דיוויד דובריק, מייסד-שותף של אפליקציית הצילומים החד-פעמיים דיספו (Dispo), הודיע אתמול (ראשון) על פרישתו מחבר הדירקטוריונים של האפליקציה. הפרישה, שמטלטלת את עולם הטכנולוגיה, מגיעה לאור עדויות על אונס שביצע דומיניקאס זגלאיטיס, שותפו לערוץ המתיחות הרווחי שלו ביוטיוב. בהמשך לתחקיר, קרנות וחברות שהשקיעו באפליקציה אף הודיעו על ניתוק היחסים.

אם פספסתם את הדיווח ב-NEXTER, דיספו היא רשת חברתית חדשה לשיתוף תמונות שעלתה לאוויר רק בחודש פברואר עם הבטחה גדולה; הטיקט המרכזי שלה הוא חוויית שימוש הפוכה לחלוטין בהשוואה לאינסטגרם. באפליקציה אמנם תמצאו פונקציות בסיסיות כמו הפעלת פלאש וצילום סלפי, אך היא לא מציעה אפשרויות פילטור או עריכת תמונות, והשוס נמצא בשלב שאחרי הצילום: התמונות נשלחות ל"פיתוח" והופכות לזמינות רק למחרת בשעה תשע בבוקר. המטרה ברורה: לגרום לגולשים להתעסק יותר בבילוי וליהנות מהרגע, במקום להתרכז בליטוש ובמרדף הבלתי נגמר אחרי הלייקים. וזה עבד: למרות שהיא נפתחה תחילה למזומנים בלבד, היא הצליחה להתייצב במקום הרביעי בטבלת ההורדות באפסטור.

לפני שנה, במרץ 2020, דובריק גר באחוזה בשווי 9.5 מיליון דולר עם מכונית אסטון מרטין בשווי 200 אלף דולר, הודות לשת"פ עם חברות כמו צ'יפוטלה. הוא היה אחד מהכוכבים הגדולים ביותר של יוטיוב, הרוויח מיליונים בזכות הערוץ שלו, והכל היה נראה מבטיח – עד שצצו השלדים בארון.

העדויות על שותפו לשעבר של דובריק עלו בתחקיר שפרסם האתר "אינסיידר", שנבנה סביב טענותיה של אישה שהשתתפה בסרטון יוטיוב על מין קבוצתי בסוף שנת 2018. אותה אישה טענה שזגלאיטיס אנס אותה בליל צילום הסרטון, כשהייתה תחת השפעת אלכוהול. דובריק אכן צילם אותה נכנסת לחדר השינה של זגלאיטיס, ופרסם את התיעוד תחת הכותרת "היא לא הייתה צריכה לשחק באש!". אותה אישה בקשה מדובריק להסיר את הסרטון, והוא עשה זאת אחרי שצבר 5 מיליון צפיות. האישה לא התלוננה במשטרה. 

ביום שאחרי פרסום התחקיר, דובריק שחרר סרטון התנצלות בו הדגיש את החשיבות של הסכמה בעת קיום יחסי מין. לא ברור האם פרישתו של דובריק תסייע לאפליקציה לבנות מומנטום חדש, ונראה שהיא חוסלה עוד לפני שהצליחה לתפוס את מקומה הראוי. הודעת הפרישה של דובריק הגיעה שעות ספורות אחרי שקרן ההון סיכון Spark Capital, שגייסה עבורה 20 מיליון דולר, משכה את תמיכתה. בנוסף, הקרן וידאה שלא תגרוף בעתיד שום רווח בזכות דיספו. גם חברות שותפות וספונסרים כמו HelloFresh ו-EA Sports כבר ניתקו את יחסיהם.