mako
פרסומת

כמו ביוטיוב: ספוטיפיי תציג את מספר ההשמעות של פודקסטים באפליקציה

ספוטיפיי חשפה פיצ’ר חדש שמציג את מספר ההשמעות לכל פרק פודקאסט. המהלך נועד להגביר שקיפות ולעזור למשתמשים לגלות תכנים פופולריים, אולם יוצרי תוכן קטנים חוששים מהשוואות, ירידה באמון ופגיעה בפרנסה, מאחר שהמדד לא משקף השמעות מחוץ לפלטפורמה ועלול להטעות מותגים. בספוטיפיי מבטיחים להקשיב לביקורת ולספק תשובות ב־16 במאי. כרגע לא ידוע מתי הפיצ'ר יהיה זמין בישראל

דנה גוטרזון
פורסם: | עודכן:
פודקסטים מובילים
פודקסטים, ספוטיפיי | צילום: spotify.com
הקישור הועתק

יוטיוב ממשיכה לשלוט בזירת הפודקאסטים, אך ספוטיפיי פועלת באופן פעיל לצמצם את הפער. ההתפתחות האחרונה היא פיצ’ר חדש שמאפשר למשתמשים לראות כמה פעמים פרק של פודקאסט – בין אם שמע בלבד ובין אם וידאו – הושמע או נצפה בפועל. 

ענקית הסטרימינג חשפה ביום שלישי מדד פודקאסטים חדש בשם "השמעות" (Plays), שיאפשר למשתמשים לראות אילו פרקים הם הפופולריים ביותר. זו הפעם הראשונה שמדד כזה יהיה גלוי גם ליוצרים וגם למאזינים.

מספר ההשמעות יוצג לצד כל פרק פודקאסט ברחבי האפליקציה, כולל בדף הבית, בדף הפרק ובדף התוכנית, החל מהשבוע. המידע יהיה זמין גם ליוצרים דרך Spotify for Creators ופלטפורמת Megaphone.

בעזרת המדד החדש, ספוטיפיי מקווה לעודד משתמשים לגלות פודקאסטים שלא הכירו, במיוחד אם יראו שפרקים מסוימים זוכים לפופולריות גבוהה. עבור היוצרים, הנתון הזה מספק תובנות על אילו פרקים מצליחים במיוחד בקרב הקהל, ואולי חשוב מכך – מאפשר להם להשוות את הביצועים שלהם מול המתחרים. בנוסף, פרסום גלוי של מספר ההשמעות של הפודקסטים יהיה משמעותי עבור המפרסמים, בבואם לבחור איפה כדאי להם לפרסם או להעניק חסות.

ההכרזה של ספוטיפיי מגיעה לאחר פרסום תוצאות הרבעון הראשון של השנה, שחשפו תוספת של 5 מיליון מנויים בתשלום – סך כולל של 268 מיליון. זהו המספר השני בגובהו אי פעם, והעלייה הגדולה ביותר ברבעון ראשון מאז 2020.

פרסומת

לפי ספוטיפיי, הנתונים יוצגו בצורה מעוגלת – לאלפים או למיליונים. במהלך 24 השעות הראשונות לאחר פרסום פרק חדש, יוצג תווית "חדש" במקום מספר ההשמעות, כדי לתת זמן לצבירת האזנות ראשוניות. לאחר מכן, פרקים עם פחות מ-1,000 השמעות יציגו "<1K", והנתון יתעדכן בערך כל שעה. החברה הודיעה גם שתמשיך לשפר את הפיצ’ר לאורך הזמן.

עם זאת, ההכרזה של ספוטיפיי עוררה תגובה מעורבת: בעוד שהיו יוצרים מוכרים בארה"ב שבירכו על הגברת השקיפות והגישה לנתונים, רבים מהפודקאסטרים הקטנים והנישתיים הביעו חשש שהמהלך יפגע בהם – ויהפוך את עולם הפודקאסטים ל"תחרות פופולריות" שתזיק ליצירתיות ולניסיונות חדשניים.

ביקורת נוספת נגעה לכך שהמדד משקף רק את ההשמעות בתוך ספוטיפיי, מה שעשוי להטעות שותפים מסחריים ולפגוע ביוצרים עם קהל משמעותי בפלטפורמות אחרות. כמה יוצרים אף קראו לספוטיפיי לאפשר הסתרה של המדד החדש.

פרסומת

ביום שישי, פרסמה ספוטיפיי הצהרה ברשתות החברתיות בתגובה לחששות היוצרים. "היוצרים, שמענו אתכם – ואנחנו מאוד מעריכים את הדיון הכנה, במיוחד כשאנחנו רק בתחילת הדרך עם הפיצ’ר הזה", נכתב בפוסט של חשבון Spotify for Creators בפלטפורמת ת'רדס ובאינסטגרם.

לפי ההודעה, החברה תענה על שאלות ותפרט עוד על התוכניות שלה ב-16 במאי. כרגע לא ידוע מתי הפיצ'ר  החדש יתחיל להיות זמין גם בישראל.