mako
פרסומת

נלחמים בפישינג: חברת הסייבר הישראלית מגייסת 80 מיליון דולר

גארדיו (Guardio), שפיתחה מנוע הגנה מפני איומי סייבר למשתמשים פרטיים, הודיעה על גיוס של 80 מיליון דולר, ועל שלוש שנים רצופות של צמיחה שנתית של למעלה מ-100% בהכנסות החוזרות השנתיות. בשנת 2024 ובארה"ב בלבד הפסידו לקוחות פרטיים למעלה מ-12.5 מיליארד דולר כתוצאה מהונאות מקוונות - עלייה של 25% בהשוואה לשנה הקודמת

דנה גוטרזון
פורסם: | עודכן:
מייסדי גארדיו
מייסדי גארדיו | צילום: עומר הכהן
הקישור הועתק

בעולם שאנחנו חיים בו היום, כל הודעת סמס, אתר קניות או מייל עלולים להיות זדוניים ולהביא לפגיעה במחשב שלנו, לדליפת פרטיים אישיים או לגניבת כסף. רוב חברות הסייבר מתמקדות בהגנה על משתמשים בארגונים גדולים, וחברת הסייבר הישראלית גארדיו (Guardio) היא בין הבודדות שפונות למשתמשים פרטיים.

החברה מציעה ללקוחותיה אפליקציה לדסקטופ ולמובייל וכן תוסף לדפדפן בתשלום, שאמורים למפות ולחסום את כל האיומים עבורם, להצביע על פישינג, וכן להתריע אם יש צורך למשל לעשות אימות דו שלבי באתר מסוים או שאחת הסיסמאות שלהם דלפה. 

כעת החברה, שמגינה על מיליוני משתמשים בעולם, הודיעה על השלמת סבב גיוס בסך 80 מיליון דולר. הגיוס מגיע לאחר שלוש שנים רצופות של צמיחה שנתית של למעלה מ-100% בהכנסות החוזרות השנתיות (ARR), ומציב את החברה על המסלול לחצות את רף ה-100 מיליון דולר כבר בתחילת 2026.

את סבב הגיוס הובילה קרן ION Crossover Partners, שהובילה סבבי השקעה בחברות צמיחה טרום-הנפקה ישראליות כגון Monday.com, Via, Fiverr ו-Taboola. בגיוס השתתפו גם המשקיעים הקיימים Vintage Investment Partners, Union Tech Ventures ו-Emerge.

מדובר בסבב גיוס שני לחברה, שמגיע כארבע שנים לאחר סבב הגיוס הקודם - אז גייסה החברה 47 מיליון דולר. הכסף שגויס, יושקע בהמשך פיתוח מנועי ההגנה והזיהוי של החברה ובבניית שכבות הגנה שמתאימות לעידן שבו בינה מלאכותית היא חלק בלתי נפרד מחיינו. במקביל, החברה תמשיך לחזק את המותג הגלובלי, תבסס שיתופי פעולה עם פלטפורמות טכנולוגיות מובילות, ותבחן רכישת חברות שיחזקו את היצע פתרונות ההגנה שהחברה מספקת.

בגארדיו אומרים כי במשך יותר מעשור, תחום ההגנה על המשתמש הפרטי כמעט לא התקדם, בזמן שהאיומים הפכו אישיים יותר, מהירים יותר ומתוחכמים יותר - והנזק ללקוחות פרטיים מתקיפות והונאות סייבר גבוה מאי פעם. בשנת 2024 ובארה"ב בלבד הפסידו לקוחות פרטיים למעלה מ-12.5 מיליארד דולר כתוצאה מהונאות מקוונות - עלייה של 25% בהשוואה לשנה הקודמת. במקביל, 73% מהצרכנים דיווחו כי היו מטרה לניסיון תקיפה או הונאה באינטרנט.

פרסומת

בחודש האחרון מנוע ההגנה של גאדיו שולב בפלטפורמת Lovable, אחת מפלטפורמות הוויב קודינג הצומחות בעולם, כחלק אינטגרלי ממערכת בניית האתרים שלה - כך שכל אתר חדש שנוצר באמצעותה נסרק אוטומטית כדי לאתר פעילות זדונית כשהוא עולה לאוויר.

עמוס פלד, מייסד-שותף ומנכ"ל Guardio: "במשך שנים, עולם הסייבר התמקד בהגנה על חברות - לא על אנשים. הצרכן הפרטי נשאר מאחור עם פתרונות ישנים שלא מצליחים לעמוד מול ההונאות והאיומים החדשים, במיוחד בעידן שבו הבינה המלאכותית מאפשרת לתוקפים להיראות אנושיים ואמינים יותר מאי פעם. גארדיו הוקמה כדי לסגור את הפער הזה - כדי שכל אדם יוכל לקבל את אותה רמת ההגנה שזמינה כיום רק לארגונים גדולים".