הסוף לסקאם? גוגל תוסיף ביקורות לחנויות בתוך כרום - ותגלה לנו מי אמין
הונאות ברשת, במיוחד בתקופת ה-AI, הפכו לנפוצות במיוחד. אחת הדרכים היא אתרים מזויפים שמוכרים לכם מוצרים נחותים במקרה הטוב, וסתם גונבים לכם את האשראי במקרה הרע. כעת בארה"ב מתחיל ניסוי של גוגל להוסיף ביקורות AI לחנויות ישר בכרום. בזכות אותן ביקורות תוכלו לדעת כמה אמין אותו אתר, ועל הדרך לעזור לענקית הטכנולוגיה להילחם במתחרה בתחום - אמזון


גוגל הודיעה אתמול על עדכון לדפדפן שלה שיכלול ביקורות לחנויות אשר נוצרו על ידי בינה מלאכותית, במטרה לעזור למשתמשים לזהות את המקומות הטובים ביותר לביצוע רכישות ולהימנע מאתרי סקאם. הפיצ'ר יוצג באמצעות לחיצה על אייקון קטן שממוקם בצד שמאל של שורת הכתובות בכרום, ויפתח חלון קופץ שיציג מידע על המוניטין של החנות בתחומים כמו איכות המוצרים, חוויית הקנייה, מחירים, שירות לקוחות והחזרות.
הפיצ'ר, שזמין כעת רק באנגלית ובארה"ב, יוצר את הסיכומים בהתבסס על ביקורות של אתרים עם שיתוף פעולה עם גוגל, אבל לא ממש מוכרים לישראלים כמו Bazaarvoice, Bizrate Insights, Reputation.com, Reseller Ratings, ScamAdviser, Trustpilot, TurnTo, Yotpo, Verified Reviews ועוד. בשלב הראשון, הפיצ'ר יהיה זמין רק בגרסת הדסקטופ של כרום. גוגל לא אישרה אם או מתי הסיכומים יגיעו גם למכשירים ניידים.
לדברי גוגל, המטרה של הסיכומים היא להציע חוויית קנייה בטוחה ויעילה יותר, ואכן אנחנו מכירים מספר גבוה של הונאות שכללו אתרים מזויפים או שסיפקו מוצרים באיכות נמוכה. אבל בסוף מדובר בצעד נוסף במלחמה מול ענקית הקמעונאות אמזון ותכונות הבינה המלאכותית שלה. אמזון משתמשת בטכנולוגיה דומה כדי לסכם דירוגים וביקורות, לסייע ללקוחות למצוא בגדים במידות מתאימות, להציע המלצות על מוצרים, לבצע השוואות ועוד.

השינויים מגיעים בזמן שגוגל מתמודדת, לראשונה זה שנים, עם תחרות אמיתית על השליטה של כרום בשוק הדפדפנים העולמי. דפדפנים חדשים המבוססים על בינה מלאכותית, כמו Comet של Perplexity, או Dia של The Browser Company, וגם Opera Neon ולפי השמועות גם דפדפן מבית OpenAI, מאלצים את גוגל לחשוב כיצד לשלב את ה-AI בצורה עמוקה יותר בדפדפן שלה. כך, למשל, גוגל מפתחת סוכן AI שיוכל לבצע פעולות בתוך כרום בשם המשתמש. בנוסף, לאחרונה נוספה תמיכה בסייען Gemini של גוגל בזמן הגלישה בכרום למנויי השירות.
המהלך הוא גם חלק מיוזמה רחבה יותר של גוגל להפוך לפלטפורמת קניות עדכנית ומתקדמת יותר. כבר כיום נעזרת החברה בבינה מלאכותית כדי לעזור ללקוחות לאתר מוצרים שמעניינים אותם, לקבל המלצות מותאמות אישית, למדוד בגדים באופן וירטואלי, ולעקוב אחר מחירים. בנוסף, גוגל מפתחת כלים לקנייה ב"מצב AI" וביצוע תשלום חכם באמצעות סוכן מבוסס AI - שניים מהפיצ’רים שהוכרזו בכנס המפתחים Google I/O השנה. לאחרונה הודיעה החברה כי תכונות כמו קבלת השראה להצעות לבוש או עיצוב חדרים במצב AI יושקו בסתיו הקרוב.