בחודשים האחרונים נחשף כל העולם למעשיו של שמעון חיות, מי שבוודאי מוכר לכם יותר בכינוי נוכל הטינדר. הגבר הישראלי, שהציג את עצמו בשם סיימון לבייב והונה נשים שהכיר באפליקציות היכרויות, עמד במרכזו של סרט תיעודי שהפך ללהיט ענק בנטפליקס. יוצרי הסרט התחקו אחר מעשיו של לבייב, שהציג את עצמו כיורש ונצר למשפחתו של איש העסקים לב לבייב ורכש את אמונן של הנשים עמן ניהל מערכת יחסים באמצעות מטוסים פרטיים, חופשות יוקרתיות ומותגי על.

אחת מאותן נשים הייתה פרנילה סחוהולם, תושבת שבדיה שניהלה עם חיות מערכת יחסים קצרה. סחוהולם בת ה-35 ספגה מכה פיננסית משמעותית לאחר שהודתה כי העבירה לנוכל כ-50 אלף אירו, סכום אותו היא נאבקת עד היום להחזיר. "זה לא רק שאיבדתי כסף. איבדתי את נשמתי, איבדתי את הביטחון העצמי שלי, הייתי מאוימת. הוא איים שישים 'פרס' על ראשי. פחדתי לחיי ועברתי טראומה נוראית", אמרה בראיון לאחר יציאת הסרט.

כעת מבקשת פרנילה להפוך לפנים של המאבק בתרמיות עוקץ ונוכלות ברשת באמצעות קמפיין חדש. את הקמפיין יזמה חברת הסטארט אפ הישראלית "Mine" שפיתחה פתרון טכנולוגי המאפשר לכם לדעת אילו חברות מחזיקות במידע שלכם, מסביר את הסיכון הכרוך בכך ומאפשר לכם לדרוש את מחיקתו בלחיצה אחת. את הקמפיין קידם הסטארט אפ יחד עם "נרטיב", סוכנות שיווק דיגיטלי הפועלת מניו יורק.

זהו הקמפיין היחיד שקידמה פרנילה עם חברה ישראלית עד היום ובמסגרתו עלה לפרופיל האישי שלה באינסטגרם סרטון קצר שבו היא משתפת את 305 אלף העוקבים שלה בחוויה האישית שלה תוך שהיא מדגישה כמה חשוב לשלוט במידע האישי שאנחנו משתפים ברשת, בין היתר בעזרת הפתרון של "Mine".

View this post on Instagram

A post shared by Pernilla Sjoholm (@pernillaelisabeths)

"פיתחנו כלי שהמטרה שלו היא קודם כל להציג לצרכנים בצורה קלה וברורה היכן נמצא המידע שלהם, מה הסיכונים הכרוכים בכך ואז גם לאפשר להם להחליט האם לבקש את מחיקתו", מסביר גל רינגל, מנכ"ל "Mine". "האינטרנט הוא דבר נפלא וכלי יעיל לכל כך הרבה צרכים ושימושים - גם עבור אנשים שמחפשים אהבה, אבל לצערנו, לא כולם עדיין מודעים לסיכונים הרבים שטמונים ברשת והסיפור של נוכל הטינדר הוא רק דוגמה לכמה אנחנו חשופים לגניבה של מידע כמו זהות, כתובת, העדפות אישיות ומיניות ועוד".

רגב גור, המנכ״ל והבעלים של סוכנות "נרטיב" לשיווק דיגיטלי מוסיף כי המועד הנוכחי, לקראת יום הצרכן הבינלאומי שחל ב-15 במרץ, מוסיף לחשיבות הרבה של הקמפיין. "המועד יחד עם הפופולריות של הסרט סיפקו לנו את האפשרות לקדם נושא חשוב וראוי. המטרה של הקמפיין היא לעודד אנשים לדעת שהם יכולים להיות אקטיביים לגבי המידע שלהם שברשת ולקחת בחזרה את השליטה על מה אנחנו משתפים ועם מי".