"הוא מביך": גוגל הביאה את ג'ימי פאלון להנחות את השקת הפיקסלים - וזה היה נורא
למרות שענקית הטכנולוגיה השיקה סמארטפונים חדשים ומרשימים, יחד עם יכולות AI שמשאירות אבק לאפל, גולשים רבים התעסקו דווקא בג'ימי פאלון, מנחה האירוע וטענו שהוא מביך. בנוסף גוגל החליטה לעקוץ את המתחרה שלה ויצרנית האייפון: "היו הרבה הבטחות שהופרו"


גוגל השיקה אתמול את סדרת הפיקסל 10 ועל הדרך הכריזה על לא מעט פיצ'רים חדשים של AI, אבל אם נשים בצד את ההכרזות המרשימות - מי שצפה בשידור הלייב של האירוע לא הצליח להשאר אדיש לקרינג'יות של המופע.
את האירוע הנחה ג'ימי פאלון, מנחה הלייטנייט המוכר שבעבר גם העלה קטע יחצני שהוא מגיע לקבל את האייפון 16 לאחר השקתו ואף דיבר עם טים קוק. אז פאלון עשה "טל מוסרי" וחצה את הקווים כדי להנחות את האירוע של גוגל שהשקיעה הרבה מאוד כסף כדי להביא שורה של סלבריטאים להציג את הפיצ'רים השונים כמו סטפן קארי, כוכב ה-NBA, אלכס קופר, מנחת הפודקסאט הפופולרי Call Her Daddy ואת האחים ג'ונאס, הרכב מוזיקלי שעושה קאמבק בימינו.
אבל מה קורה כשמביאים הרבה אנשים מפורסמים לדבר על טכנולוגיה? מקבלים את פאלון צועק שורות כמו "IP68 לטס גו!" בהתרגשות מזויפת להחריד והוכיח שההבנה שלו בנושא היא של מנחה תוכנית ראיונות ולא יותר. בסוף מדובר בתקן עמידות למים ואבק שקיים בגוגל מאז 2018 - ממש לא סיבה לרכוש מכשיר חדש.
התוצאה של השילוב של פאלון עם שאר הסלבריטאים הייתה אירוע מכירות מביך, וברגעים מסוימים נראה כמעט כמו ערוץ הקניות, מה שגרם לגולשים ברדיט לקרוא לו מיד "בלתי ניתן לצפייה". הביזיון היה ברובו בגלל ההופעה של פאלון. בניסיון להמיר את דמותו המצחיקה לפרזנטור של אירוע תאגידי, פאלון נראה בעיקר כמי שלא ממש מתעניין בטכנולוגיה - מה שדרש ממנו להפגין התלהבות מוגזמת ולא אמינה. "זה מרגש. זה כמו ההכרזה על אלבום חדש של טיילור סוויפט - אבל לחנונים," פתח פאלון, מעליב את הקהל הרחב שבאמת כן מתעניין בהתקדמות של סמארטפונים ו-AI, כי בסוף זה הקהל שמגיע לאירוע טכנולוגיה.
במטרה לגלם את "הצרכן הממוצע", פאלון התפרץ בשאלות שטחיות כמו "מה זה אומר agentic?", "למה כולם מדברים על AI בטלפונים?", ו"מה זה גן סגור?". כאשר נשאל פאלון מה יגרום לו לעבור לפיקסל הוא הדגים באופן מושלם עד כמה הוא לא קשור לאירוע וענה: "אני פשוט אוהב חדש. כל דבר חדש או שהוא השלב הבא".
עקיצות לאפל
גוגל מקדימה בהרבה את אפל בכל מה שקשור לבינה מלאכותית, באירוע של אתמול הם אפילו הגדילו את הפער עם השקה של כלים שאייפוניסטים יכולים רק לחלום עליהם עד שהחברה תתאפס על עצמה ותשיק אותם. למרות זאת גוגל בחרה לא פעם להתייחס ליריבה שלה במה שנראה שילוב של קנאה כלפי יצרנית הסמארטפונים החשובה בשוק מאז האייפון הראשון, והתנשאות לגבי ההתקדמות שלה בנושא ה-AI.
ריק אוסטרלו, סגן נשיא בכיר בגוגל, פתח את האירוע בהצגת העוזר החדש של ג'מיני בפיקסל 10, אבל הוא לא הסתפק רק בהצגת הפיצ'רים. הוא גם עקץ בעדינות את אפל על הדחיות אצלה ואמר: "היה הרבה הייפ סביב זה, ולמען האמת - גם הרבה הבטחות שהופרו. אבל ג'מיני זה הדבר האמיתי. יש לנו את המודלים הכי טובים, יש לנו את העוזר החכם הכי טוב, וזה אומר שהוא יכול לשחרר כל כך הרבה יכולות שימושיות במכשיר שלך". אוסטרלו גם הזכיר לקהל שפיקסל היה הראשון להשיק את הפיצ'ר לזיהוי תאונת דרכים כבר ב-2019 - כמה שנים לפני שאפל השיקה משהו דומה.
בנוסף גוגל נגעה באחת מהנקודות הכי מקטבות טכנולוגית בארה"ב - הבועה הירוקה והכחולה בהודעות ה-SMS. מדובר בנושא רגיש מאוד שהישראלים לא ממש מכירים כי כולנו גם ככה בוואטסאפ וכמות מכשירי האנדרואיד בארץ גדולה מאוד. אבל בארה"ב יש התנשאות גדולה מאוד של בעלי האייפון בגלל צבע הבועה השונה שמופיע אצל בעלי אנדרואיד בשיחה, ישנם אפילו מערכונים שלמים שרק צוחקים על זה. כעת גוגל אומרת די.
ה-SVP אדריאן לופטון התייחסה לוויכוח הוותיק בין בועות ואמרה: "אני רוצה לומר באופן אישי - הקרב בין הבועה הירוקה לבועה הכחולה הוא מגוחך, והוא כבר מעייף. ובגוגל? סיימנו עם השיח הזה", היא הוסיפה: "עכשיו, כשתשוחחו עם חברי האייפון שלכם, תוכלו להגיד שלום לתמונות וסרטונים מטושטשים. קבוצת הצ'אט היא בשביל כל הקבוצה". ובכך הדגישה את המחויבות של גוגל לתקשורת חלקה בין פלטפורמות שונות.
בהמשך היא שיבחה את האקוסיסטם הפתוח של אנדרואיד, בהשוואה ל"גן הסגור" והמוגבל של אפל, והדגישה שפיקסל 10 יעבוד בצורה מושלמת עם כל אביזרי MagSafe של אפל - מה שגרם לג'ימי פאלון לצחוק ולהעיר על עצם זה שהיא בכלל העזה לומר את "המילה שמתחילה באות A" על הבמה.
הגולשים ברשתות החברתיות היו ברורים לגבי האירוע, במיוחד לגביי ההנחיה של פאלון: "הוא מביך", "הוא לא קשור לאירוע" ו"קרינג' ברמות" היו רק חלק מהתגובות הרבות. למרות שהחברה השיקה מוצרים באמת מתקדמים, בעיקר בתחום ה-AI, היא בעיקר הוכיחה לאפל שאירועים מוקלטים מראש, ללא סלבס שמזייפים התלהבות, הם עדיפים על אירועי לייב רציניים ללא אותנטיות.