טיק טוק, לוגו, טיקטוק (צילום: BigTunaOnline, ShutterStock)
טיק טוק | צילום: BigTunaOnline, ShutterStock

וול סטריט ג'ורנל חשף בתחקיר בסוף השבוע איך נראית סביבת העבודה בטיקטוק בארה"ב – והמציאות לא זוהרת. עובדים לשעבר תיארו עבודה בלחץ גבוה: 85 שעות של פגישות בשבוע, חוסר שינה, עוגמת נפש ואפילו אישה אחת שהעידה שדיממה במכנסיה כי לא יכלה לצאת מפגישה כדי להשתמש בשירותים בטמפון.

"ההתייחסות לעובדי טיקטוק היא בדיוק ההפך ממה שהפלטפורמה מייצגת", כתב דילן ג'והנקה בתזכיר פנימי ב-2021, שנולד לאחר שננזף כאשר ניסה להבין למה בכירי החברה התעלמו משאלות בנושא תגמול עובדים ופיטורים.

אנשים אחרים שעבדו בטיקטוק סיפרו שחשו טלטלות רגשיות ואפילו הלכו לטיפול. עובד סיפר שהיה אמור לעבוד כל הלילה יומיים ברציפות, והצליח לשכנע את המנהל שלו לפטור אותו מזה רק לאחר שהוכיח שהוא נמצא במצב רפואי מסכן חיים.

הכתבה ציטטה מספר מקורות אנונימיים, כמו גם סרטוני יוטיוב ופוסטים באתר "מדיום", שבהם עובדים סיפרו על העבודה בטיקטוק. אחד מהסיפורים היה של מלודי צ'ו, שסיפרה בשלושה פוסטים שכתבה באתר – איך זה באמת לעבוד בטיקטוק.

"ויתרתי על ארוחות ערב עם בעלי", כתבה בפוסט באפריל. "הפגישות הכי מלחיצות שלי בנושא ביקורת מנהיגות היו נערכות לעיתים קרובות ביום ראשון, היום החופשי, או אחרי השעה 22:00, והן גרמו לי לדאגה ולקושי לישון בלילה".

צ'ו ציינה שהיא בעלת ניסיון בחברות טכנולוגיה – עבדה בפייסבוק חמש שנים ואז עבדה כמתכנתת בחברת NextDoor.

"העובדים, רבים מהם עבדו בעבר בחברות טכנולוגיה גדולות אחרות, מעידים כי טיקטוק מדגישה פרודוקטיביות וסודיות, במידה שאינה נפוצה בתעשייה", מסר מקור אנונימי.

טיקטוק, tiktok (צילום: XanderSt, Shutterstock)
צילום: XanderSt, Shutterstock

על פי וול סטריט ג'ורנל, יש תחושה בחברה של תרבות "ה-9-9-6" של סין, שבמסגרתה אנשים עובדים מ-9 בבוקר עד 21 בערב, שישה ימים בשבוע. חברת האם של טיקטוק, בייטדאנס, נמצאת בבייג'ינג, בסין.

שעות העבודה האלה נפוצות בחברה, למרות ניסיון פומבי לגרום לאנשים לעבוד מ-10 בבוקר עד 19 בערב בימים שני עד שישי בלבד, אמר עובד טיקטוק לשעבר, פאבל מרטינז לביזנס אינסיידר.

"אני כן חושב שהתרבות של עומס עבודה ואי איזון בין העבודה לחיים מחלחלת בכל הארגון. לעתים קרובות מעודדים אותך לעבוד 'אחרי שעות העבודה'", אמר ל-Insider. "מדיניות 9-9-6 הידועה לשמצה".

מקורות אמרו ל-WSJ שאנשים משלימים עם התנאים הקשים, מכיוון שזה ישתלם להם כשחברת בייטדאנס תהפוך לציבורית. "אתה רוצה להיות על ספינת הטילים הזו", אמר מרטינס.