mako
פרסומת

חמש שנים אחרי: המשחק שרבים שיחקו בתקופת הקורונה חוזר

בזמן שנרשמת עלייה בתחלואת הקורונה בארץ ובעולם, קפסולת זמן מתקופת הסגרים של 2020 עושה קאמבק עצום בחסות הטיקטוק. ולא, לא מדובר בשירים קרינג'יים בביצוע כל הסלבס החמים, אלא במשחק אהוב שכנראה הספקתם לשכוח

לירוי פיניאן
mako
פורסם: | עודכן:
among us
among us | צילום: twitter
הקישור הועתק

תקופת הקורונה מרגישה עבור רובנו כמו חלום קדחת אחד גדול, כזה שעירב מילים כמו "קפסולות", "סגרים", ולמיטיבי הלכת גם כאסח אקראי של המשפיענית אלין כהן עם משרד הבריאות. אך מסתמן שהקורונה עושה קאמבק בשבועות האחרונים, ואיתה גם אלמנט זכור מאוד מהתקופה. ולא – לא באנו להבהיל אתכם, אנחנו לא מדברים על "שבט אחים ואחיות", אלא על משחק הרשת האהוב Among Us שכובש מחדש את הרשת בסערה.

משחק האינדי הצבעוני שבו חבורה של אסטרונאוטים חמודים מנסה להשלים משימות בחללית – בזמן שאחד מהם הוא ה"בוגד" שמנסה לחבל ולהרוג את כולם – היה אחד הסמלים הכי גדולים של תקופת הסגרים, והפך לסיבה שבגללה כולנו בילינו עד 2 בלילה במחשב וצרחנו אחד לשני בדיסקורד "הוא האימפוסטר!!".

כשהמשחק הושק ב-2018, הוא עבר מתחת לרדאר. מספר השחקנים בו-זמנית היה זניח, והיוצרים מ-Innersloth אפילו שקלו לעבור לפרויקט אחר.

אבל ב-2020 ובסיוע טיקטוק, שגם פרצה באותה התקופה, המשחק הפך לתרבות שלמה: ממים, סרטוני קומנטרי (פרשנויות למהלכי משחק) מצחיקים, שידורים חיים של פוליטיקאים משחקים (כמו הפוליטיקאית AOC, אלכסנדריה אוקסיו-קורטז, ששברה שיאי צפיות), קהילה של מאות מיליוני שחקנים וגם הטביע כמה סלנגים בתרבות הפופולרית – המוכר מביניהם הביטוי "סאס" (Sus), קיצור של Suspicious (חשוד).

עם הזמן הקורונה נשכחה ואיתה גם המשחק. הטיקטוקרים עברו לטרנדים אחרים, הפוליטיקאים חזרו לריב, והמשחק די נשכח. עד שבאופן די אקראי עשרות משתמשים שמציגים עצמם משחקים במשחק הרשת האהוב הפכו ויראליים בתקופה האחרונה וצברו מיליוני צפיות.

פרסומת

פרופילי טיקטוק שמוקדשים אך ורק למשחק צברו פופולריות רבה בשבועות האחרונים. הבולטים מביניהם הם IamKiraDaniil, שמפרסמים סרטונים שבהם מוצגת בד"כ "אסטרטגיות מורכבות לניצחון במשחק", ומעלים על נס את כל הפיצ'רים החדשים במשחק – אלו שכל מי שלא שיחק מ-2020 בעיקר מופתע לראות.

פרסומת

 

"הבחור גרם לי לחזור לשחק באמונג אס", נכתב במאות תגובות בווריאציות שונות. "הסרטונים האלה נוסטלגיים ברמות, תמשיך ליצור אותם", כתבו אחרים. "מי ידע שאמונג אס זה משחק כזה מורכב" ועוד מאות אלפי תגובות הציפו את הסרטונים, לצד צפיות שנמדדות במאות מיליונים בשלב זה.

פרסומת

מדובר בצמיחה די אקראית של כמות לא מבוטלת של משתמשים שמעלים אקסקלוסיבית תכנים סביב Among Us, וניתן לראות שלפני יוני 2025 לא היה לאותם המשתמשים עקבות ברשת החברתית כלל. מכאן גם עולה ההשערה שמדובר בפעילות יזומה, ייתכן לכבוד ההשקה של המשחק ב-VR שצפויה להיות לקראת סוף השנה. 

צמיחת התכנים הובילה לקאמבק של Among Us, שהתעוררה בעיקר מנוסטלגיה ומכוח הקהילה בטיקטוק. דור שלם שגילה את המשחק בגיל 13-14 חוזר אליו היום כבוגרים יותר, מתוך רצון לשחזר את התחושות ההן.

במקביל, משתמשים חדשים נחשפים אליו לראשונה דרך סרטונים מצחיקים או דרמטיים, ומגלים משחק פשוט, זמין בחינם, ושקל להתחבר אליו (גם מהמובייל וגם מהמחשב והקונסולות). ועם דור שמחפש רק איך להתרפק על הנוסטלגיה, הקאמבק ה"נוסטלגי" של משחק מלפני רק 5 שנים הוא די הגיוני.

פרסומת

המשחק עצמו גם עודכן בשנים האחרונות: נוספו מפות חדשות, תפקידים, התאמות לקונסולות ולמובייל – מה שמאפשר לקהל רחב יותר לשחק. החיבור הזה בין נוסטלגיה לחדשנות הופך אותו שוב לרלוונטי.

האם יש קשר בין ההתפרצות המחודשת של הקורונה בשבועות האחרונים לבין הצמיחה של המשחק? זה אמנם Sus, אך אפשר לומר שמן הסתם שלא. אבל אם נדבקתם בקורונה – מצאנו לכם תחביב חמוד בזמן שאתם מבלים במיטה. ואם ההתפרצות המחודשת הולכת להוביל לתקופת סגרים חדשה (מה שכנראה לא יקרה), לפחות אנחנו יודעים ש"שבט אחים ואחיות 2" לא יהיה בתוכנית האמנותית.