mako
פרסומת

הטעות המרה של הרשת: מכרה אייפד ב-17 דולר במקום 879 דולר

הקמעונאית האירופית הגדולה MediaWorld מכרה ללקוחות אייפד אייר במחיר יוצא דופן, אבל גילתה אחרי 11 יום את הטעות שנפלה באתר באשר למחיר, לפני שביקשה בחזרה את המכשירים, בהודעת מייל שיצאה ללקוחות

דיגיטל
mako
פורסם: | עודכן:
הקמעונאית מדיה וורלד
צילום: RICCARDO MILANI | Hans Lucas | AFP via Getty Images
הקישור הועתק

קמעונאית אירופית גדולה בשם MediaWorld הציעה בטעות ללקוחות הקבועים שלה דגמי אייפד אייר תמורת 15 אירו בלבד: כ-60 שקלים, במקום המחיר המלא שעומד על 879 אירו.

הלקוחות שראו את המחיר האטרקטיבי, ייתכן שחשבו כי מדובר במבצע מטורף לחודש הקניות, מיהרו להזמין אונליין ולבחור באיסוף מהחנות.

האייפדים כבר נמסרו לבעליהם החדשים – אלא שאז הבינה הרשת שהיא עשתה פדיחה רצינית, ופשוט טעתה במחיר שפרסמה באתר.

לחברה לקח לא פחות מ-11 ימים להבין שביצעה טעות באתר – וביקשה מהלקוחות שרכשו את האייפדים להחזיר אותם תמורת החזר כספי מלא – או לשלם את כל ההפרש של ההנחה כדי להמשיך להחזיק אותם.

החוק האיטלקי אכן קובע שחברה יכולה לבטל חוזה אם טעות היא יסודית וניתנת לחיזוי, מה שניתן להתווכח אם קרה פה. לרוע מזלה של הרשת, גם תנאי ההזמנה לא כוללים סעיף שמתייחס לשגיאת תמחור.

בעקבות האירוע, אתר WIRED פנה ל-MediaWorld לקבלת תגובה. "אנו מאשרים שבפרק זמן קצר מאוד, בשל טעות טכנית הניתנת לזיהוי שנגרמה מתקלה חריגה ובלתי צפויה בפלטפורמת האיקומרס שלנו, כמה מוצרים הוצגו בטעות במחירים שלא היו צריכים להופיע, משום שהם מנותקים בעליל מהערך האמיתי ומהמחיר המבצעי התקין. זו הייתה טעות ברורה, שהפכה את העסקה לבלתי כדאית מבחינה כלכלית ושאינה מייצגת את ההיצע המסחרי שלנו", הסביר דובר MediaWorld.

עורך דין לענייני צרכנות שהתייחס לתקרית מסר שיש כל כך הרבה מבצעים שונים, שחלקם בבירור נועדו ליצור פרסום, כך שלא ניתן לצפות מצרכנים לדעת בוודאות שמדובר בטעות ולא במבצע מוגבל על מספר יחידות.

בנוסף, החברה לא שלחה הודעה משפטית רשמית, אלא רק שלחה מייל ללקוחות עם שתי האפשרויות. כך שלא ברור כיצד הפרשה תסתיים, אבל נכון לעכשיו כנראה עדיף שלקוחות ישמרו אצלם את האייפדים ולא יגיבו למייל.