משתמשי ועובדי גוגל לא מפסיקים לדבר על ההכרזה של החברה, השקת הבינה המלאכותית של בארד, כנגד יריבה ה-ChatGPT, כאשר רבים לא מרוצים מאיך שהדברים התנהלו. על פי דיווח מ-CNBC, עובדי גוגל מכנים את השקת צ'טבוט הבינה המלאכותית כ-"פזיזה" ו-"מפוספסת" בפוסטים בצ'אטים הפנימיים של החברה, כאשר רבים מפנים את הביקורת כלפי המנכ"ל, סונדאר פיצ'אי.

גוגל הכריזה על בארד בשבוע שעבר בניסיון להקדים את מיקרוסופט, אשר הציגה את הדור הבא של מנוע החיפוש שלה Bing המופעל באמצעות ChatGPT, יום לאחר מכן. אבל כשהחברה צייצה בטוויטר הדגמה של בארד ביום שני, כמה משתמשים ציינו שהיא מכילה שגיאה עובדתית. בנוסף לפדיחה הזאת, מנחה באירוע של גוגל ביום רביעי בפריז שכחה את הטלפון בזמן הדגמה של פיצ'רים חדשים בחיפוש, המבוססים בינה מלאכותית, וחלק מהעובדים דיווחו כי אפילו לא היו מודעים לכך שהאירוע מתרחש.

"סונדאר היקר, ההשקה של בארד והפיטורים היו פזיזים ונעשו בצורה רעה", כתב אחד המשתמשים בפוסט שזכה למספר גבוה של לייקים ונצפה ע"י CNBC, הפוסט מתייחס לקיצוצים בחודש שעבר של 12,000 עובדים. על פי הדיווחים, עובדי גוגל אחרים פרסמו ממים שהשוו את השנה האחרונה בגוגל לשריפת זבל, בעוד שעובד אחר אמר ש"דחיקת בארד לשוק בבהלה אימתה את הפחד של השוק לגבינו". מניית גוגל ספגה מכה די גדולה, לאחר שהחדשות על טעות של בארד החלו לרוץ ברשת, ואיבדה כמעט 100 מיליארד דולר משווי השוק שלה ביום אחד בלבד.

בשיחה עם כל החברה בדצמבר האחרון, דיווחו כי פיצ'אי וראש הבינה המלאכותית, ג'ף דין, הביעו דאגה לגבי הנושא הזה, וקבעו כי קיים "סיכון מוניטין" בשחרור כלי בינה מלאכותית מוקדם מדי. עם זאת, נראה היה שהחברה שינתה את המדיניות שלה, לאחר שכלי ChatGPT של OpenAI הפך זמין לקהל הרחב, וגוגל החליטה להיעזר במייסדים שלה, לארי פייג' וסרגיי ברין, כדי לתכנן את תגובתה.

מתחרה ה-ChatGPT של גוגל לא יהיה זמין לקהל הרחב במשך שבועות, אבל כשמיקרוסופט מתכננת לשפר את החיפוש באינטרנט עם בוט שיכול לספק תשובות מורכבות לסוגים שונים של שאילתות, אין זה פלא שגוגל - שהיא ללא ספק מלכת החיפוש - החליטה להשוויץ בבארד דווקא עכשיו, גם אם זה היה טיפה מוקדם מהצפוי.

בהמשך למלחמת הבינות המלאכותיות של גוגל ומיקרוסופט, אפשרות השדרוג של ה-ChatGPT הגיעה לישראל. כעת גם אתם יכולים להוסיף 20 דולר בחודש לקבלת מנוי הפרו. ההבדלים בין הגרסה הרגילה לגרסת הפרו כוללים עבודה רגילה גם בשעות העומס, קבלת תכונות נוספות כמו דגמים מותאמים אישית משופרים, מהירות תגובה גבוהה יותר וקבלת פיצ'רים חדשים עתידיים.

אם תשאלו את הצ'אט בעצמו האם שווה לשדרג, תקבלו תשובה כנה ונכונה - זה תלוי בשימושים שלכם. אם אתם חברה גדולה שרוצה לשלב את תוכנות ה-ChatGPT במערכת, שירות לקוחות יעודי וגישה לתכונות החדשות, שווה לשדרג. אך אם אתם אנשים אינדיבידואלים או חברה קטנה ומשתמשים בשירותי הצ'אט בעיקר בתור תחביב, אתם יכולים להסתפק בגרסה החינמית, כך לפחות טוען הצ'אט עצמו.