בקרוב מטא "תחגוג" עשור מאז קניית וואטסאפ, אפליקציית המסרים שהפכה בשנים האלה לפופולרית במיוחד בכמעט כל יבשת בעולם. אפשר לומר שמדובר בהצלחה, כאשר גם הדשדוש בארה"ב מתקרב לקיצו, ולפי מחקר שערכה החברה עולה שמחצית מבני ה-18 עד 35 התקינו את האפליקציה.

בכל השנים עמד סימן שאלה גדול מעל האפליקציה - ממה היא מרוויחה? אז מלבד הדאטה שמטא אוגרת בעזרת וואטסאפ, ללא תוכן השיחות שלנו - תירגעו, החברה עושה לא מעט כסף מוואטסאפ לעסקים והפרסומות שאפשר להכין ולהכניס לתוך שאר הפלטפורמות של מטא כמו אינסטגרם ופייסבוק. רק בשנה האחרונה הם יצרו רווחים של מעל ל-10 מיליארד דולר. בנוסף לכך, מטא גם הכניסה אפשרויות נרחבות של מסחר בכמה שווקים בעולם, בתקווה שבעתיד גם מדינות מערביות יאפשרו להפוך את וואטסאפ לסוג של ארנק דיגיטלי, בנוסף לכלי המשרדי והתקשורתי שהיא. 

כאשר מטא קנתה את וואטסאפ, עלה חשש כי היא תכניס פרסומות לאפליקציה, חשש שעד כה התבדה. אבל דווקא בראיון בברזיל לעיתון Folha De S.Paulo גילה וויל קת'קארט, מנהל וואטסאפ במטא, שהחברה מתכננת להתחיל עם פרסומות. לצד החדשות הרעות, קת'קארט גם נתן "חדשות טובות" ולפיהן הפרסומות לא יופיעו בצ'אטים הרגילים שלנו, אלא עשויות להגיע לערוצי וואטסאפ, אותו פיצ'ר חדש שמשמש ארגונים, סלבריטאים וישויות אחרות כדי להפיץ מסרים בקרב עוקביהם מבלי לנהל איתם שיח. 

קת'קארט סיפר בראיון שמנהלי הערוץ יוכלו לאפשר הצגת פרסומות תמורת תשלום, והדבר ירחיב את הרשת המסחרית של מטא שכרגע מתרכזת בפייסבוק ואינסטגרם. קת'קארט גם נתן אפשרויות נוספות בהן יופיעו פרסומות - למשל בסטטוסים, אופציה שבישראל שמורה בעיקר לאנשים שרצו לשלוח תמונה לחבר ובטעות לחצו על הסטטוס אבל מחוץ לישראל נחשבת למאוד פופולרית, או אפילו אפשרות של פתיחת ערוצים מיוחדים בתשלום מיוחד.

בישראל הערוצים עדיין לא תפסו במיוחד, בעיקר כי עדיין לא כולם יכולים לפתוח ערוץ, אבל בחו"ל כבר עושים בהם שימוש נרחב. בינתיים הערוץ של דובר צה"ל הפך באופן לא מפתיע לאחד מהערוצים הנעקבים ביותר, יחד איתו אפשר לציין גם את הערוצים של מד"א, תאגיד השידור ואתר הטכנולוגיה גיקטיים.

נזכיר כי לפני כחודשיים עלה דיווח כי החברה מתכננת להכניס פרסומות לאפליקציה, אך היא הכחישה זאת מיידית. כעת נראה שאפילו המנהלים שלה מודים שהצעד הזה מתקרב אלינו.

הפיצ'ר שיגן עלינו

בנוסף, אם כבר אנחנו מתעסקים בוואטסאפ, נספר על פיצ'ר חדש שמתחיל להתגלגל למשתמשים, הפיצ'ר יאפשר לקשר כתובת אימייל לחשבון שלנו. עם התכונה הזו, וואטסאפ מביאה שיטת התחברות נוספת לפלטפורמה שלה, המבטיחה שמשתמשים יוכלו להיכנס לחשבון שלהם, במקרה שלא יוכלו זמנית לקבל את הקוד בן 6 הספרות באמצעות הודעת SMS. עם העדכון האחרון, ייתכן שתמצאו אפשרות חדשה בהגדרות החשבון בשם "כתובת דוא"ל".

לאחר שיוך המייל, תוכלו לקבל אמצעי גישה חלופי לחשבון שלכם. תכונת המייל משמשת כגיבוי רב ערך, במיוחד עבור תרחישים שבהם ייתכן שלמשתמשים אין זמנית גישה למספר הטלפון הרשום שלהם (למשל, אם הוא נגנב). לאחר אימות כתובת המייל, למשתמשים תהיה גם אפשרות להיכנס לאפליקציה באמצעות כתובת המייל שלהם, אך חשוב לציין שהם עדיין יוכלו להיכנס לוואטסאפ בשיטת ברירת המחדל, הכוללת בקשת 6 ספרות קוד באמצעות SMS. הפיצ'ר יגיע בזמן הקרוב למשתמשי אנדרואיד ואפל בתוכנית הבטא.