mako
פרסומת

היזם הישראלי שרוצה לפתור בעיה כואבת: "שילמתי 8,000 שקל ונכוויתי"

שלושה יזמים צעירים, כאשר המנכ"ל הוא רק בן 21, עומדים מאחורי הסטארטאפ Solara AI, שפיתח פלטפורמת AI של חבילת שיווק לעסקים - החל מהקמת אתר אינטרנט, דרך יצירת תכנים לרשתות החברתיות ועד מענה ללקוח 24/7. "ראינו עסקים שנופלים קורבן להבטחות שווא, והיה לנו ברור שהבינה המלאכותית יכולה להנגיש לכל אחד ואחת את היכולות לשווק ולפרסם", מספר המנכ"ל איילי מור ל-mako

דנה גוטרזון
פורסם: | עודכן:
איליי מור, מייסד ומנכ"ל Solara AI
איליי מור, מייסד ומנכ"ל Solara AI | צילום: Solara AI
הקישור הועתק

אחד הדברים הכי חשובים להצלחה כלכלית של עסקים קטנים היום הוא הנראות וההתנהלות שלהם בדיגיטל – בין אם זה האתר, הפרסום ברשתות החברתיות, בדגש על סרטוני וידיאו, זמינות בוואטסאפ עסקי ועוד.

שלושה יזמים צעירים, כשהמנכ"ל הוא רק בן 21, החליטו ליצור מערכת שיווק אוטונומית שתחליף את "הגורם האנושי היקר ולא תמיד אמין", כך לדבריהם. 

Solara AI מוגדרת על ידי החברה כ"מחלקת שיווק ופרסום שלמה ואוטונומית". הפלטפורמה מנהלת את כל הפעילות מקצה לקצה: היא בונה אתר אינטרנט מותאם לקידום (בגוגל ובמנועי AI), מייצרת תוכן וידאו עם אוואטרים, מנהלת קמפיינים ברשתות החברתיות, ומספקת מענה אוטומטי ללקוחות בצ'אט 24/7.

המטרה היא לנהל את כל מסע הלקוח, משלב החשיפה ועד המכירה ומתן השירות. לדברי החברה, הבשורה היא במחיר שלהם – "במקום לשלם לסוכנויות בין 5,000 ל-12,000 ש"ח בחודש". הם מציעים שלושה מסלולים של מנוי חודשי - החל מ-23 דולר למנוי הזול, 53 דולר למנוי שנקרא פרו, שמציע יותר יכולות, ועד 107 דולר למנוי הפרימיום.

את החברה הקימו שלושה שותפים מייסדים - איליי מור (מנכ"ל), בן 21 מתל אביב, שלא שירת בצבא מסיבות בריאותיות ומגיע עם "רקע עשיר" בניהול מכירות ועבודה מול צוותי שיווק, אלעד בן חיים (סמנכ"ל טכנולוגיה), בן 29 מחולון, ארכיטקט תוכנה עם למעלה מעשור של ניסיון בפיתוח וסטודנט לתואר שני בשיווק ומדעי המחשב, ויובל סטרוטי (סמנכ"ל תפעול), בן 26 מהרצליה, יוצא יחידת ממר"ם (תשתיות טכנולוגיות) ועם ניסיון של שנים בתחום ה-DevOps.

מייסדי Solara AI
מייסדי Solara AI. מימין לשמאל: אלעד בן חיים, איליי מור ויובל סטרוטי | צילום: Solara AI

"ההיכרות שלנו התחילה כשהגעתי לפגישה בסטארטאפ שבו עבדו יובל ואלעד באותה תקופה. נוצר חיבור מידי ביני לבין יובל, והחלטנו שאנחנו רוצים לבנות משהו משלנו. יובל חיבר אותי לאלעד, וקבענו להיפגש שבוע לאחר מכן כדי לסגור את הרעיון", מספר מור ל-mako.

"בפגישה הראשונה אמרתי שיש לי כבר רעיון מבריק, אבל האמת היא שזה לא היה מדויק. רק בדרך לפגישה השנייה, שבה היינו אמורים כבר להתחיל לעבוד, נפל לי האסימון".

המחשבה הגיעה מתוך ניסיון ואכזבה אישית: מור, ששכר בעבר שירותי שיווק לעסק שלו, נכווה ושילם כ-8,000 ש"ח למשווק שלא סיפק תוצאות. הוא הבין, לדבריו, שעסקים קטנים לא יכולים להרשות לעצמם טעויות כאלו, כשהתקציב מוגבל ואין מקום לניסוי וטעייה.

פרסומת

"כשהגענו לפגישה והצגנו את הרעיון - מערכת שיווק אוטונומית שמחליפה את הגורם האנושי היקר והלא תמיד אמין, אלעד קפץ משמחה. הסתבר שזה התחבר בדיוק לרעיונות שהעסיקו אותו במסגרת התואר השני שלו בשיווק וטכנולוגיה. הבנו שיש לנו מאץ' מושלם בין הצורך העסקי ליכולת הטכנולוגית.

"זיהינו פער עצום: הכלים הקיימים בשוק או מורכבים מדי טכנולוגית לבעל עסק ממוצע, או פשוטים מדי ולא מביאים תוצאות. ראינו עסקים שנופלים קורבן להבטחות שווא ומשלמים אלפי שקלים על 'לייקים' במקום על תוצאות עסקיות והיה לנו ברור שהבינה המלאכותית יכולה להנגיש לכל אחד ואחת את היכולות לשווק ולפרסם, ולסגור את הפער שקיים בשוק".

החברה הוקמה באופן רשמי בתחילת ינואר 2025. "החודשים הראשונים היו אינטנסיביים ומאתגרים מאוד. עבדנו במודל של חיים כפולים - ביום עבדנו בעבודות שלנו, ובלילה רצנו עם הפיתוח. די מהר שחררנו גרסת MVP (מוצר ראשוני) כדי לבדוק את השטח. ההיענות הייתה מדהימה ותוך זמן קצר הגענו ל-100 יוזרים משלמים", אומר מור.

"זה היה הרגע שבו הבנו שאנחנו על הגל. החלטנו לעצור הכל, לקחת את כל הפידבקים ולהתמקד בבנייה של הדבר האמיתי: מוצר שלא סתם עוזר, אלא נותן מענה איכותי ברמה שמחליפה צוות עובדים אנושי, וכל זה במחיר נגיש. ה-MVP היה ההוכחה שלנו שאנחנו בדרך הנכונה לפתור בעיה כואבת למאות אלפי עסקים".

פרסומת

המערכת שלהם תומכת באופן מלא בעברית, וכן בשפות נוספות, בהן אנגלית, ספרדית, גרמנית ועוד.

כמה משתמשים יש לכם?

"הקפדנו על תקופת בטא ממושכת של שבועות ארוכים במתכוון, כדי להבטיח את איכות המוצר והתאמתו לשוק לפני השקה רחבה. כרגע אנחנו בשלב הצמיחה עם מאות משתמשים פעילים, כשהמיקוד הגיאוגרפי הוא בעיקר ארה"ב ואירופה, לצד פעילות בישראל", אומר מור.

המשרדים של סולארה נמצאים ברמת גן, ובקרוב הם מתכוונים לדבריהם, להרחיב את האופרציה לארצות הברית. "כרגע הצוות מונה 10 עובדים וצפוי להתרחב. עד כה גייסנו כמה מיליוני שקלים מתורמים אנג'לים ואנחנו מתכננים לצאת לסבב גיוס סיד בהמשך", אומר מור.

Solara AI
Solara AI | צילום: Solara AI

לאן אתם שואפים להגיע?

"החזון שלנו הוא לשנות את מאזן הכוחות בשוק השיווק והפרסום. אנחנו רוצים להנגיש לכל עסק קטן, לא משנה מה התקציב שלו, כלי שיווק ופרסום מתקדמים מבוססי AI שהיו שמורים עד היום רק לחברות הענק. אנחנו שואפים למצב שבו בעל העסק יוכל להתמקד במה שהוא עושה הכי טוב- ניהול העסק עצמו וחיזוק קשרים עם לקוחות, בזמן ש-Solara דואגת להביא לו לקוחות באופן אוטומטי, פשוט ושקוף. אנחנו רוצים לראות עסקים קטנים צומחים ומשגשגים בזכות הטכנולוגיה שלנו", אומר מור.