רשת Netto, שמפעילה 4,000 סופרמרקטים ברחבי גרמניה, תפתח סופרמרקט אוטונומי על בסיס טכנולוגית ראייה ממוחשבת של Trigo הישראלית. רשת נטו היא בבעלות קבוצת EDEKA, מענקיות הקמעונאות בעולם. היא מצטרפת לרשתות גדולות באירופה שאימצו את הטכנולוגיה של טריגו, ובהם טסקו, ALDI Nord ו-REWE.

הסופרמרקט האוטונומי יפתח בשכונת שוואבינג, סמוך לאוניברסיטת מינכן, אזור שמתאפיין באוכלוסייה בעלת אוריינות דיגיטלית גבוהה. החנות תשתרע על 250 מ"ר ותכלול 3,500 פריטי קניה שונים, כולל מוצרי מאפה, פירות וירקות, שיזוהו כולם על ידי המערכת של טריגו.

הסופרמרקט יפעל בשיטת "pick&go" - הקונים יאספו את המוצרים שהם מעוניינים בהם בעגלת הסופר או בנשיאה בידיים ויוכלו לצאת מהחנות מבלי לעבור בקופה. המערכת של טריגו תזהה את המוצרים שכל אחד מהלקוחות אוסף על ידי שילוב של מצלמות, מערכת של בינה מלאכותית וראייה ממוחשבת שמנתחת את התמונות, בדומה לטכנולוגיה של רכבים אוטונומיים. בסיום הקנייה הלקוח יקבל את החשבונית למכשיר הנייד דרך אפליקציית הרשת. אחד המאפיינים המובהקים של חנויות נטו הוא מכירת סחורה בכמויות גדולות, דבר שמבשר על כניסת הטכנולוגיה לקטגורית רשתות הדיסקאונט.

הסופרמרקט האוטומטי, Trigo, גרמניה (צילום: Stefan Hobmaier,  יח"צ)
הסופרמרקט האוטומטי, Trigo, גרמניה | צילום: Stefan Hobmaier, יח"צ

החנות תהיה היברידית ותאפשר קניה גם בקופה רגילה, לטובת קונים מזדמנים שאינם מעוניינים להירשם באפליקציה ומי שאין להם סמארטפון. בחברה מבהירים כי המערכת של טריגו תוכננה בהתאם לתקני הפרטיות המחמירים של גרמניה והאיחוד האירופי - היא אינה אוספת או מנתחת מידע ביומטרי ולא מפעילה שיטות של זיהוי פנים. היא מרכזת באופן אנונימי מידע על העדפות הקונים המשמש את הרשת כדי לייעל את עבודתה והשירות לצרכנים.

מיכאל גבאי, מנכ"ל טריגו, מסר: "זוהי כניסה ראשונה של טריגו לעולם רשתות הדיסקאונט עם סופרמרקט ראשון לנטו מקבוצת אדקה. הטכנולוגיה של טריגו תסייע לרשת להפוך את חווית הקנייה למהירה יותר ובה בעת לשכלל את יכולות תפעול החנות".

האחים המייסדים מיכאל ודניאל גבאי, Trigo (צילום:  Tom Bartov,  יח"צ)
האחים המייסדים מיכאל ודניאל גבאי, Trigo | צילום: Tom Bartov, יח"צ

טריגו הוקמה בשנת 2018 על ידי האחים מיכאל גבאי, מנכ״ל החברה, ודניאל גבאי, סמנכ״ל הטכנולוגיה. החברה גייסה מאז הקמתה 104 מיליון דולר ממשקיעים מובילים בהם הרשתות REWE וטסקו ופועלת בשיתוף פעולה עם שופרסל בישראל ורשתות נוספות באירופה וארה"ב. כיום מועסקים בחברה 160 עובדים, מרביתם במרכז הפיתוח בתל אביב וכן במשרדי החברה בלונדון, גרמניה, הולנד וארה"ב. החברה מגייסת אנשי פיתוח בתחומי בינה מלאכותית, אלגוריתמיקה, הנדסה וכן מנהלי מוצר, אופרציה ותמיכה.