תקדים עולמי: הרשתות החברתיות יחויבו להפעיל מוקד שירות לקוחות ולטפל במהירות בתלונות שלכם
הצעת החוק החדשה שנקסט מקדמים יחד עם גלית ויואב, זכתה לתמיכת חברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה ועכשיו – הופכת לרשמית. פייסבוק, יוטיוב, טיקטוק וכל רשת משמעותית אחרת - יחויבו להפעיל פה מוקד 24/7, ולהשיב בתוך זמן קצר לכל מי שטוען שפוסט או סרטון פוגעני עלה לרשת ומבקש להסירו

לפני כחודש, דרור גלוברמן שם לעצמו מטרה. הוא פתח בקמפיין חדש, שמטרתו לחייב את הרשתות הגדולות להפעיל מוקד בישראל בעברית. כעת, הצעת החוק החדשה, שקידם בנקסט יחד עם גלית ויואב, הפכה להצעת חוק רשמית.
מדובר במוקד שירות טלפוני או מקוון שייתן מענה מיידי לאזרחים. אם מישהו יבקש להסיר פוסט פוגעני או דיבתי כלפיו ברשתות החברתיות, לדוגמה, הוא יוסר תוך שעה ולכל המאוחר תוך 12 שעות.
"סוף סוף יש תקווה למאות אלפי הישראלים, בוגרים וקטינים, שנפגעים ברשתות החברתיות מהשמצות, הטרדות מיניות, וגניבת זהות, ונתקלים בקיר אטום כשהם מנסים למצוא מענה", אמר גלוברמן.
"הצעת החוק שיזמנו ב-next יחד עם גלית ויואב וד"ר תהילה שוורץ אלטשולר מהמכון לדמוקרטיה, עשוי להפוך לתקדים עולמי ולהציב את ישראל בחזית המאמץ לריסון כוחן של ענקיות הטכנולוגיה, והחזרת הכוח לידינו – האזרחים", הוסיף.
"ח״כ אלינה ברדץ׳ יאלוב הוכיחה שאפשר לקדם הצעת חוק במהירות ולרתום אליה עשרות חברי כנסת מכל סיעות הבית - כאלה שמבינים את המצוקה האמיתית של כל כך הרבה אזרחיות ואזרחים".