שוק הסמארטפונים נשלט בעיקר על ידי אפל, סמסונג, שיאומי וחברות סיניות כמו אופו, ולא בכל יום נכנסת אליו שחקנית ישראלית. כעת חושפת חברת אנפלאגד (Unplugged), השוכנת ביקנעם ומתמחה בפרטיות ואבטחה, את מכשיר ה-UP Phone שפיתחה. נכון לעכשיו, החברה ייצרה 500 מכשירים, שיישלחו אל הרוכשים שהזמינו אותו מראש.

החברה מספרת כי היא מאפשרת למשתמשיה שליטה מהותית יותר על פרטיותם בתקשורת היומיומית, כדי למנוע ניטור לא רצוי ואיסוף נתונים הנפוץ בקרב יצרניות הסמארטפונים כיום. כך, הטלפון לא יכיל את Google Mobile Services או AdID. למי שלא מכיר, מדובר ב"תעודת הזהות" הפרסומית של כל אחד מאיתנו - לכל מכשיר אנדרואיד מוקצה AdID ייחודי שאוסף מידע על השימוש במכשיר ובאינטרנט, ומשמש רשתות פרסום כדי לייצר רווח עבור פרסום ממוקד.

מה הטלפון מציע? ה-UP Phone מגיע עם מצלמת 108 מגה-פיקסל קדמית, מצלמת סלפי 32 מגה-פיקסל וצילום וידיאו באיכות K4, וכן מתג כיבוי מכני (Kill Switch). בחברה מסבירים כי לפי מסמך שפרסם המשרד האמריקני לביטחון המולדת ב-2020, גם טלפון נייד כבוי עדיין נמצא בסכנה להשתלטות מרחוק, ועדיין ניתן לנטר את המיקום שלנו ולהאזין לנו באמצעותו. מתגי כיבוי מבוססי תוכנה מהווים חלק מאמצעי אבטחה של טלפונים ניידים כבר זמן מה, אך הטלפון של אנפלאגד הוא הראשון בעולם שמצויד במתג כיבוי לסוללה מכני, המנתק את הסוללה פיזית מהטלפון. לדברי החברה, זוהי הדרך היחידה למנוע לחלוטין שידור מידע מהטלפון אל גורמים זרים.

UP Phone (צילום: Unplugged )
UP Phone | צילום: Unplugged

מבחינת זיכרון, האפ פון מגיע עם RAM של 8 ג'יג'ה בייט ונפח אחסון של 256 ג'יגה בייט. הסמארטפון כולל גם חריץ להרחבת הזיכרון עם כרטיס SD חיצוני. הטלפון תומך בעד כ-2 כרטיסי סים, למי שרוצה להפריד בין העבודה למידע הפרטי. הטלפון תומך גם ב-eSim.

בנוסף לתמיכה בטעינה אלחוטית, יכולות החומרה שאנפלאגד שילבה ב- UP Phone משלימות את יכולות התוכנה של מערכת ההפעלה LibertOS שלה, ומספקות מערך אבטחה למשתמשים שמחפשים תקשורת יומיומית בטוחה. עוד לפני השקת הטלפון, אנפלאגד השיקה חבילת אפליקציות משלימות לאבטחה מקסימלית, שכבר זמינות להורדה למכשירי אנדרואיד ואפל כגון מסנג'ר מוצפן ומאובטח, VPN ואנטי וירוס. מחירו של הטלפון יעמוד בערך על 950 דולר, כך לדברי החברה.

למי הטלפון בעצם מיועד?

ערן קרפן, CTO ומייסד אנפלאגד: "אנחנו פונים קודם כל לצרכנים הפרטיים בארה"ב. יש אוכלוסייה הולכת וגדלה בארה"ב שמעוניינת להפסיק את איסוף המידע המאסיבי עליהם על ידי ענקיות הטכנולוגיה. מודעות הצרכנים לעניין הפרטיות ואיסוף המידע הולכת וגדלה וניתן לראות זאת בכותרות ובהליכי חקיקה. בנוסף, יש קהל רלוונטי של בעלי מקצוע כמו רופאים, עורכי דין, מומחים פיננסים ואנשי קריפטו שמתוקף עבודתם מעוניינים לשמור על פרטיות לקוחותיהם. אחרי השוק האמריקאי אנחנו מכוונים להגדיל את ההפצה גם לישראל, אירופה ואמריקה הלטינית".