זה רשמי, הבינה המלאכותית נכנסת בכל הכוח אל המשרד הביתי שלנו. גוגל, החברה שמספקת לנו כמה מכלי העבודה הכי חשובים כמו ג'ימייל, גוגל דוקס, גוגל שיטס ועוד, הודיעה היום (ג') על הכנסת בינה מלאכותית לתוך ה-Google Workspace, מנוי סביבת העבודה המתחרה ב-Office 365 של מיקרוסופט. בנוסף, הכריזה על כלים עבור מפתחים וסיפקה הצצה לסט תכונות המופעלות ע"י הבינה המלאכותית שיהפכו את הכתיבה לכמעט אוטומטית. תכונות אלה יגיעו תחילה ל-Docs ול-Gmail. את כל החידושים הציג תומאס קוריאן, מנכ"ל Google Cloud בבלוג פוסט.

גוגל תטמיע בינה מלאכותית גנרטיבית ב-Docs וב-Gmail כדי לעזור למשתמשים להתחיל לכתוב ולחסוך את הזמן והמאמץ של כתיבת הגרסה הראשונה. בהקלדת נושא שעליו רוצה המשתמש לכתוב, תיווצר טיוטה באופן מיידי וניתן יהיה להמשיך לחדד ולשנות את המסמך וגם לקבל הצעות נוספות לפי הצורך.

גוגל גם הכריזה שתציע פתרון שיעזור למצוא את ה"טון וסגנון הכתיבה הנכונים", בנוסף, הבינה המלאכותית תעזור לשכתב ותוסף אפשרות "אני מרגיש בר מזל" ב-Gmail שתאפשר לבינה מלאכותית לכתוב טקסט ב"קול שובב", אם כי לא ממש ברור מה זה אומר.

אחד הפיצ'רים שבלט לנו בעיניים הוא פתרון לדבר הכי מעצבן בג'ימייל - קריאת שרשור מיילים, בעזרת הבינה המלאכותית ניתן כעת לבקש סיכום של כל השרשור ולחסוך זמן יקר. דוגמה נוספת היא מנהלת שמצרפת עובד חדש ותוכל לחסוך את הזמן והמאמץ הכרוכים בכתיבת מייל קבלת הפנים לעובד באמצעות Workspace. משם, אפשר להרחיב או לקצר את ההודעה, להתאים את הטון כך שיהיה מחויך או מקצועי יותר בכמה קליקים בלבד.

עבור מפתחים שמתנסים בבינה מלאכותית, גוגל מציגה את PaLM API, "דרך קלה ובטוחה" לפתח באמצעות מודלי השפה שלה, כך לדבריה. הממשק מגיע גם עם MakerSuite, כלי אינטואיטיבי שמאפשר לגלגל רעיונות אבטיפוס. בהמשך, יהיו לו תכונות להנדסה מידית, יצירת נתונים סינתטיים וכוונון מודלים בהתאמה אישית - הכל בתמיכת כלי אבטחה חזקים.

בנוסף, גוגל פיתחה כלי עבור עסקים וממשלות שרוצים גם לפתח ממשקי צ'אט מבוססי בינה מלאכותית ועוזרים דיגיטליים משלהם. הכלי נקרא Generative AI App Builder, והוא מחבר בינה מלאכותית שיחתית עם חוויות חיפוש מחוץ לקופסה ומודלים בסיסיים. זה יסייע לחברות לפתח יישומי בינה מלאכותית גנרטיבית בזמן קצר.

כל הפיצ'רים יושקו החודש באנגלית בארה"ב באמצעות תוכנית הבוחנים המהימנים של גוגל, לפני שיהפכו אותן לזמינות בצורה רחבה יותר לצרכנים, עסקים קטנים, ארגונים ומוסדות חינוך במדינות ושפות נוספות. עדיין לא ברור מתי אנחנו נוכל להשתמש בהם, והאם הם יהיו פתוחים רק למנויים בתשלום או לכולם.