5 נשים מחברות הייטק שונות מתיישבות על כיסא, בסט שכמו נלקח מהתוכנית "סליחה על השאלה". אחת אחת הן נכנסות, לוקחות כרטיסיה ועונות על שאלות בנוגע לאחד הנושאים המשמעותיים ביותר בחיי האישה – היריון, חופשת לידה וחזרה לעבודה. בין השאלות: האם חשבת פעמיים להיכנס להיריון, איך התמודדת עם השליש הראשון (שידוע כקשה יותר וגם בו לא נהוג לספר על ההיריון), והאם כשחזרת הרגשת צורך לעבוד קשה יותר מתוך רצון לפצות?

"האמת שלא רציתי להיכנס להיריון. השליש הראשון היה קטסטרופה. התחלתי לחוות כל מיני תופעות שגורמים מקצועיים קוראים להן דיכאון היריון", מתוודה שני חדד, מייסדת ומנכ"לית של Brainnu. "הרגשתי שאני חיה בשני עולמות, שמה ז'קט, הולכת להיפגש עם לקוחות, ואז העולם השני זה מהרגע שאני חוזרת הביתה. זה לפתוח את הדוש במקלחת ולבכות את חיי. כן, זה לא פשוט להיות בהיריון".


עכשיו באמת #1: היריון, חופשת לידה וחזרה לעבודה. הסרטון המלא from mavens on Vimeo.

מאחורי הסרטון עומדת חברת מייבנס (mavens), שנרכשה בספטמבר 2022 על ידי ענקית המשחקים זינגה (Zynga). החברה, שעד לא מזמן נקראה סטורמייבן, החלה את דרכה בפיתוח טכנולוגיות לניתוח נתונים עסקיים עבור חברות ענק בתחום האפליקציות והמשחקים. החברה ביססה את שמה כמובילה בתחום האופטימיזציה של חנויות האפליקציות של אפל וגוגל ועבדה עם חלק ממפתחי המשחקים הגדולים בעולם, כמו זינגה, קינג ו-EA ועם חברות בהן טיקטוק, פייסבוק, טוויטר ועוד על פיתוח האפליקציות שלהן.

"המטרה שלי למתג את השם של החברה שאנשים ירצו לעבוד בה וגם עבור עובדים שירצו להישאר בחברה", מספרת ל-mako אורלי קוז'וקרו אלפסי, מנהלת מיתוג מעסיק ב-mavens. "בשנים אחרונות יצאו הרבה סרטי מיתוג מעסיק של חברות הייטק, סרטונים מצחיקים כמו עם ברקוני, עם מפורסמים, שהמטרה שלהם להיות memorable, שיזכרו אותן. לפני כמה חודשים נרכשנו על ידי חברה והפעילות שלנו השתנתה, ואני רוצה לראות איך אני ממצבת את החברה שלנו ואיזה תכנים אני יוצרת בשמה".

היא מודה שחשבו גם ללכת לכיוון המצחיק יותר, אבל מבחינתה "זה לא הטיימינג הנכון בהייטק ובמדינה לעשות משהו מצחיק. רציתי לעשות משהו בעל ערך ולשים נשים בפרונט".

קוז'וקרו אלפסי היא אחת מהמשתתפות בסרטון, אמא לילד בן שנה ו-7 חודשים. היא מספרת שהחלה לעבוד במייבנס בתפקיד אחר לפני כשנתיים וחצי, אך תוך זמן קצר הבינה שהוא לא מתאים לה. לצד זה, היא ובן זוגה רצו להפוך להורים.

אורלי קוז'וקרו אלפסי, מנהלת מיתוג מעסיק ב-mavens (צילום: פרטי)
אורלי קוז'וקרו אלפסי, מנהלת מיתוג מעסיק ב-mavens | צילום: פרטי

"הייתי רק חצי שנה בעבודה כשנכנסתי להיריון. הרגשתי לא נעים, כי רק התחלתי לעבוד פה וגם לא הייתי טובה בתפקיד שהתחלתי בו", היא מספרת. "לא ידעתי מה לעשות עם זה, וזה אכל אותי. חשוב לציין שלא המקום שידר לי חוסר ביטחון, אלא זה היה אצלי. הרבה פעמים זה קורה לנו לנשים. בסוף החלטתי להיכנס להיריון, ואמרתי שאני אסתדר. זה גם דחף אותי להבין מה התפקיד שאני צריכה לעשות, וניתנה לי הזדמנות אחרי חופשת הלידה לעבור לתפקיד אחר שאני נמצאת בו היום".

הניסיון האישי שלה היה הרקע לבחירת הנושא הראשון לסרטון. "רציתי להציף את הנושא של עבודה בשילוב הנושא של פריון, גם אם זה יעזור למישהי אחת, שתבין שזה יכול להיות גם אחרת, מעסיק יכול להיות נעים ומכבד. הרגשתי בנוח להציף את הנושא. אני באה ממקום יציב, החברה מאפשרת למשל לצאת מוקדם כמה פעמים בשבוע שרוצים. הנשים שדיברתי איתן אמרו שהשילוב בין עבודה לאימהות הוא מורכב, מישהי אמרה שהרגישה לא בנוח להעז לבקשת העלאת שכר או שחזרה מחופשת הלידה ועבדה קשה יותר בגלל רגשות האשם".

קוז'וקרו אלפסי מספרת כי החברה מעוניינת להפיק סרטוני המשך נוספים שיוקדשו לנושאים "כואבים" אחרים בעולמות ההייטק, בין היתר הפיטורים. "עוד נושא שמעניין אותי לעסוק בו הוא מנכ"לים והנושאים שאיתם הם מתמודדים", היא אומרת. "בחזוני יהיה הרבה סרטונים שמציפים נושאים שכולם רוצים לדבר עליהם ולא נאמרים".