כמעט 7 מיליון צפיות ביומיים: ליאור מארס הצטרפה לטרנד העולמי
הטיקטוק התמלא במיליוני סרטונים שהשתמשו בסאונד "Nothing beats a Jet2 holiday", המבוסס על פרסומת משנת 2024 לחברת התעופה הלואו קוסט Jet2, שמציגים דווקא רגעים מביכים, מסוכנים ומצחיקים מחופשות. ליאור מארס שנתקלה בדוכן של חברת התעופה בפורטוגל צילמה סרטון משעשע שהגיע לפור-יו העולמי, וזכה כבר למיליוני צפיות. בשיחה עם mako היא מבהירה: "זה באמת לא היה מבוים"


אם גללתם לאחרונה בטיקטוק, כנראה שלא הצלחתם להימלט מהטרנד של Nothing beats a Jet2 holiday (שום דבר לא משתווה לחופשה של Jet2 בתרגום חופשי).
מה שהתחיל כפרסומת של חברת תעופה בריטית לואו-קוסט, הפך בתוך כמה שבועות ללהיט הכי גדול של קיץ 2025 ברשתות החברתיות. קטע אודיו קצר עם משפט הקריינות "Nothing beats a Jet2 holiday", המושמע על רקע השיר Hold My Hand של ג'ס גלין, כבש את טיקטוק עם מיליוני סרטים שמשתמשים בו, כאשר לא מדובר בנופש אידיאלי, אלא דווקא בקטעים מביכים במיוחד.
Jet2, חברת תעופה לואו-קוסט מבריטניה, משתמשת בשיר של גלין בפרסומות שלה מאז 2015, ואף מנגנת אותו בזמן העלייה למטוס. את הפריצה הוויראלית הצליחה להשיג דווקא פרסומת מ-2024, בה נשמעת קריינית בשם זואי ליסטר מדברת בהתלהבות על ההנחות של החברה: "50 פאונד הנחה לאדם, עד 200 למשפחה של ארבעה".
למרות הטון המתלהב, הסרטונים שהפכו לוויראליים מתארים כאמור רגעים מביכים ו/או מסוכנים, כמו אישה שנמחצת על ידי חדק של פיל בתאילנד, אדם שעף מהתזה גדולה של מגלשת מים, חלון זעיר שמתגלה מאחורי וילון עצום במלון (סרטון שזכה ל-288 מיליון צפיות), או כלב קטן שנראה לכוד ברתמה שתלויה על הדלת. הגולשים אימצו את הצליל כדי ללוות כל כישלון חופשה אפשרי.
הטרנד החל באפריל, אחרי ש-Jet2 פרסמה תחרות ליפסינק עם פרסים למשתתפים, והוא זכה לחיזוק כשסרטונים עם הסאונד הפכו ויראליים בזה אחר זה. גם הסלבס הצטרפו: ג'ף גולדבלום העלה גרסה בה הוא מחליף את שם החברה בשמו, והקריינית ליסטר הפכה לכוכבת אינטרנט בין לילה, עם הופעות במדיה הבריטית ואף שיתוף פעולה עם ג'ס גלין ברדיו Capital FM. גלין מצידה משתמשת בטרנד כדי לקדם את השיר החדש שלה, Back To Me, ובמהלך הופעותיה הקהל מצטרף לקריינות של ליסטר במקום לשיר.
מי שהצטרפה לטרנד השבוע זאת יוצרת התוכן הישראלית ליאור מארס, בת 25, שסרטון שלה של הטרנד הגיע לפור-יו העולמי, וזכה, נכון לכתיבת שורות אלו לכמעט 7 מיליון צפיות. בסרטון רואים אותה, על רקע הסאונד כמובן, בדוכן של Jet2holidays בשדה תעופה, מנסה לעשות עמידת ידיים, "נתפסת" על חם על ידי עובדי החברה שמגיעים לכיוונה במדיהם האדומים, ובורחת משם בריצה.
מארס מבהירה בתגובות לסרטון כי לא מדובר באירוע מבוים, וכי כשהגיעה לצלם בעמדה היא הייתה ריקה מאנשים.
"זה קרה בשדה התעופה במדיירה, פורטוגל. זה באמת לא היה מבוים, כל האזור היה סגור ולא היו אנשים, אז הרשתי לעצמי להתחרפן אחרי 8 שעות טיסה", מספרת מארס ל-mako איך נולד הסרטון. "בחיים לא הייתי עושה את זה בפנים של אנשים, אני גם מתארת לעצמי שהם בטח שומעים כל היום אנשים ששרים להם את זה, אז נמאס להם ברמות. אני חושבת שההבעה שהייתה להם על הפנים כשהרמתי אליהם את המבט, תיחקק לי בזיכרון לנצח".
איך החלטת להצטרף לטרנד? לא חשבת שאולי הוא מוצה כבר?
"הטרנד מוצה, ובגלל זה הבחירה לשים את הסאונד בכוונה על הילוך איטי", מסבירה מארס. "כל כך התלהבתי מלראות את השם שלהם על העמדה, כי כולם מדברים עליהם עכשיו - אז לא יכולתי לפספס את ההזדמנות".
מארס מספרת כי לא הופתעה בכלל שהסרטון שלה פרץ את גבולות ישראל, וזו ממש לא הפעם הראשונה שלה. הפריצה שלה לתודעה הייתה עם סרטון שבו היא מניעה בעיקר את כפות ידיה, יחד עם הבעות פנים דרמטיות, למנגינת הפתיחה המפורסמת לסרטים של אולפני המאה ה-20 מבית דיסני, שיש לו היום כבר כ-10 מיליון צפיות.
"בשנייה שרועי, ידיד שלי, סיים לצלם, ישר אמרנו אחד לשנייה 'פור-יו עולמי'", מספרת מארס. "אבל זה לא יהפוך לסרטון הכי נצפה שלי, כי יש כבר אחד הרבה יותר טוב שלא קשור לשום טרנד".
אחת התגובות המפתיעות היה מהחשבון של אפליקציית ההיכרויות טינדר, שכתבו לה: "YOU GO GURL" , וזכו ל-24.5 אלף לייקים. "מתווספות עוד ועוד תגובות, מלא מותגים ויוצרי תוכן מחו"ל ומהארץ", אומרת מארס. "אני בטוחה שיהיו גם כאלה שיעבירו ביקורת ובצדק, אבל כל עוד לא פגעתי באף אחד - הכל בסדר".