גוגל משיקה את ננו בננה פרו - שמאפשר ליצור אינפוגרפיקות בעברית
אחרי ההשקה של ג'מיני 3 השבוע, מגיעה כעת גם הגרסה החדשה של מודל יצירת התמונות באמצעות AI של גוגל, שנקרא ננו בננה פרו. המודל יאפשר שילוב טקסט מדויק וקריא בעברית ובעוד מגוון שפות בתמונות, איורים ואינפוגרפיקות, עריכה ממוקדת של אלמנטים ספציפיים בתמונה, שילוב של עד 15 תמונות שונות בתמונה אחת, ושמירה על עקביות של 5 דמויות בין תמונות שונות


באוגוסט 2025 גוגל השיקה את ננו בננה, מודל התמונות החדש שלה שעורר הרבה התלהבות, והיום, יומיים לאחר השקת ג'מיני 3, היא מודיעה על השקת ננו בננה פרו (Nano Banana Pro), אותו היא מגדירה, "המודל החדש והטוב ביותר שלנו ליצירת ועריכת תמונות".
אלו השדרוגים במודל:
ליצור תמונות ואיורים הכוללים טקסט שמבוססים על יכולת הסקת מסקנות ומידע עדכני
עם יכולות הניתוח המתקדמות של ג'מיני, ננו בננה פרו יאפשר לכם ליצור אינפוגרפיקות על בסיס מידע שתעבירו לו או שנמצא בגוגל. כך תוכלו למשל ליצור סיכום מהיר של מתכון או להמחיש מידע בזמן אמת, כמו מזג אוויר או ספורט, לעצב מודעות או הזמנות לחתונה ועוד.
הבשורות הטובות: ננו בננה פרו יכול עכשיו ליצור תמונות ואיורים הכוללים טקסט במגוון שפות, כולל בעברית. מדובר בנקודה שתמיד הייתה החוליה החלשה במנועי AI, שפשוט יצרו ג'יבריש ולא מילים בעברית על גבי תמונות.
בגוגל נותנים לדוגמה הזמנה שיצרו באמצעות ננה בננה פרו לחתונה של נועה קירל ודניאל פרץ. ניתן גם ליצור כמה סמלי לוגו, ולשלב טקסט על גבי תמונות.
עקביות מובנית
בננו בננה אפשר לשלב יותר אלמנטים ולהשתמש בעד 14 תמונות שיכולות להשתלב לתמונה אחת, ולשמור על העקביות והדמיון של עד 5 אנשים. בגוגל נותנים לדוגמה 14 תמונות שונות של דמויות פרוותיות, שהפכו לתמונה חמודה של כולן יושבות וצופות בטלוויזיה.


עריכה משופרת
אתם יכולים לבחור, לדייק ולשנות כל חלק בתמונה באמצעות עריכה ממוקדת משופרת. התאימו זוויות צילום, שנו את המיקוד והוסיפו דירוג צבעים (Color Grading) מתוחכם, או אפילו שנו את תאורת הסצנה. לדוגמה: מעבר מיום ללילה או יצירת אפקט בוקה. תוכלו ליצור ויזואליות לכל פלטפורמה, מרשתות חברתיות ועד דפוס, בזכות מגוון יחסי גובה-רוחב (Aspect Ratios) ורזולוציות 2K ו-4K.
איך להשתמש בננו בננה פרו?
ההשקה מתבצעת ברחבי העולם באפליקציית ג'מיני כשבוחרים באפשרות "יצירת תמונות" עם המודל "חשיבה". המשתמשים בתוכנית החינמית יקבלו מכסות חינמיות מוגבלות, ולאחר מכן יחזרו למודל הקודם של ננו בננה. כצפוי, למנויים בתוכניות בתשלום Pro ו-Ultra יש מכסות גבוהות יותר.
במדיה שנוצרת באמצעות הכלים של גוגל מוטמע סימן המים הדיגיטלי הסמוי SynthID, כך שם אתם לא בטוחים אם תמונה נוצרה באמצעות AI, תוכלו להעלות אותה לג'מיני ולשאול אם היא נוצרה על ידי AI מבית גוגל.
בנוסף ל-SynthID, גוגל תמשיך להשתמש בסימן מים גלוי (הניצוץ של ג'מיני) בתמונות שנוצרו על ידי משתמשים במנוי החינמי ובמנוי Google AI Pro.