אתמול אחרי הצהרים עלה לרשת האתר הפיקטיבי של חברת webos, שייסד נדיר אקרמן, גיבור סדרת מערכוני "ההייטקס" של ארץ נהדרת. הקישור לאתר הופיע גם בעמודים שנפתחו לנדיר ברשתות החברתיות וגם בעמודים הרשמיים של ארץ נהדרת. עד מהרה הוא הפך ויראלי ורבים הפיצו אותו ברשתות השונות, כך שתוך 12 שעות בלבד הוא צבר 178 אלף כניסות, ועד כה כבר נרשמו 260 אלף כניסות.

האתר שנבנה על גבי פלטפורמת וויקס ממשיך את הקו הסאטירי שצוחק על בועת הסטארטאפים – על השימוש המופרז באנגלית ובטייטלים מפוצצים ועל הכסף הענק שזורם בהם. העמוד שקורא לגייס עובדים כביכול נקרא "בוא להיות עבד אצלנו", כאשר ההטבות שמוצעות לעובדים הן – טסלה טרייה לכל עובד, חמישה סוגי קיטשן, קירות שקופים, גינת ירק, גינת כלבים, בריכת כדורים אולימפית וברז ראמן.

אתר webos (צילום: צילום מסך)
אתר webos | צילום: צילום מסך

האתר שותף בין היתר בקבוצת הפייסבוק צרות בהייטק, שם נכתב: "צריך לפרגן לארץ. בחרו קהילה שלוקחת את המערכונים לרמה אחרת לגמרי". אמיר בר-קול, מנהל הסושיאל של מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח, כתב בטוויטר: "חברים, יש עוד 3 בני אדם על הפלנטה שטרם שלחו לי לינק לאתר הגיוס הפיקטיבי שארץ נהדרת הרימו ל-webos, אז אם אתם אחד מה-3 האלה, הכתובת שלי היא שדרות נורדאו 61 דירה 7, תודה".

חברת WalkMe עקצה בלינקדאין את נדיר וטענה כי בגלל חוסר איזון בין עבודה לחיים, הם החליטו להתקדם עם מועמדים אחרים ולא לקבל אותו לתפקיד אצלה. זאת, כדי להבהיר שאצלם אין עבדים בחברה.

 

ליאור בורג, מנהל התוכן והקרייאטיב של סושיאל קשת, מספר כי הרעיון להקמת האתר עלה לו, איך לא, במקלחת. "אנחנו תמיד משתדלים לחשוב על רעיונות שמייצרים התכתבות בין התוכן הטלוויזיוני לזירה הדיגיטלית, כלומר להביא את התוכן מהמסך ולערב בו את הגולשים עד כמה שניתן", הוא אומר. "במקרה הזה מהרגע שצפיתי במערכון הראשון בפרק פתיחת העונה של ארץ נהדרת מיד חשבתי שזה יהיה מגניב ומצחיק לייצר לוובוס אתר, שהיוזרים (כולנו יוזרים..) יוכלו לגלוש בו ולהרגיש כאילו הם חלק מעולם ההייטקס. זה פשוט היה מתבקש".

הוא מציין כי אודי כגן ומולי שגב, יוצר ארץ נהדרת, היו מעודכנים לאורך התהליך "ונתנו את ברכתם". העבודה על האתר כללה תהליך מלא של הקמה כמו אתר אמיתי - החל מאפיון מפורט, דרך סקיצות עיצוביות ושכתובי טקסטים ומיקרו קופי ועד לQA ותיקונים כשהאתר באוויר. הוא מספר כי לירן ארביב, ראש צוות UX UI בסטודיו mako היה זה שאמון על הפרויקט ו"הצליח לדייק בצורה נפלאה את המיתוג של חברת וובוס על בסיס לוגו בלבד".

האם הם הופתעו מההצלחה? "לגמרי הופתענו מההצלחה של המהלך", מודה בורג. "חשבנו שזה אחלה תוכן ושיהיה בשאיפה עוד פוסט מוצלח. אבל היקף החשיפה האדיר והפידבקים המדהימים והמפרגנים הדהימו את כולנו לחלוטין".