mako
פרסומת

טיקטוק פותחת חזית מול יוטיוב - ותאפשר סרטונים ארוכים

מלחמת הרשתות החברתיות מעלה הילוך: לאחר שפייסבוק החליטה להשקיע בסרטונים קצרים "רילס" ויוטיוב הציגו את "שורטס", המתחרה הסינית טיקטוק טרפה שוב את הקלפים ותתחיל להציג סרטונים ארוכים. המטרה: להרוויח יותר כסף מפרסומות ולהשאיר את המשתמש בתוך האפליקציה

 יונתן אפולט
יונתן אפולט
NEXTER
פורסם: | עודכן:
טיקטוק, יוטיוב
טיקטוק, יוטיוב | צילום: Koshiro K, shutterstock
הקישור הועתק

האם טיקטוק היא עדיין פלטפורמת לסרטוני וידאו קצרים? ובכן זה נראה שפחות ופחות, לאחר שהחברה הודיעה אמש שהיא מרחיבה את האורך המרבי של הסרטונים ל-10 דקות. טיקטוק בודקת אפשרות להעלאות ארוכות במשך שנים, והציגה סרטונים בני שלוש דקות ביולי האחרון, אך העדכון האחרון הזה הוא ההארכה הגדולה ביותר עד כה, וכעת יהיה זמין ברחבי העולם.

"אנחנו תמיד חושבים על דרכים חדשות להביא ערך לקהילה שלנו ולהעשיר את חווית הטיקטוק", אמר דובר החברה בהצהרה: "בשנה שעברה הצגנו סרטונים ארוכים יותר, שנותנים לקהילה שלנו יותר זמן ליצור בידור בטיקטוק. היום, אנו מתרגשים להתחיל להפעיל את היכולת להעלות סרטונים באורך של עד 10 דקות, אנו מקווים שיתנו יותר אפשרויות יצירתיות עבור היוצרים שלנו ברחבי העולם".

חלק מהמשתמשים קיבלו את החדשות כהתראה בתוך האפליקציה, כפי ששותף בטוויטר על ידי יועץ המדיה החברתית והאנליסט מאט נבארה:

למרות שהפופולריות של טיקטוק התבססה על זרם בלתי פוסק של סרטונים קצרים המותאמים למשוך את תשומת הלב של המשתמשים, החברה דוחפת לתוכן ארוך יותר מזה זמן מה. סרטונים ארוכים יותר מאפשרים לטיקטוק להתחרות עם יוטיוב (שנוטה מאוד לתוכן ארוך), כמו גם ללכוד קהל מבוגר יותר ולהגדיל את זמן המעורבות הכולל באפליקציה. יחד עם זאת, מעבר לתוכן ארוך יותר עשוי לפגוע בחברה על ידי הגבלת כמות הנתונים שהיא יכולה לאסוף על הרגלי הצפייה של המשתמשים, וזה מה שמאפשר לה להתאים אישית את האלגוריתמים שבהם היא משתמשת כדי למשוך משתמשים מלכתחילה. במילים אחרות: ביצוע נכון של אורך התוכן תלוי באיזון.

למרבה האירוניה, ככל שטיקטוק מתרחבת ומציעה ליוצרים ולמשתמשים תוכן ארוך יותר, היריבים, שדורבנו על ידי ההצלחה של טיקטוק, עשו את ההיפך. אינסטגרם השיקה סרטונים קצרים בצורה של Reels, ליוטיוב יש את השם המתאים ל-Shorts, וסנאפצ'ט מציעה את מה שהיא מכנה Spotlight. כל החברות הללו מנסות להשיג את הנוסחה הנכונה.

פרסומת

בשיחה עם אתר The Verge, נבארה אומר שתוכן בעל צורה ארוכה יותר הוא, באופן כללי, "קל יותר לייצר רווח ומשאיר אנשים בתוך הפלטפורמה לזמן רב יותר". אבל לטענתו טיקטוק תצטרך עכשיו להבין איך בדיוק למקם ולהציג את הסרטונים האלה בפלטפורמה שלה: "הם יכולים לעשות עמוד בית ייעודי לתוכן ארוך יותר, מכיוון שהוא לא מתאים כל כך בפיד האנכי עם סרטונים קצרים יותר שאנשים רגילים לעבור במהירות", הוא אומר.

כיצד תגיב יוטיוב לאיום הישיר של טיקטוק? ובכן החברה שבבעלות גוגל מכוונת לכסף שמגיע מפרסומות בטלוויזיה ומתכננת אירוע יוטיוב גדול בחודש מאי בשם יוטיוב Brandcast ובו היא תציג את הפלטפורמה כמיינסטרים בעזרת כוכבים המוכרים מהמסך הקטן והגדול. באותו אירוע הם מציגים את התכנים הייחודים שלהם ופונים למפרסמים הגדולים כדי לפתות אותם להשקיע פרסומות אצלם ולא בטלוויזיה.

לא ברור מי תצא עם ידה על העליונה בתחרות הזאת בין הרשתות החברתיות, מה שבטוח הוא שאנחנו הצרכנים עומדים לקבל עוד הרבה מאוד תוכן, איכותי יותר או פחות.