בחופש הגדול ייערך "מחנה קיץ" לא שגרתי לבני נוער, שיכלול קורסים דיגיטליים של יוצרי תוכן מובילים בישראל, ויעסוק בשאלות כמו: "איך מגיעים ל-100 אלף עוקבים? איך עורכים וידיאו שיתפוס את הצופה ברגע הראשון? איך בונים מותג ומייצרים סביבו קהילה?". בין כוכבי הרשת שישתתפו תוכלו למצוא את בן קיסר, מיכל מצוב, מר שיבולת (שי בן בסט), רעות אריה, מעיין רובין, אלון גרעיני, גיל גולן, אהד פרל, יוני חרל"פ ורודריגו גונזלס.
מעיין רובין פרצה אל חיינו בעונה הקודמת של "חתונה ממבט ראשון", וכבר בתוכנית סיפרה לכולם שיש לה שם נוסף - "נועה פילטר", והיא למעשה שחקנית יוצרת תוכן, מראשונות היוטיוברים בארץ. היא פרצה לתודעה בשנת 2014 עם יצירת הדמות הפיקטיבית, ומתחזקת כיום שני ערוצי יוטיוב ,אינסטגרם ופייסבוק מצליחים עם מיליוני צפיות ומאות אלפי רשומים. עם ההצלחה ברשת הצטרפה רובין ב-2016 לערוץ הילדים, שם לקחה חלק בתוכניות שונות וזכתה בפרס כוכבת הרשת של השנה בטקס נבחרי הילדים.
כיום רובין בעלת חברה לתוכן, קידום והפסקה בשם RUBINA, וכן שותפה של גוגל (Google Partner). בשיחה עם mako היא אומרת: "עם הניסיון שצברתי במשך 6 שנותיי כיוטיוברית, אני מלווה חברות ופרטיים בבניית ערוצי יוטיוב, קמפיינים, אסטרטגיות תוכן, הפקה ועוד".
במחנה היא תנחה סדנה על youtube optimization, שתעסוק בשאלות איך לתפעל נכון את יוטיוב, איך להוביל במנוע חיפוש, לבנות קהילה ועוד. "אני נוגעת בכל מה שקשור בתפעול ערוץ יוטיוב", היא אומרת ומוסיפה כי ההרצאה מתאימה לכאלו שרוצים לפתוח ערוץ וגם לכאלו שרוצים לשפר ביצועים של ערוץ קיים. "הייתי יוטיוברית ולמדתי את הפלטפורמה ברגליים, אבל לפני שלוש שנים נכנסתי לתוכנית שותפים של גוגל והקמתי עסק. היום אני עוזרת לחברות ולאנשים פרטיים עם ערוצי יוטיוב שונים. בעסק אני מנתבת את כל הידע שלמדתי ומייצרת תוכן לאחרים ועוזרת להם. אני כן עדיין מייצרת תוכן באינסטגרם שלי, למשל".
ומה עם זוגיות?
"אני בזוגיות, בטח. יש אופטימיות לגמרי. כשיוצאים לדרך קורים דברים נפלאים, אמר את זה ד"ר סוס ואני לגמרי מסכימה".
המנהל המקצועי של מחנה הקיץ ליוצרים (Creators Summer Camp 2022) ואחד המדריכים בו הוא אלון גרעיני, בן 38 המתגורר בשרון, שמתהדר ב-125 אלף מנויים רשומים בערוץ היוטיוב שלו. שם תוכל למצוא סקירות מצולמות על מוצרים טכנולוגיים, כמו טלפונים חכמים, מחשבים ואוזניות, וכן סיפורים מעניינים מעולם הטכנולוגיה. "אני שם דגש חזק על צילום, עריכה ומיקוד של התוכן. לצופים אין הרבה זמן ויש מלא תוכן אחר בחוץ, אני רוצה לוודא שכל שנייה בסרטון שווה את הזמן שלהם" הוא מספר ל-mako.
איך הגעת להיות יוצר תוכן?
"במשך הרבה שנים חיפשתי לעשות משהו משלי, בכל מקצוע שהיה לי, עד שהתחלתי ליצור תוכן, עזרתי בעיקר לאנשים אחרים לבטא את היצירה שלהם. בילדות גדלתי בבית של צלמים, ומאז שאני זוכר היו לי גאדג'טים בידיים. בשלב מסוים החלטתי שאני רוצה לעבור מ'תומך יצירה' ליוצר בפני עצמי. הסתכלתי פנימה וחשבתי מה אני באמת רוצה לעשות. פתאום זה היה כל כך ברור - אני אוהב לצלם, אני אוהב לערוך ואני אוהב גאדג'טים. חיברתי את כל הדברים יחד והתחלתי לצלם סרטונים".
ההתחלה לגמרי לא הייתה פשוטה: "אחרי שלושת הסרטונים הראשונים החלטתי להפסיק", מספר גרעיני. "לא הייתה לי גישה למכשירים חדשים וגם לא מספיק ניסיון ביוטיוב. לשמחתי, לא ויתרתי והתחלתי לתרגל יוטיוב. צילמתי וערכתי כל יום סרטון, לא חשוב על מה. כך למדתי לערוך מהר יותר, לצלם סיפור ולהיכנס לקצב העלאה קבוע. אחרי שהרגשתי שאני כבר יותר בטוח בזה, חזרתי לגאדג'טים בכל הכוח".
יש לך טיפ למתחילים?
"דבר ראשון מתחילים, אין למה לחכות. פעם היו עובדים חצי שנה-שנה עד שהפרויקט מוכן ורק אז יוצאים לאור. היום עובדים תוך כדי תנועה. אל תפחדו לעשות טעויות, זה בסדר, אחרת לא לומדים. תבחרו נושא שאתם אוהבים, שאתם חיים אותו, שבו מול הטלפון ותתחילו לצלם".
אז איך מגיעים ל-100 אלף עוקבים?
"קחו בחשבון שזאת עבודה קשה. מעטים האנשים שמצליחים להגיע לזה בפחות משנה. תכינו את עצמכם למסע ארוך, אבל כשמגיעים ליעד, הוא שווה את זה. העבודה הקשה ביותר היא מול עצמנו, הספק נמצא בכל שלב, צריך לנצח אותו כל יום. כמו לתרגל אמונה. להבין שהמשבר הוא חלק בלתי נפרד מהגדילה ולא לוותר. ברמה היותר פרקטית, אנחנו נלמד מהם הטרנדים בתחום שבו אתם יוצרים ואיך לתפוס אותם כמה שיותר מהר. טרנד חזק בטיימינג הנכון שווה מלא חשיפה".
למי מחנה הקיץ מיועד?
"נוער שרוצה להיכנס לעולם יצירת התוכן, יוצרים שמחפשים להשתפר, קהל הצופים שרוצה לראות את היוצר האהוב עליהם מדבר על מאחורי הקלעים של העבודה שלו, ואפילו אנשים שכבר עובדים בעולם התוכן ורוצים להתעדכן וללמוד. אני ללא ספק הולך לראות את כל הסדנאות".
אבישי פריז, מנכ"ל רונלייט, נציגת GoPro בישראל ממארגני המחנה, מוסיף כי "מטרת הפעילות היא להעשיר את הידע של יוצרי התוכן העתידיים ולהעניק להם כלים פרקטיים ורלוונטיים בעידן הדיגיטלי. החופש הגדול יהפוך למעשיר הרבה יותר לבני הנוער ובנות הנוער שישתתפו בסדנאות".
Creators Summer Camp 2022 יתקיים בין התאריכים 24.7-4.8, בכל יום בשעה 17:00, העלות היא 69 שקלים לכל השיעורים.