הרחובות של תל אביב מלאים באנשים, אופניים וקורקינטים, ובקרוב הם יהיו מלאים אפילו יותר. חברת קורקינטים שיתופיים חמישית נכנסת לשוק הכל כך צפוף של כלי תחבורה זעירים להשכרה. ספקית המיקרו-מוביליטי טיר (TIER) תציב בעיר 1,800 קורקינטים חשמליים להשכרה לפי התקנות העירוניות של תל אביב ותרחיב את התחרות.

הכלי כולל תא קסדה סגור עם קסדה מתקפלת, נורות חיווי, בולמי זעזועים מתקדמים, בלמים משולשים ומחזיק טלפון בעל פונקציית טעינה לסמארטפונים שמותאמים להטענה ב-NFC. בחודש הקרוב מתכננת טיר להיפרס גם ברמת גן, גבעתיים, חולון, בת ים ובערים נוספות.

במסגרת ההשקה בתל אביב טיר מציעה שתי פתיחות נעילה בחינם, וכן 20 דקות נסיעה חינם עם הקוד HELLOTLV2022.

מבחינת התעריפים פתיחת הקורקינט תעלה 2 שקל, וכל דקת שימוש נוספת תעלה 0.8 שקל. לפי החברה, נסיעה ממוצעת בתל אביב אורכת 12 דקות, והתעריף שלה אמור להיות המשתלם ביותר מבין החברות בנסיעות מסוג זה. בנסיעות קצרות לעומת זאת, המחיר שלה יקר מהמתחרה החדשה שלה דוט. טיר מציעה גם אפשרות לרכוש פתיחת נעילה חודשית וללא הגבלה ב-19 שקל, וכן אפשרות לרכישת כרטיס חופשי-יומי של 40 שקל, הכולל 150 דקות נסיעה ופתיחת נעילה ללא הגבלה.

קורקינט טיר (צילום: אורי טאוב)
קורקינט טיר | צילום: אורי טאוב

בדומה לחברות ליים ודוט, גם טיר תכלול בתוך התמחור שלה ביטוח לרוכבים, דבר חשוב לאור מספר תאונות ההולך וגדל מידי שנה.

טיר משרתת כעת יותר מ-530 ערים ב-32 מדינות. המספרים הללו הופכים את החברה למפעילת המיקרו-מוביליטי הגדולה בעולם. החברה גייסה עד היום כ-660 מיליון דולר ושוויה מוערך ביותר מ-2 מיליארד דולר.

במקביל לכניסת החברה הגרמנית לישראל, חברת הקורקינטים האמריקאית בירד החלה בתהליך קיצוצים ותפטר 23% מהעובדים שלה בעולם, כך לפי דיווחים בארה"ב. החטיבה שנפגעה הכי קשה היא חטיבת מוצרי הצריכה של בירד, שהתרחבה וכללה אופניים חשמליים וקורקינטים חשמליים אשר תוכננו למכירות ישירות לצרכן, בנוסף לפעילות הקורקינט החשמלי המשותפת של החברה. המהלך מגיע לאחר שבירד רמזה בדו"ח הרווחים שלה לרבעון הראשון של 2022 שצעדי קיצוץ עלויות יידרשו בקרוב.

יחד עם זאת, ועדת הכלכלה אישרה אמש את העלאת הקנסות על נסיעה בכלי רכב חשמליים, ביניהם אופניים וקורקינטים, ללא קסדה, ללא רישיון או מתחת לגיל 16 לסכום של 1,000 שקל, במהלך הדיון החליטה הוועדה לבצע שינויים בצו, שיכנס לתוקף בעוד כחודש. לעומת זאת, העלאת הקנסות על שימוש בסלולרי בזמן נהיגה לא אושרה.