה כדי שהשיחה תיפתח, אל תדאגו אפשר יהיה לכבות את האופציה.

מחוץ לספוטיפיי, אם מישהו שולח לכם קישור של ספוטיפיי בפלטפורמות כמו אינסטגרם, פייסבוק, וואטסאפ, סנאפצ’ט או טיקטוק, תוכלו להקיש עליו ולאשר את בקשתו לשיחה. לחלופין, תוכלו לשלוח קישור הזמנה למישהו שנמצא באנשי הקשר שלכם. החברה אמרה כי המשתמשים צריכים להמשיך לשתף תוכן גם מחוץ לספוטיפיי, וכי פיצ’ר ההודעות הוא "תוספת" לכך.

הודעות בספוטיפיי
הודעות בספוטיפיי | צילום: ספוטיפיי
פרסומת

אפשר לגשת להודעות על ידי הקשה על תמונת הפרופיל, ולצפות בשיחות תחת קטגוריית הודעות בסרגל הצד משמאל. ניתן גם להגיב להודעות מסוימות עם אמוג’י. החברה ציינה שהודעות מוצפנות במצב מנוחה ובמהלך השידור, אך אינן מוגנות בהצפנה מקצה לקצה. ספוטיפיי אף בוחנת באופן יזום את ההודעות כדי לבדוק אם הן מפרות את הכללים שלה. בנוסף, המשתמשים יכולים לדווח על הודעות, והחברה תחקור אותן בהתאם לתנאי השימוש ולחוקי הפלטפורמה.

בחודש שעבר רמז גוסטב סודרסטרם, מנהל המוצר והטכנולוגיה הראשי של ספוטיפיי, בשיחת הדוחות הרבעונית של החברה, כי חוויית המשתמש באפליקציה תהפוך לאינטראקטיבית הרבה יותר. פיצ’ר ההודעות החדש נראה כחלק מאותו תהליך.

ספוטיפיי מתחילה להשיק את פיצ’ר ההודעות למשתמשים מעל גיל 16, גם בחשבונות פרימיום וגם בחינמיים, בשווקים נבחרים באמריקה הלטינית ובדרום אמריקה, ורק בגרסאות מובייל. החברה אמרה שהפיצ’ר יתרחב בקרוב לארה”ב, קנדה, ברזיל, האיחוד האירופי, בריטניה, אוסטרליה וניו זילנד - מה שאומר שייקח קצת זמן עד שנראה אותו בישראל.

פרסומת

לאורך השנים, היו לספוטיפיי רק כמה מאפיינים "חברתיים", כמו אפשרות לעקוב אחרי מישהו ולראות מה הוא שומע. זה החל להשתנות עם הכנסת פיצ’רים כמו תגובות על פודקאסטים בשנה שעברה, ועם עיצוב מחדש של הפיד שהתמקד יותר בווידאו. בשנה שעברה, בראיון ל-TechCrunch, מיה פרוהובניק, סגנית נשיא למוצרי פודקאסט בספוטיפיי, לא שללה את האפשרות להוסיף תגובות גם על קטעי מוזיקה. למרות זאת, בחודשים האחרונים, משתמשים ברשתות החברתיות התלוננו על כך שממשק ספוטיפיי עמוס מדי בפיצ’רים מה שיוצר עומס חזותי מבלבל, מהכניסה לדף הבית ועד לשיר שמחפשים.