לראשונה: טסלה תשלם 243 מיליון דולר בגלל תאונה קטלנית של רכב עם מערכת נהג אוטומטי
חבר מושבעים במיאמי קבע כי חברת טסלה אחראית חלקית לתאונה קטלנית מ-2019, בה נהרגה בת 22 ונפצע בן זוגה, לאחר שרכב של החברה, שפעל על אוטופיילוט, טכנולוגיית הסיוע לנהג שלה, התנגש ברכב השברולט שלהם בזמן שחנו בצד הדרך. טסלה ואילון מאסק הודיעו כי יערערו על פסק הדין, וטענו כי מדובר בהחלטה שגויה. פסק הדין עשוי לעודד עשרות תביעות נוספות נגד החברה


חבר מושבעים במיאמי קבע כי חברת הרכב של אילון מאסק, טסלה, נושאת באחריות חלקית לתאונה קטלנית בפלורידה שבה הייתה מעורבת טכנולוגיית הנהג האוטומטי שלה (Autopilot, אוטופיילוט), ועליה לשלם פיצויים לנפגעים בסך של 243 מיליון דולר - בן הזוג שנפצע ומשפחתה של ההרוגה.
נאייבל בנאבידס ליאון, בת 22, נהרגה בתאונה בזמן שצפתה בכוכבים מחוץ לרכבה יחד עם בן זוגה. רכב טסלה מדגם S שפעל במצב "אוטופיילוט" התנגש בעוצמה ברכב השברולט טאהו שהזוג החנה, והפגיעה העיפה את בנאבידס למרחק של כ-22 מטרים באוויר. גופתה נמצאה מאוחר יותר באזור מיוער, בעוד בן זוגה, דילון אנגולו, נפצע באורח קשה.
המושבעים קבעו כי לא ניתן להטיל את כל האשמה על נהג הטסלה, ג'ורג' מקגי, שהודה כי היה מוסח על ידי הטלפון הנייד שלו לפני שפגע בזוג הצעיר, והגיע כבר להסדר נפרד בתביעה של משפחות הקורבנות.
ברט שרייבר, עורך הדין שייצג את הקורבנות, אמר: "טסלה תכננה את מצב האוטופיילוט כך שישמש אך ורק לנהיגה בכבישים מהירים עם גישה מבוקרת, אך בחרה במכוון שלא להגביל את השימוש בו במקומות אחרים, וזאת בזמן שאילון מאסק הצהיר כי האוטופיילוט נוהג טוב יותר מבני אדם. פסק הדין של היום מייצג צדק עבור מותה הטרגי של נאייבל והפציעות שדילון יישא עמו לכל החיים".
טסלה ואילון מאסק הודיעו כי יערערו על פסק הדין, וטענו כי מדובר בהחלטה שגויה. לפי טסלה, פסק הדין עלול "לסכן את מאמציה, ואת מאמצי כלל התעשייה, לפתח וליישם טכנולוגיות מצילות חיים".
טסלה טענה כי מקגי הוא האחראי הבלעדי לתאונה הקטלנית, מאחר שהרכין את ראשו כדי להרים טלפון נייד שנפל, בעוד רכבו נסע בצומת בעיר קי לארגו, פלורידה, במהירות של כ-62 מייל לשעה (כ-100 קמ"ש).
מקגי לא קיבל התרעות מהמערכת של טסלה כשחלף בלי לעצור על פני תמרור עצור ונסע באור אדום, בעוד שעל פי טענת התובעים, מערכת הסיוע לנהג הייתה אמורה להתריע בפניו ולבלום לפני ההתנגשות.

טסלה אמרה: "למען הסר ספק - לא הייתה אף מכונית בשנת 2019, ואין אף אחת כיום, שהייתה יכולה למנוע את התאונה הזו. זה מעולם לא היה קשור לאוטופיילוט; מדובר בסיפור שהמציאו עורכי הדין של התובעים כדי להאשים את הרכב, כאשר הנהג, מהיום הראשון, הודה ולקח אחריות".
עורכי הדין של התובעים גם טענו שטסלה הסתירה או איבדה ראיות קריטיות, כולל נתונים וסרטונים שצולמו שניות לפני ההתנגשות. הם הוכיחו לבית המשפט כי לחברה היו את הראיות כל הזמן, למרות ההכחשות החוזרות, לאחר ששכרו מומחה פורנזי דיגיטלי שאיתר את המידע. לאחר שהוצגו הראיות, טסלה אמרה כי מדובר בטעות, וכי פשוט לא ידעה שהמידע נמצא ברשותה.
תיקים קודמים נגד טסלה נדחו או הסתיימו בהסדרים, כך שפסק הדין הנוכחי עשוי לעודד תביעות משפטיות נוספות. עו"ד לתאונות דרכים מיגל קוסטודיו, שלא היה מעורב במשפט הזה, הוסיף: "זה יפתח את הסכר. זה ייתן לאנשים רבים אומץ לפנות לבית המשפט".
אמה ואחותה של בנאבידס אמרו ב-NBC כי ההחלטה מעניקה למשפחה תחושת סגירת מעגל. "אנחנו אסירות תודה, כי זה אומר שהושג צדק, אמרה ניימה בנאבידס. אנגולו, בן הזוג שנפגע, דיבר עם עיתונאים לאחר פסק הדין. "עשינו את זה בשביל נאייבל, היא הייתה גאה בכך שעמדנו על שלנו ועשינו כל שביכולתנו כדי להראות את מה שקורה עם המכוניות האלה", אמר.