אפל שחררה את הוויז'ון פרו ביום שישי, ונראה שארה"ב משתגעת מהמוצר הכי חדשני של החברה מאז האייפון. טים קוק, מנכ"ל אפל, הגיע בעצמו לחנות האיקונית של החברה בניו יורק ופתח אותה בחגיגיות. זמן קצר לאחר מכן החלו לנהור מעריצי החברה שכבר קנו את המשקפיים במכירה המוקדמת והסתערו על העמדות המיוחדות שנבנו בסניף כדי להדריך את הקונים.

מאז הפתיחה החגיגית של החנות הרשת הוצפה בפוסטים וסרטונים של הקונים המאושרים, שבעיקר לא מאמינים שמוצר כזה קיים. חלק מאושרים, אבל חלק דווקא חושבים שאנחנו חיים בדיסטופיה מסוכנת של מראה שחורה.

זה התחיל עם הקונה הראשון שיצא מהחנות מלווה במחיאות כפיים של העובדים אבל הסלים מהר מאוד למשתמש שצילם את עצמו נוסע בטסלה אוטונומית (שנוסעת לבד) כאשר הוא עם הוויז'ון פרו על העיניים ומקבל דוח מהמשטרה. על פי החוק, מי שיושב מאחורי ההגה צריך להיות עירני ומוכן לתפוס את הפיקוד במצב חירום - וגם אפל כותבת במפורש שאין להשתמש בוויז'ון פרו בזמן פעולות חשובות כמו נהיגה (למקרה שחשבתם אחרת).

הוא לא היחיד, נהג אחר - הפעם של סייברטראק של טסלה, גם כן צולם "נוהג" על הרכב האוטונומי כאשר הוא בעצם משחק בוויז'ון פרו.

כמובן שהיה את היוטיובר ששילם את ה-3,500 דולר רק כדי לעלות ראשון סרטון שמראה כמה קשה לשבור אותם - ובכן הם נשברו רק כשנזרקו מגובה התקרה. אבל היי - מה זה כסף כשיש לך צפיות ביוטיוב?

משתמש נוסף צולם עושה כושר תוך כדי שהוא כנראה צופה בסרט או סדרה (לא מומלץ להרים משקולות בזמן שאתם עם משקפיים שעולים 3,500 דולר).

הבלוגר/יוטיובר קייסי נייסטאט צילם סרטון שלם באורך של 10 דקות בהן הוא נוסע על סקייטבורד, מסתובב בטיימס סקוור ונוסע ברכבת התחתית - הכל עם המשקפיים עליו. הוא ציין בציוץ כי: "הוויז'ון פרו הם לא רק מעולים, הם גם המוצר הטכנולוגי הכי טוב שניסיתי אי פעם". בציוץ המשך הוא סיפר שערך את הסרטון גם בוויז'ון פרו עם מסך 4K בגודל של 3 מטר אורך על 6 מטר רוחב (כי המסך הוא על כל החדר): "יכולתי לעמוד ולהתקרב אליו, יכולתי להסתכל מקרוב על החיתוך של הסרטון ולבחון אותו, כמו אחת מהמפות ענק של מלחמת העולם השנייה". בסרטון עצמו הוא טוען: "זה העתיד של המחשוב. זה הולך להיות הוויז'ון פרו הכי גרוע שאפל עשו, כי מפה זה רק הולך להשתפר".

ישנם כמה צעירים שצולמו ברכבת התחתית בניו יורק פשוט יושבים עם המשקפיים ועובדים או משחקים.

ויש פשוט צרכנים שהחליטו לקחת את המשקפיים לטיול בקניון או ברחוב, כי כנראה שהמציאות לא מספיק מעניינת בעצמה. אחד מהם צולם חוצה את הכביש באזור סוהו עם המשקפיים על הראש (גם לא מומלץ על פי אפל), ונראה כמו חלק מסרט מדע בדיוני בו בני אדם עסוקים במטאוורס במקום במציאות.

לא מעט גולשים ציינו לרעה את המרחק שהמשקפיים יוצרים בין בני האדם. אחת מהתמונות שהוצפה ברשתות היא של 2 חברים יושבים במסעדה ואוכלים עם משקפיים על העיניים. הכיתוב שהתווסף לאחד הציוצים עם התמונה הוא "אפילו לא סמארטפון אחד ביניהם, פשוט שני חברים נהנים מארוחה יחד", אך המציאות החדשה ברורה: כבר לא חייבים סמארטפון כדי לשקוע לעולם וירטואלי. יש משקפיים שהופכים את העולם למסך, והילדים של מחר כבר לא יהיו עם הפרצוף בתוך האייפד, הם פשוט יהיו עם משקפיים על העיניים.

היוזר אלכס פין מצא שימוש קצת שונה למשקפיים, והפך אותם למרכז בקרה לטוויטר שלו. הוא פתח המון חלונות ופשוט הגיב והעלה ציוצים מכל אחד. לפי מה שהוא אומר, "זאת הדרך היחידה לקחת את החשבון שלי לשלב הבא".

ואיך לא, כמו כל מאורע היסטורי, גם הפעם היו כאלה שמצאו בסימפסונס פרק שחזה את העתיד. הפרק המדובר הוא פרק מספר 598 משנת 2016. אמנם לפני 8 שנים לא ידענו שאפל תוציא משקפיים של מציאות מעורבת, אבל כן היו כבר תוכניות לקסדות מציאות מדומה. הרעיון לא נולד אצל הסימפסונס, אבל השימוש הדיסטופי שלהם כנראה הוצג שם לראשונה.

וכמובן בהתאם לחוקי האינטרנט הבלתי כתובים, הגולשים הפכו את המשקפיים לממים מוצלחים במיוחד, הנה כמה מהם: