"דעה לא פופולרית": אם אתם לא מבינים את הטרנד הזה, לא גדלתם בישראל
זה מתחיל כהצהרה תמימה על משהו יומיומי, ונגמר בשיר של ציון גולן או ברפרור לאח הגדול. טרנד ה"דעה לא פופולרית" החדש שכובש את עמוד הפור-יו בטיקטוק גורם לכולנו להיזכר ולצחוק מהרגעים האייקוניים של הרשת והתרבות הישראלית, בדרך הכי לא צפויה

אם יש משהו שאנחנו הישראלים אוהבים, זה רפרנסים. והטרנד החדש שכובש את עמוד הפור-יו של כולנו בטיקטוק הוא כזה שעבור אנשים מסוימים יכול לעבור כג'יבריש, אבל גם כגאג קורע מצחוק עבור אלו שמזהים את הרפרנס.
סרטונים רבים תחת הכותרת "דעה לא פופולרית" הפכו ויראליים בימים האחרונים, בהם רואים יוצרי תוכן זורקים הצהרה פרובוקטיבית לאוויר, רק כדי לעקם את המילים ולהפוך אותן לשער לרגע תרבותי בלתי נשכח. בין אם מדובר בשיר ישן, ציטוט של מתמודד ריאליטי או בדיחה פנימית שרק ישראלים יבינו, כל סרטון מרגיש כמו קריצה למי שגדל כאן ומכיר את כל השטויות הקטנות. והצופים עצרו לצחוק ולהרגיש שהם חלק ממועדון סודי שמבין את הבדיחה.
האזכור הפופולרי הראשון לטרנד בארץ היה בסרטון של יוצרת התוכן אור בן דהן, שהעלתה סרטון שבו היא מצהירה על הדעה הלא פופולרית שלה, ש"ריטלין זה סם". ולאחר קצת עיוותי מילים, היא השתמשה במילה "סם" כדי להמשיך אותה ל"סמינה מינה, אה אה, וואקה וואקה, אה אה", שזה כמובן מרפרר ללהיט המונדיאל של שאקירה משנת 2010, Waka Waka.
למרבה האירוניה, טרנד ה"דעה לא פופולרית" הפך די במהרה לפופולרי בישראל, כשהתחרות הפכה לאתגר שמאתגר את יוצרי התוכן להביא את הרפרנס הכי נישתי ואיזוטרי שאפשר. ושיהיה ברור – אין כאן באמת דעות, פופולריות או לא, אלא סתם הרמה להנחתה. אבל מצד שני, אם כל הסרטונים זוכים לעשרות אלפי לייקים, האם זה באמת עדיין איזוטרי?
השחקן וכוכב הרשת עידן שלו (650K) יצר סרטון שבו הוא טען שלכתוב "חחח" זה דבר מעליב, רק כדי לאזכר את הקטע הזכור של מתמודד העונה האחרונה של "האח הגדול" דרור קליר, בו הוא חווה התמוטטות כתוצאה משהייה ממושכת עם המתמודדת ששהתה לצדו, שלי אלמקייס (שלקה).
גם יוצר התוכן מושיקו פסח רפרר לרגע אייקוני מ"האח הגדול עונה 4", במסגרת זה שהוא טען ש"לא אומרים איכס על אוכל". יוצר התוכן עידן צברי השתמש בטרנד על מנת להזכיר לכולנו את השיר (שמעולם לא שכחנו ממנו גם ככה), "אבא שמעון" של הזמר ציון גולן.
לפעמים גם אפשר לקשר טרנד אחד לטרנד אחר, כמו משתמש בשם ליאב טולדנו שהשתמש בטרנד ה"דעה הלא פופולרית" כדי לאזכר רגע ויראלי אחר שמשתולל בטיקטוק כרגע, שהוא קטעים מהופעות של עדן בן זקן בהם היא שרה את הלהיט שלה משנת 2019, "אגרוף". הקטע שבו היא שרה "איך" הפך ויראלי בשבועות האחרונים בטיקטוק, ולכן החיבור היה מתבקש.
לטרנדים אין מנצחים, אבל כנראה שזה שתפס אותי הכי לא מוכן היה הביצוע של יוצר התוכן איתי בן שמחון, בו הוא דיבר על הדרכים שבהן אנשים בודקים איך שבת יוצאת, רק כדי להשתמש במילה "יוצאת" כדי לרפרר לסדרת הסרטונים "יוצאת או לא יוצאת" של המשפיענית האייקונית אודיה פינטו.
למי שלא מכיר, מדובר בסדרת סרטונים שבהם היא תופסת סלבס לפורמט המזכיר את "הוא סבבה והכל, אבל", רק כדי לשאול אותם את השאלות הכי הזויות שיש – לדוגמה: "הוא גבר טיל בליסטי, להביא להורים, אבל יש לו פטרייה ברגל, יוצאת או לא יוצאת איתו?".
לא מדובר בטרנד חדשני, אלא אותה הגברת בשינוי אדרת. אם יש משהו שאוהבים בטיקטוק, זה את הרפרנס הזה שמרגיש הכי נישתי אבל גם זה שכולם ראו אותו. עד לא מזמן, אחד הטרנדים החזקים ביותר ברשת החברתית היה טרנד ה-Core, שבו לקחו ז'אנר מסוים של סרטונים, הלבישו עליהם סאונד ואיגדו אותם תחת כותרת מסוימת. לדוגמה, לקחת קבוצת סרטונים מטופשים מהפור-יו הישראלי ולקרוא לזה "טיקטוק ישראל Core".
בסוף, זה כמו כל דבר אחר בטיקטוק – עניין של "מי שמבין, מבין". טרנדים הולכים ובאים, אבל הרגעים הישראלים האייקונים האלו שכולנו אוהבים? תמיד יישארו.