צ'יקו ומיקו מתפוצצים בטיקטוק: "מקבלים מעל אלף איש ביום לחנות"
בתקופה האחרונה נראה שאי אפשר להתחמק מהסרטונים המוגזמים של צ'יקו ומיקו ברשתות החברתיות, שצברו מאות אלפי צפיות ואף יותר. מי שעומדים מאחוריהם הם מושיק שמעוני (22) ואופק אזולאי (23), שהכירו כלוחמים בצבא, שירתו בעזה, ופתחו עסק לקינוחים בנתניה אחרי השחרור. בראיון ל-mako הם מספרים על ההצלחה הוויראלית שמביאה לקוחות לחנות ומה הם חושבים על הדמיון לטרנד של לחם חביתה


קרואסון צף בתוך תיבת נייר בתוך בריכת מים בכיכר העצמאות בנתניה. "אנחנו משוגעים אנחנו, צ'יקו מיקו קרואסון, איך בא לכם קרואסון", אומר בחור צעיר שמכונה צ'יקו, שנכנס לתוך הבריכה, הלא מי יודע מה נקייה, ובסוף צולל לתוכה. הסרטון הזה שעלה לפני כשלושה חודשים צבר כבר יותר ממיליון צפיות בטיקטוק.
אם נכנסתם לטיקטוק ולאינסטגרם בתקופה האחרונה, כנראה שלא הצלחתם להתחמק מהסרטונים של צ'יקו ומיקו, או בשמם האמיתי - מושיק שמעוני (צ'יקו), בן 22, שמככב בהם ואופק אזולאי (מיקו), בן 23, שמצלם אותו. כל סרטון שלהם צבר מאות אלפי צפיות, ויש כאלה כאמור שגם מיליוני צפיות.
השניים ששירתו יחד בצבא הקימו עסק לקינוחים בנתניה, ומפרסמים את עצמם באמצעות סרטונים לא שגרתיים ברשתות החברתיות. למשל, השבוע העלו סרטון שבו צ'יקו מחליק על הבטן במסדרון מלא סבון, מודד באמצעות מטר מה המרחק שאליו הגיע, כשהפנים שלו מלאות קצפת, ובידו מחזיק את הקרואסון כמובן.
בטיקטוק לא נשארו אדישים והחלו להעלות סרטונים תגובה אליהם, כמו המשתמש שערך לקט מהסרטונים שלהם וכתב: "פוב – כל הפור-יו שלי".
בראיון ל-mako מספר שמעוני, צ'יקו, איך הכול התחיל: "שירתנו ביחד בגבעתי. אופק היה המפקד שלי. הייתי חייל בודד בצבא, והתחברנו מהשיחות והקשיים אחד של השני והרצון שבוער בנו להצליח.
"היינו ביחד בלחימה בעזה 8 חודשים במלחמת חרבות ברזל. חווינו הרבה מלחמה וקשיים בנפש. אופק נפצע בצבא, איבד שמיעה באוזן ימין ויצא לאזרחות, ואני נשארתי להילחם".
שמעוני ואזולאי המשיכו לשמור על קשר, וביחד חלמו להצליח. "אופק ואני ראינו מטרה אחת - ישר אחרי שמשתחררים, שהיא להצליח בחיים. אופק חיכה לי שאני אסיים את השירות. באוגוסט בדיוק לפני שנה, השתחררתי והתחלנו לשבת ולדבר על מה אנחנו הולכים לעשות", מספר שמעוני.
בהתחלה הם חשבו על עסק של שניצלים, אבל אז החליטו לפתוח "משהו שאין בישראל, משהו מיוחד, משהו טעים, משהו מגניב, משהו מתוק", והחליטו על קרואסון. חודש לאחר מכן פתחו את העסק במרכז נתניה. הם מציינים את שעות הפעילות הארוכות שלהם – עד 4:00 לפנות בוקר, שמותאמות לאנשים אחרי בילוי לילי.
חודש לאחר שהעסק נפתח, בסוף ספטמבר 2024, הם החלו להעלות תמונות וסרטונים לאינסטגרם ולטיקטוק. "מעולם לא שילמנו בשביל פרסומות, אבל הייתה לי ידיעה שהיום הרשת זה הדבר הכי גדול שאפשר כדי שיכירו בנו", אומר שמעוני. "בהתחלה זה לא כל כך תפס, עד שמהר מאוד הבנו שהקהל שאנחנו אוהבים אוהב משהו שונה, ואנחנו גם אנשים שונים בגלל המוצר, והתחלנו לעשות סרטונים משוגעים, שבסוף מכניסים את השם צ'יקו מיקו. זה התחיל לתפוס, והסרטון הראשון תפס מיליון צפיות באינסטגרם. התחלנו לתפוס מהירות גם בעוקבים וגם בלקוחות".
איך נולד השיר שלכם?
"השיר שנתפס לנו בראש יום אחד שהיינו בים - צ'יקו מיקו קרואסון, איך בא לי קרואסון. התחלנו לפני חודשיים להכניס אותו לרוב הסרטונים, ואנשים פשוט היו מאוהבים בזה, ואז התחלנו לעשות סרטונים משוגעים עם זה בים, ביערות, בתוך שלוליות של מים".
ההצלחה של הסרטונים מיתרגמת להצלחה בעסקים?
"לפני חודש נהייתה לנו עליה שלא חווינו בחיים. אנשים פשוט התחילו להתאהב במוצר ובנו בתור אנשים - בתור חיילים שבאים להצליח ולעשות מתוק לכולם. באמת בחודש האחרון, כל יום שלנו הוא כמו חודש שהיה לנו בהתחלה. אנחנו מקבלים מעל אלף איש ביום לחנות, יש לנו 10 עובדים במקום ועדיין אנחנו לא עומדים בלחץ.
"מכאן אנחנו הולכים לעלות מעלה ומעלה, אנחנו צעירים שרוצים להצליח, ואנחנו נצליח בעזרת השם. התכנון הקרוב שלנו זה לפתוח סניפים בכל הארץ והעולם".
אי אפשר להתעלם מהדמיון לטרנד האוכל והטיקטוק האחרון שיצא מנתניה, לחם חביתה.
"קודם אנחנו לא מסתכלים על אף אחד מאחלים לכולם פרנסה בשפע. אנחנו לא משווים אותנו לאף אחד, יש מאחורינו סיפור של ילדות קשה וחלום גדול להצליח מכלום. הכול התחיל מחלום של שני חיילים שנלחמו בעזה, ואמרו שברגע שהם יוצאים מפה בשלום הם הולכים להצליח בחיים שלהם, ויש לנו אמונה גדולה שאנחנו הולכים לעשות מתוק ושמח לכל העולם".